Gå til innhold

Hvor ofte tar dere opp jobbpcen kvelder og helger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere med stillinger med mulighet for hjemmekontor og fleksibel arbeidstid - hvor ofte tar dere opp pcen etter at dere har kommet hjem fra jobb på ettermiddagen, og i helger? Og hvor lenge jobber dere da? 

Anonymkode: 83d21...a92

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2-4 ganger hver helgedag og 1-2 ganger på kvelden. Jobber alt fra 5 min til ett par timer.

Skrevet

Har muligheten, men gjør det ikke. Jobber litt over telefon, men starter jeg pc-en blir jeg sittende flere timer og føler aldri jeg har fri.

Skrevet

Kommer helt an på hvor travelt det er. Både med jobb. Og privat. 

Vet jeg at jeg at været er fint til uka, men elendig i helgen, da kan jeg sitte mange timer. Og flekser så snart sola dukker opp. Vet jeg det blir vanvittig mye å gjøre på jobb tar jeg også unna mange timer i helgen for å være i forkant. 

Denne helgen er det relativt rolig. Satt to timer i går formiddag, har logget helt av etter det. Ofte logger jeg også opp et-par timer på ferie. 

Tar unna mail på telefonen i snitt en gang hver kveld, eller hver dag om jeg har fri. 

Konsentrerer meg hundre prosent når jeg logger på. Kobler helt av når jeg har logget av. Og har en jobb som lar meg styre egen tid. Ellers hadde jeg aldri taklet en slik jobb. 

Anonymkode: e2477...15a

Skrevet

Aldri. Jobber aldri ett minutt overtid.

Anonymkode: 034f3...ecf

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Aldri. Jobber aldri ett minutt overtid.

Jobb gjort, er jobb gjort. 

Er det gjort en regntung lørdag, så kan jeg ta fri en solfylt fredag. 

Trenger jeg å sove to ekstra timer en mandag morgen, så jobber jeg to timer søndag kveld. 

Skrevet

Så godt som aldri. Når jeg er hjemme har jeg fri

Anonymkode: c12bb...ca3

Skrevet

Dere som har fleksibel arbeidstid og hjemmekontor, jobber dere alltid inn alle timene deres? Eller er det ikke så farlig så lenge jobben blir gjort?

Anonymkode: 56487...fb4

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jobb gjort, er jobb gjort. 

Er det gjort en regntung lørdag, så kan jeg ta fri en solfylt fredag. 

Trenger jeg å sove to ekstra timer en mandag morgen, så jobber jeg to timer søndag kveld. 

Jobber alltid 8 timer i strekk og pakker så alt vekk. Liker ikke å jobbe litt her og der, men det er bare min mening. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dere som har fleksibel arbeidstid og hjemmekontor, jobber dere alltid inn alle timene deres? Eller er det ikke så farlig så lenge jobben blir gjort?

Vi har Tidbank, så jeg jobber alltid timene mine, og mer til. Overskytende timer tar jeg ut som avspasering.

Jeg pleier å jobbe ca. seks timer på kontoret og to timer hver kveld. Jobber litt søndag kveld dersom det trengs. Jobber jevnt over litt for mye, og har alltid plusstimer å ta av når jeg trenger avspasering.

ELSKER at jobben er så fleksibel!

Anonymkode: b876b...360

Skrevet

Kl 15-19 er hellig tid med barna. Utover deg kommer pcen opp 1-2 ganger på kveldene og 2-3 ganger i løpet av helgen. Jeg trives godt med å jobbe litt nå og da i stede for fulle 8-timersøkter (jobber alltid 9-15). 

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jobber timene mine og mer til.

Skrevet

Nesten aldri. Jeg sjekker mail på telefonen jevnlig da, og er det noe som virkelig brenner så plukker jeg frem pc'en. Men det skjer svært sjelden.

Anonymkode: 12262...4d5

Skrevet

De jeg jobber med vet jeg har familie og fritid. De kan sende meldinger til meg hel døgnet, men misbruker aldri muligheten. Avtalen er at jeg svarer på meldinger når/hvis jeg kan (det er faktisk bare kos) - en telefon betyr krise. Ingen har misbrukt den muligheten. Jeg tar alltid telefon ved krise selv om min ikke er på jobb. Det har skjedd en gang på halvannet år. Hun fikk ros for å ringe meg selv om det var søndag. 

Arbeidsgiver pålegger meg ikke å gjøre det på denne måten. 

Skrevet

Har nok gjort det altfor mye de siste årene. Var en periode der jeg jobbet 500+ overtidstimer per år på grunn av hjemmejobbing i helger og kvelder, og holdt på å gå på veggen av det, men nå gjør jeg det så lite som mulig. Er det reelt helt krise bistår jeg når jeg kan selvsagt, men den ordningen skal ikke misbrukes. Arbeidsgiver får ikke lenger lov å definere alt som "krise". Men tar unna litt e-post i histen og pisten uansett på døgnet fortsatt, men det syntes jeg er helt greit og er ikke spesielt slitsomt. Gjør det enklere for meg selv å vite at innboksen ikke er stappfull når jeg er på jobb igjen. 

Anonymkode: daac2...c73

Skrevet

Tar den ikke opp med mindre noen ringer og trenger hjelp.Har fleksitid og jobber jevnt over "for mye" så jeg gidder ikke jobbe i helgene også med mindre det er en krise på gang. Vi har maksgrense på hvor mange overtidstimer man kan ha på tidskontoen og ved månedsskiftet strykes alt over den fastsatte grensen. Som oftest får jeg strøket 10-20 timer.

Har imidlertid blitt oppringt på ferie, mens jeg var på biltur. Ene året så var det: "Vent litt, jeg er innom et kjøpesenter og må vente til jeg kommer til hotellet før jeg får nettet opp." ( Det var ikke maks krise...) 

Et annet år så hadde jeg fått bedre mobil og mer velfungerende VPN så da var det: "Du, jeg kjører bil akkurat nå, men om en halvtime er jeg på XXXXXX så da kan jeg stoppe ved Amfien der og logge meg på." Jeg ble sittende på parkeringplassen og bedrive fjernhjelp i dataverdenen. Funket fint, men jeg kokte mobilen (den ble liggende i sola).

Anonymkode: 067b2...714

Skrevet

Før jeg fikk barn: aldri. Jeg foretrekker å ha helt fri når jeg er hjemme, og koble hjemmet med fri. 

Men etter jeg fikk barn, prioriterer jeg å gi barnet mitt kortere dager i barnehagen. Så da må jeg jobbe 2-3 timer i uken hjemme etter leggetid for å ta det igjen. Jeg foretrekker å ta det på én kveld, så jeg ikke "ødelegger" flere kvelder i uken. Når jeg må jobbe hjemme om kvelden, føler jeg jeg er på jobb hele dagen, jeg får ikke lagt jobben ut av tankene før jeg må ta den frem igjen. 

Det er helt ufattelig greit å ha muligheten til å ha hjemmekontor og kunne jobbe kvelder/helg for å få hverdagen til å gå opp med familien AS, men det betyr ikke at det er gøy å dra opp jobben igjen etter ungen er i seng.. 

Anonymkode: 990af...3e8

Skrevet
På 11.8.2019 den 19.33, AnonymBruker skrev:

Lederstilling. Så har fastlønn+bonus uavhengig av hvor mange timer jeg jobber, så lenge jobben blir gjort. Men ligger nok godt over normal arbeidstid når man ser året under ett.

Selv om jeg for eksempel siste to ukene har ligget på ca 50% på grunn av sommer og sol, og lite jobb som må tas unna. 

Skrevet

Utgangspunktet md fleksitid er jo ikke at man kan jobbe mindre? 

Jeg jobber i det offentlige, og fleksitid betyr egentlig bare at man skal kunne jobbe overtid ved behov. Man kan sjeldent spare opp til ferie, men mer sånn en dag her og der om sjefn synes det er OK. HJemmekontor får vi sjeldent, men jeg tar det avogtil om formen er slakk.

Så: jeg prøver å begrense fleks til et mimimum fordi jeg ikke orker overtid. Mannen min jobber ofte kveld og helg (også i det offentlige). Sjefen har jeg inntrykk av at er pålogget konstant, også i ferier. 

Anonymkode: ef3b3...a6b

Skrevet

Selvsagt? Fleksitid betyr ikke at man kan velge hvor mange timer man skal jobbe; det betyr at man kan velge litt NÅR man skal jobbe disse timene. 

Jeg har heller ikke en type jobb hvor jeg er "ferdig" noen sinne. Vi har en kanban-tavle med oppgaver, og den går jo aldri tom.. er flere års arbeid i backloggen å plukke fra om man skulle gå "tom".

Anonymkode: 990af...3e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...