AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #1 Skrevet 11. august 2019 Jeg gruer meg veldig til fadderuken da jeg er veldig nervøs av meg, innadvendt, blir lett overveldet, ikke liker store folkemengder og en del annet som gjør det vanskelig å delta på slikt. Også er jeg en god del eldre (26 år) enn jeg antar at de fleste andre på studiet vil være. Har noen spørsmål jeg håper at noen kan svare på. Hvordan blir faddergruppene delt opp? Tar de hensyn til alder? Slik at jeg kanskje vil komme i gruppe med noen på min alder. (Jeg har selvfølgelig ikke noe i mot de som er 19 år+, men jeg har erfaring med at man som oftest er på så forskjellig stadie i livet at det sjeldent blir noe vennskap ut av det). Hvor mange er det vanlig at man er på hver faddergruppe? Får alle hver sin fadder eller er det slik at en gruppe deler på en fadder? Anonymkode: 20868...bf6 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #2 Skrevet 11. august 2019 Man blir delt opp etter hvilket studieprogram man går på, men bortsett fra det tror jeg det er rimelig tilfeldig. Jeg har ikke hørt om noen som tar hensyn til alder, men jeg har bare vært fadder i Bergen, så hvordan de gjør det andre steder vet jeg ikke. Hvor mange man er på hver gruppe varierer veldig - men stort sett er man vel i grupper på ca 10-15 fadderbarn med rundt 2 faddere. Det er altså ikke slik at hver person får sin egen fadder. I fjor var det stor mangel på faddere, og derfor var gruppene en god del større enn normalt. Håper svaret mitt hjalp litt Anonymkode: 33df1...d99 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #3 Skrevet 11. august 2019 Alle stedene jeg har studert har det vært tilfeldig inndelt, enten etter klasseliste, eller at de som ønsker å være med i en faddergruppe møtes i et auditorium, og då deler man inn 10-15 pr studenter pr gruppe. Brukes ikke masse tid på å sette sammen grupper. 1-2 faddere pr gruppe. Og du, 26 år er ikke veldig gammelt, og du er ikke på et forskjellig stadie i livet fra de som er 5-6 år yngre enn del. Studenter som er 35-45 kan komme med mye eldre kortet, men det er du for ung til. Anonymkode: 9c5cc...e13 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #4 Skrevet 11. august 2019 Alfabetisk, etter etternavn, hos oss. Havnet på gruppe med 10-15 som jevnt over var mye eldre, og som jeg ikke hadde noe til felles med. Kan love at det å være rett fra videregående, 18 år, er en evighet fra aldersgruppen 21+ som har bodd hjemmefra før, og har litt erfaringer. Der gikk helt fint, hadde det supert. Men de som ble mine beste venner og nærmeste venner på resten av studiet traff jeg andre steder. Anonymkode: 1aea3...01e 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #5 Skrevet 11. august 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle stedene jeg har studert har det vært tilfeldig inndelt, enten etter klasseliste, eller at de som ønsker å være med i en faddergruppe møtes i et auditorium, og då deler man inn 10-15 pr studenter pr gruppe. Brukes ikke masse tid på å sette sammen grupper. 1-2 faddere pr gruppe. Og du, 26 år er ikke veldig gammelt, og du er ikke på et forskjellig stadie i livet fra de som er 5-6 år yngre enn del. Studenter som er 35-45 kan komme med mye eldre kortet, men det er du for ung til. Anonymkode: 9c5cc...e13 Selvom det ikke er mange år i seg selv, er det veldig stor forskjell på 19 og 26 år... Det skjer så mye iløpet av de årene at fem år er en evighet i den alderen. Anonymkode: 02b0d...b5d 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #6 Skrevet 11. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvom det ikke er mange år i seg selv, er det veldig stor forskjell på 19 og 26 år... Det skjer så mye iløpet av de årene at fem år er en evighet i den alderen. Anonymkode: 02b0d...b5d Det har nada å si i studiesammenheng, de er alle nye på studiet. Jeg begynte ikke rett fra videregående, men hadde null problemer med å snakke med alle mine medstudenter i alderen 19-51 år. Man skal studere sammen, fungere sammen og finne seg tilrette, ikke bli bestisser med hele faddergreuppen. Fem år er ingenting, ts kan være en umoden dott som bare har holdt sitt introverte jeg innedørs i seks år etter vgs, mens en av 19 åringene kan være en samfunnsengasjerte ungdom med masse organisasjonserfaring og stort nettverk. Da vil gjerne 19 åringen overgår ts i både modenhet og tilpasning, det er ikke alderen alene som bestemmer. Åpent sinn når man møter nye folk fremfor blindt å stirre på alder er en god ting. Anonymkode: 9c5cc...e13 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå