AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #1 Skrevet 11. august 2019 Hei! Jeg har en kronisk lidelse som vanskeliggjør jobbing ved siden av studiet, og jeg er så heldig å motta ekstrastipend fra Lånekassen. Saken er imidlertid den at jeg er bedre enn jeg har vært tidligere, og drømmen er jo å kunne jobbe samtidig som jeg studerer. Det vil jo dessuten være god forberedelse til jobblivet om noen år. Nå har jeg fått tilbud om jobb hos noen jeg kjenner i jula som kommer, og jeg har veldig lyst til å takke ja. Det verste som kan skje er jo at jeg blir dårligere, men da kan jeg slutte og fortsette som før. Om det derimot går bra, kan jeg fortsette å jobbe og slutte å motta ekstrastipend. Spørsmålet er hvordan jeg gjør det ifht. Lånekassen? Slutter semesteret samme dag som eksamen, og kan jeg da i teorien jobbe helt frem til nytt semester starter? Eller blir det feil? Anonymkode: 69863...c0f
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #2 Skrevet 12. august 2019 Du bør nok ringe de å spørre. Det er vel ingenting som heter juleferie-stipend, slik som vi har sommerstipend for studenter med nedsatt funksjonsevne, og man får jo det samme utbetalt for desember som for november. Når man ser på studiestøtten, altså hvor mange måneder studenter får støtte, så er det ingen forskjell. Samtidig er det jo noe som heter semesterslutt, som slutter ved eksamen...Sikkert flere som vil vite om det er en loophole der mellom semesterslutt og semesterstart. Skjønner godt at du ønsker å jobbe litt, systemet er for firkantet. Anonymkode: 04535...b0d 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #3 Skrevet 12. august 2019 Du kan ikke jobbe i juleferien hvis du mottar ekstrastipend, du får stipend for den perioden også. Hvis du da begynner å jobbe, har du ikke rett til ekstrastipend hele semesteret. Anonymkode: ca2a8...716 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå