AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #1 Skrevet 11. august 2019 Jeg er vernepleier og trenger en dagjobb da jeg ikke lenger kan jobbe turnus (ønsker ikke gå inn på årsaker, og nei jobben kan ikke tilrettelegge). Jobben trenger ikke være relevant til utdannelsen. Er det noe jobb som er "lette" å få? Som det er stor etterspørsel etter folk. Helst ikke noe mer utdannelse da jeg ikke har tid til det.. Anonymkode: 84f04...dce
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #2 Skrevet 11. august 2019 Hei, jeg anbefaler deg å kontakte vikarbyråer med problemstillingen din, de kan ha forslag og ideer til deg. Jeg trengte jobb i en periode og fikk jobbe på arkiv i et ettårs-vikariat. Det var helt ok og krevde bare at man var en god arbeidstager og kunne lese og skrive. Av ting jeg kommer på som er lett å få seg jobb med som er på dagtid er det vel renhold og barnehage som er det mest åpenbare men det er sikkert mye annet også. Masse lykke til! Anonymkode: 42684...495
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #3 Skrevet 11. august 2019 Takk! Andre tips eller vet om noen jobb? Anonymkode: 84f04...dce
Knirke Skrevet 11. august 2019 #4 Skrevet 11. august 2019 Det kommer jo helt an på hvor du bor... Noen steder er det lett å få jobb, andre steder er det nesten umulig.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #5 Skrevet 11. august 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er vernepleier og trenger en dagjobb da jeg ikke lenger kan jobbe turnus (ønsker ikke gå inn på årsaker, og nei jobben kan ikke tilrettelegge). Jobben trenger ikke være relevant til utdannelsen. Er det noe jobb som er "lette" å få? Som det er stor etterspørsel etter folk. Helst ikke noe mer utdannelse da jeg ikke har tid til det.. Anonymkode: 84f04...dce Etter det jeg kan se er den gjennomsnittelige lønna for vernepleiere 520.560 kroner, heltid for alle sektorer. https://utdanning.no/yrker/beskrivelse/vernepleier Nå vet jeg ikke hva du hadde i lønn, men du skal slite godt som kvinne i å finne en ufaglært jobb på slutten av 2019 som gir deg noe i nærheten av den gjennomsnittelige lønna vernepleiere har. Renhold, f eks starter på 365,000 kr i året og det er ikke store sprik mellom startlønn og gjennomsnittslønn i denne type yrker, med noen få unntak selvfølgelig. Snittet ligger på ca 385,000 - 390,000, så forskjellen er svært liten mellom startlønna og gjennomsnittslønna. Om det finnes noen ufaglærte jobber som er lette å få nå for tiden? Nei, og hvis det er det, så er de ialfall betydelig dårligere betalt enn det vernepleier er. Mitt tips er heller å finne en annen jobb, et annet sted i landet, som vernepleier som faktisk kan tilrettelegge for deg i størst mulig grad. Du har allerede erfaring som vernepleier, så sånn sett vil det være få problemer å "gli inn" i en annen tilsvarende stilling. Om du tenker å jobbe med barnehage, så er ikke det bare bare heller. En haug med skrikende unger som man må være "pedagogisk" mot hele tiden samtidig som du skal "oppdra de". Så det er ikke lett - iallfall ikke når man ser hva barnehageassistenter får betalt. Her er en annen link som bekrefter snittlønna for vernepleiere - ditt yrke er på 159.plass på lista: https://frifagbevegelse.no/nyheter/dette-er-snittlonna-i-over-300-yrker-6.158.609823.69a4315794 Det ble foreslått "renhold" her - renhold ligger henholdsvis på 306.plass og på 319.plass. Barnehageassistenter er på "renholdsnivå" - altså 310.plass. Det ble også nevnt "arkiv" her - for det første er det svært få slike stillinger, og jeg regner med at man må ha utdanning for å være "fullblods arkivdame". Men skal du være "bare" arkivassistent, så er den på 203.plass - igjen, lavere enn vernepleier. "Fullblods arkivdame" krever nok utdanning og det er heller ikke mange av disse stillingene, men som vi ser, så er denne stillingen bare marginalt bedre betalt i snitt i forhold til vernepleier. Arkivar er på 151.plass. Anonymkode: 71c48...e11 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #6 Skrevet 12. august 2019 18 hours ago, AnonymBruker said: Etter det jeg kan se er den gjennomsnittelige lønna for vernepleiere 520.560 kroner, heltid for alle sektorer. https://utdanning.no/yrker/beskrivelse/vernepleier Nå vet jeg ikke hva du hadde i lønn, men du skal slite godt som kvinne i å finne en ufaglært jobb på slutten av 2019 som gir deg noe i nærheten av den gjennomsnittelige lønna vernepleiere har. Renhold, f eks starter på 365,000 kr i året og det er ikke store sprik mellom startlønn og gjennomsnittslønn i denne type yrker, med noen få unntak selvfølgelig. Snittet ligger på ca 385,000 - 390,000, så forskjellen er svært liten mellom startlønna og gjennomsnittslønna. Om det finnes noen ufaglærte jobber som er lette å få nå for tiden? Nei, og hvis det er det, så er de ialfall betydelig dårligere betalt enn det vernepleier er. Mitt tips er heller å finne en annen jobb, et annet sted i landet, som vernepleier som faktisk kan tilrettelegge for deg i størst mulig grad. Du har allerede erfaring som vernepleier, så sånn sett vil det være få problemer å "gli inn" i en annen tilsvarende stilling. Om du tenker å jobbe med barnehage, så er ikke det bare bare heller. En haug med skrikende unger som man må være "pedagogisk" mot hele tiden samtidig som du skal "oppdra de". Så det er ikke lett - iallfall ikke når man ser hva barnehageassistenter får betalt. Her er en annen link som bekrefter snittlønna for vernepleiere - ditt yrke er på 159.plass på lista: https://frifagbevegelse.no/nyheter/dette-er-snittlonna-i-over-300-yrker-6.158.609823.69a4315794 Det ble foreslått "renhold" her - renhold ligger henholdsvis på 306.plass og på 319.plass. Barnehageassistenter er på "renholdsnivå" - altså 310.plass. Det ble også nevnt "arkiv" her - for det første er det svært få slike stillinger, og jeg regner med at man må ha utdanning for å være "fullblods arkivdame". Men skal du være "bare" arkivassistent, så er den på 203.plass - igjen, lavere enn vernepleier. "Fullblods arkivdame" krever nok utdanning og det er heller ikke mange av disse stillingene, men som vi ser, så er denne stillingen bare marginalt bedre betalt i snitt i forhold til vernepleier. Arkivar er på 151.plass. Anonymkode: 71c48...e11 For å si det sånn: Arkivjobb kommer man ikke til å få med mindre man har en viss grad av utdannelse til det, og det tar tid å bli god på det! Det er ikke slik at man bare kan komme rett inn i en slik jobb, også forstår man alt første dagen! Anonymkode: 6a323...d5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå