Gå til innhold

Pass til barn på danskebåten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ta barnas båt og jeg ser nå passet til datteren min har gått ut i juli. Hvordan er det da å reise? 

Anonymkode: 3f975...042

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri vist pass til barn ( eller voksne) ved reise til danmark. Har alltid med kopi av fødselsattesten men har aldri vist den heller. 

Anonymkode: da60e...649

Skrevet

Jeg har alltid med passet når vi skal utenlands, enten det er London eller Danmark. Har ikke måttet vise pass i Danmark og Sverige men synes selv det er greit å ha med. Det går nok bra. :) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har lest flere plasser at de har blitt strengere på passkontroll selv til Danmark. Har aldri måttet vise pass selv, det har holdt med annen gyldig legitimasjon. Jeg leste om en person på facebook her for bare noen dager siden som hadde truffet på en streng kontrollør som hadde blitt muggen fordi han ikke hadde pass.

Det skal nok gå fint uten, men om du rekker å skaffe pass før avreise ville jeg nok gjort det :) Ta eventuelt en telefon til Stena Line og spør.

Skrevet (endret)

Som kjent, trenger man ikke pass for å reise til Danmark eller til Schengen land. Men inntil vi får våre nasjonale ID kort, er vårt pass det eneste gyldige ID papiret vi har når vi er ute av Norge. Så mest sannsynligvis kommer ikke dette til å bli noe problem for deg - men en bør alltid ha med seg passet når man drar ut av Norge.

Endret av gard
Rette skrivefeil
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Trenger ikke pass for å reise til Danmark.

Skrevet

Selv om man ikke trenger pass i Danmark og Sverige så er det uansett best og med seg passet når man reiser utenfor Norge.

Skrevet

Passet er eneste gyldige legitimasjon i utlandet. Så selv ville jeg aldri reist uten. 

Anonymkode: 3703a...cec

• Liker 2
Skrevet

Haha, jeg skulle inn i tråden for å kommentere at du søren meg ikke trenger noen til å passe barna dine på danskebåten for at du selv skal kunne feste liksom .... #forutinntatt 

• Liker 13
Skrevet
På 11.8.2019 den 14.33, TheGirlWhoWaited skrev:

Haha, jeg skulle inn i tråden for å kommentere at du søren meg ikke trenger noen til å passe barna dine på danskebåten for at du selv skal kunne feste liksom .... #forutinntatt 

Jeg trodde også Ts skulle spørre om barnepass på båten 🙈

Anonymkode: 77715...bde

• Liker 1
Skrevet

Tok ferge til Strømstad og til hirtshals nå i sommer. Måtte vise pass tilbake til Norge 

Anonymkode: a7537...381

• Liker 1
Skrevet

Det trodde jeg og😆 skulle frem med kjeftesmella. 

Anonymkode: b0c88...905

Skrevet

Hahahaha godt vi er flere 😂

Jeg ble faktisk stoppet i politikontroll i danmark en gang og da ba de meg vise pass. Det lå igjen hjemme i leiligheten (var der over en litt lenger periode) og politiet sa at mitt norske førerkort egentlig ikke var bra nok. Nå fikk jeg kjøre videre uten problemer, men passet har alltid vært med etter dette i tilfelle jeg ikke treffer på en like grei betjent neste gang.

• Liker 1
Skrevet
På 11.8.2019 den 13.52, gard skrev:

Som kjent, trenger man ikke pass for å reise til Danmark eller til Schengen land. Men inntil vi får våre nasjonale ID kort, er vårt pass det eneste gyldige ID papiret vi har når vi er ute av Norge. Så mest sannsynligvis kommer ikke dette til å bli noe problem for deg - men en bør alltid ha med seg passet når man drar ut av Norge.

Har du hørt noe om når tid det kommer nasjonale ID kort? 

Anonymkode: 5c80b...25e

Skrevet

Tatt både oslo-købehavn tur/retur og larvik-hirtshals tur/retur i sommer, måtte vise pass begge veier. Ville ikke tatt sjansen å reise uten pass. 

Anonymkode: 28eab...0ed

Skrevet

Nødpass?

Anonymkode: 28eab...0ed

Skrevet

Vi reiste med barnas båt i juli.. passa til unga hadde gått ut i mai.. dem sa ingenting på det.. men vi gikk ikke i land i Danmark

Skrevet

Det siste året eller to har vi måttet vise pass begge retninger på danskebåten.

Skrevet

Reiste te Hirtshals fra Stavanger med mine to barn, måtte viss pass på vei tilbake.. Faktisk hadde passet til minstejenta gått ut nå i mai vi reiste i slutten av juni(tok sjansen på ikke å fornye passet, reknet med sjansen får å måtte vise pass var liten) heldigvis sa/merket ikke vedkommende noe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...