AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #1 Skrevet 11. august 2019 Jeg og samboeren leiet en leilighet. Begge har signert kontrakten. Flere ganger har samboer tullet med meg om at dersom han finner et lite hårstrå eller rusk på gulvet så vil han flytte ut. Det er humor men det er ikke noe morro humor for min del for å si det sånn. Jeg tenker på om han bsre flytter ut. Tenk om det skjedde. Da har ikke jeg råd til husleien alene. Vi deler på den : den er på 12 000 kroner i måneden. Strøm kommer i tillegg. Vi betaler halve summen hver. Det står ingenting i kontrakten om dette med om en av oss flytter. Vi har også 10 måneder igjen av bindingstiden. Begge to har signert kontrakten så kan han bare flytte ut og forlange at jeg betaler hele summen ut bindingstiden? Eller er han pliktet ifølge signert kontrakt og betale sin del av kontrakten? Noen som kjenner til slike regler ? Vi har desverre ikke en samboeravtale. Anonymkode: 94a37...a53
AnonymBruker Skrevet 11. august 2019 #2 Skrevet 11. august 2019 Jeg vil tro først og fremst at dere begge er ansvarlig for at 12000 kommer inn på konto til utleier, hvis ikke kan han kaste dere ut (spesielt om han har kontrakten fra huseiernes landsforbund). Vet heller ikke hvor mye husleie han da kan kreve dere for, med tanke på at dere egentlig har bundet dere til en viss tid? Samtidig vil jeg også tro at dersom samboeren din plutselig ikke betaler, må du legge ut for å ikke miste leiligheten. Men da kan du antageligvis kreve tvangsinnkreving på hans via namsmannen i verste fall. Problemet er jo at det gjerne tar litt tid, og da sitter du der i saksa i mellomtiden. Så den beste løsningen om du skulle ende opp alene med en for dyr kontrakt du ikke kan si opp, er å prøve å finne en annen leietaker som kan ta over kontrakten din og finne en billigere hybel selv. Men så håper jeg ikke dette er noe du sitter og er mye reelt redd for. Isåfall hørtes ikke det ut som et godt forhold.. Anonymkode: 1a21d...0fe 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå