Gå til innhold

Forventer dere perfekte venner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stadig leser jeg om ulike konflikter/hendelser folk reagerer på i bekjentskapen sin. Det kan være kommentarer, utseendet, sykdommer, oppførsel, sosial tilbaketrekning, pågående oppførsel osv. Omtrent alle trådene uansett hva det gjelder inneholder kommentarer om at TS burde kutte denne personen ut av livet sitt. 

Har virkelig folk så lav terskel for å kutte ut andre mennesker fra livet sitt? Jeg forstår selvsagt at man bryter kontakt med mennesker som er skadelige, ondskapsfulle, svært slitsomme eller folk som mishandler eller misbruker. Man skal ikke opprettholde kontakt med mennesker som påfører en skade, traumer eller dårlig helse, da gjør man helt rett i å sette en grense.

MEN:  folk har generelt svært lav terskel for å droppe venninner kun fordi de mener noe annet enn dem selv, virker det som. Eller fordi de har en litt vanskelig periode og ikke tar like mye initiativ som før. Eller fordi de glemmer å betale tilbake noen lånte penger. F.eks.

Hva skjer med å kutte ut alle mennesker man møter litt motstand med? Alle relasjoner går opp og ned. Det er helt menneskelig. Man må kunne ha konflikter og klare å løse dem, snakke sammen som voksne mennesker uten å bare fjerne folk fra livet. 

Anonymkode: 8c277...011

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei jeg forventer absolutt ikke perfekte venner. Jeg forventer lojalitet av venner, ikke baksnakking og dritt, og at de ønsker meg godt og at de ikke snylter. 

Jeg hadde ikke kuttet ut en venn av en feil, eller noen, men gjentagende oppførsel som ikke er god, og hvor dialog om dette ikke fører frem, hadde ført til at jeg kuttet dem ut. 

Jeg har ikke inntrykk av at folk lett kutter venner. Blir man kuttet ut er det som regel ting over tid som ikke har vært bra.

Eventuelt var det ikke noe særlig vennskap i utgangspunktet. Bekjente kutter man lettere ut. En bekjent som oppfører seg dårlig snur man lett ryggen til ja. 

Hvorfor synes du at man skal finne seg i dårlig oppførsel? 

Anonymkode: 1bca5...b0e

• Liker 3
Skrevet

Har tenkt det samme. Det er ikke alltid like mye toleranse og aksept ute og går. Samt at folk ikke snakker ordentlig ut. Så da blir det vel lettere å bare kutte ut venner da. Selv om jeg innerst inne tror at ingen syns det er helt ok for seg selv; det blir bare mer lettvint å slippe og forholde seg til ting en ikke liker eller forstår. 

• Liker 2
Skrevet

Hva? Selvsagt ikke. Tenker ikke på noen mennesker som perfekte. Synes det er særdeles rart at det er så mye fokus på dette om dagen. Hva i huleste får dere til å tru at en person er "perfekt"? En slik person har jeg aldri sett.

Kanskje på tide å logge av SoMe?

Anonymkode: 0af61...ad6

• Liker 1
Skrevet

Hvis jeg har glede av å være sammen med en person er det veldig lett å ta dem som de er synes jeg.

Kan more meg litt over litt dårlig refleksjonsevne, stressa folk eller sånt som ikke er så viktig. Er det folk som alltid kommer for seint så innretter jeg meg etter det, og er avslappet også når jeg skal til dem (for de er aldri klare uansett). 

Hvis noen er mer til skade enn til gagn, så blir det lett til at jeg "skiter" i dem, og slår mer enn gjerne opp. Har sluttet å bry meg om drittsekker.

Anonymkode: b35f3...e34

Skrevet

Når man leser om ting på nettet / KG kan man bli lurt til å tro at slike ting er vanlige, det tror jeg ikke det er. Det finnes alltid spesielle folk med spesielle meninger som gjør spesielle ting, og man legger godt merke til hva de gjør. Men normalt er det ikke.

Anonymkode: d3508...18b

Skrevet

Folk her inne virker veldig til å kutte ut folk. Man skal kutte ut ALLE , ig finne de ene perfekte. Saken er vel heller å finne den man passer med. 

Har kuttet ut slike som jeg blir negativ av. Mange av disse er uføre osv og går bare snakker om hva livet handler om og tror på klarsynthet og melder seg inn i den ene sekten etter den andre. Ble for mye svada i lengden for meg: en annen ting er at et uttrykk sier «du blir som dem du omgås», altså, ville jeg kanskje blitt like rar etter hvert. 

Anonymkode: 846eb...a10

Skrevet

Nei på ingen måte. Jeg har en venninnegjeng med damer jeg har kjent siden barneskolen og videregående, vi er snart 40 og fortsatt gode venner. Det har vært uenigheter, vi er forskjellige og i perioder ikke så ofte vi har hatt tid til å møtes. Men vi holder sammen og stiller opp for hverandre, og har mye glede av vennskapet. 

Har kuttet ut en venninne en gang i livet, da var vi tidlig i 20 årene. Det var fordi hun var svært spesiell og lagde mye drama. Relasjonen ga meg ikke annet en frustrasjon og irritasjon. 

Anonymkode: 14a41...597

Skrevet

Jeg forventer perfekte venninner. Dvs at de er hyggelige, vil meg vel, har sine egne meninger og synspunkter, at vi stiller opp for hverandre mer eller mindre. Kan godt ha ulik syn, væremåte, forskjellige interesser, men respekterer hverandre. Er ikke det å være perfekt da?

• Liker 1
Skrevet

Dette gjelder vel mest venninner. Vennskap mellom kvinner krever at man kan den uskrevne regelboka på rams.

Det hadde ikke vært et problem, om det ikke var for at reglboka tilsvarer 8000 tettpakkede sider.

Et eneste regelbrudd og det er full krig.

Anonymkode: a5063...e2f

Skrevet

Jeg erfarer (irl, ikke på KG) at mange ofte holder ut forlenge med "venner" som bare drar dem ned. I flere tråder her står det om ghosting, fordi folk er konfliktskye, og det tror jeg er mer vanlig enn at folk slår opp med venner.

Anonymkode: d29ef...4b7

• Liker 1
Skrevet
På 11.8.2019 den 3.12, AnonymBruker skrev:

Nei jeg forventer absolutt ikke perfekte venner. Jeg forventer lojalitet av venner, ikke baksnakking og dritt, og at de ønsker meg godt og at de ikke snylter. 

Anonymkode: 1bca5...b0e

Dette.

Skrevet (endret)
På 11.8.2019 den 2.33, AnonymBruker skrev:

Stadig leser jeg om ulike konflikter/hendelser folk reagerer på i bekjentskapen sin. Det kan være kommentarer, utseendet, sykdommer, oppførsel, sosial tilbaketrekning, pågående oppførsel osv. Omtrent alle trådene uansett hva det gjelder inneholder kommentarer om at TS burde kutte denne personen ut av livet sitt. 

Har virkelig folk så lav terskel for å kutte ut andre mennesker fra livet sitt? Jeg forstår selvsagt at man bryter kontakt med mennesker som er skadelige, ondskapsfulle, svært slitsomme eller folk som mishandler eller misbruker. Man skal ikke opprettholde kontakt med mennesker som påfører en skade, traumer eller dårlig helse, da gjør man helt rett i å sette en grense.

MEN:  folk har generelt svært lav terskel for å droppe venninner kun fordi de mener noe annet enn dem selv, virker det som. Eller fordi de har en litt vanskelig periode og ikke tar like mye initiativ som før. Eller fordi de glemmer å betale tilbake noen lånte penger. F.eks.

Hva skjer med å kutte ut alle mennesker man møter litt motstand med? Alle relasjoner går opp og ned. Det er helt menneskelig. Man må kunne ha konflikter og klare å løse dem, snakke sammen som voksne mennesker uten å bare fjerne folk fra livet. 

Anonymkode: 8c277...011

Helt ærlig så tror jeg det er mange trådstartere som ikke er helt ærlige her inne. Samt at det alltid er to sider av samme sak. Man hører kun TS sin versjon. 

Det kan være lurt å ta historier her inne med en klype salt. 

Endret av Lienna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...