Gå til innhold

Falsk varemerke blir anmeldt til politiet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg visste ikke at det var ulovlig å poste ut fake Chanel veske, i lukket gruppe på Facebook som tillater og som 99% av medlemmene der poster falske varemerker på. 

En jente kom på min kommentarfelt og begynte å angripe meg om politianmeldelse. Jeg var den eneste hun kommenterte på. Alle andre som solgte falske varemerker kommenterte hun ikke på, men kun meg. Også begynner hun å snakke om politianmeldelser. 

Jeg svarte ingenting frekt tilbake og var ganske rolig. Ikke lenge etter slettet jeg hele innlegget.

Kan jeg fremdeles bli politianmeldt? Jeg slettet innlegget etter advarselen fra den jenten at det faktisk er ulovlig. Men blir dumt om jeg likevel skal bli politianmeldte ut av alle de 4000 andre medlemmene som selger falske ting HVER dag. 

Anonymkode: 7113d...5bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du -kan- selvfølgelig bli anmeldt. Du kan bli anmeldt for å eksistere. Hvorvidt politiet tar anmeldelsen så seriøst er derimot en annen affære. Hint: de har langt viktigere ting å bruke energi og ressurser på enn en liten veske som ser ut som den er laget av et kjent merke.

Anonymkode: f9ae5...1a1

Skrevet (endret)

.

Endret av Xayah
Skrevet

Har de egne kjøp og salg-grupper på face for falske merkevarer? Så spesielt..

Anonymkode: d32ad...7e4

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du -kan- selvfølgelig bli anmeldt. Du kan bli anmeldt for å eksistere. Hvorvidt politiet tar anmeldelsen så seriøst er derimot en annen affære. Hint: de har langt viktigere ting å bruke energi og ressurser på enn en liten veske som ser ut som den er laget av et kjent merke.

Å selge falske varer er faktisk ulovlig, å eksistere er ikke ulovlig. Salg av falske varer straffes faktisk i Norge. 

Og ts, selvom 400 andre gjør noe ulovlig betyr ikke det at det er greit at du gjør det. 

Jeg kjenner flere som har sluppet unna med fyllekjøring, men jeg fyllekjører ikke selv av den grunn. 

Anonymkode: 91098...7a9

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å selge falske varer er faktisk ulovlig, å eksistere er ikke ulovlig. Salg av falske varer straffes faktisk i Norge. 

Og ts, selvom 400 andre gjør noe ulovlig betyr ikke det at det er greit at du gjør det. 

Jeg kjenner flere som har sluppet unna med fyllekjøring, men jeg fyllekjører ikke selv av den grunn. 

Det er også ulovlig å ligge 1km/t over fartsgrensen. Politiet har begrensede ressurser. Akkurat nå er det langt mer opptatt med en wanna-be-massemorder til å bry seg om en liten veske som skal etterligne en annen liten veske.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er også ulovlig å ligge 1km/t over fartsgrensen. Politiet har begrensede ressurser. Akkurat nå er det langt mer opptatt med en wanna-be-massemorder til å bry seg om en liten veske som skal etterligne en annen liten veske.

Alikevel teit å både selge og kjøpe falsk merkevare da produksjon av de ofte er knyttet til barnearbeid, kriminelle nettverk og også terrorist organisasjoner. Flott greie å støtte opp med penger eller hva? 

Skrevet

Men poenget er jo nå at kan man faktisk bli straffet uansett om man tok «the advice» og slettet innlegget? Var ikke sånn at man bare ble sta og lot den være der. 

Anonymkode: 7113d...5bd

Skrevet
21 timer siden, Xayah skrev:

Takk for svar. Personen var veldig aggressiv og begynte å trakassere og mobbe i kommentarfeltet. Var en veldig aggressiv og sur person så Gud vet hva sånne mennesker kan finne på å gjøre pm de først klarer å være så aggressiv over en fake veske....... 

En selger IKKE falske merkevarer. Hvis det var det du forsøkte på, er det straffbart. En har lov til å kjøpe fake kun til personlig bruk. En har IKKE lov til å selge dette.

Anonymkode: 8f0f3...829

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...