Gå til innhold

Blir VELDIG dårlig dagen derpå...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som blir fryktelig fyllesjuk? Noen gode tips? Hva kan det skyldes? 

Har ikke blitt så dårlig før, det har kommet de siste 6 månedene.. Nå kaster jeg alltid opp og enorme magesmerter... 

Drikke betydelig mindre nå enn før og aldri sprit (kun øl/vin), men blir fortsatt så jævlig dårlig... 

Anonymkode: c945b...bdc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brødskive m italiensk salat og ett glass melk, var min kur før jeg stupte til sengs, fungerte hver gang 😊

Skrevet

Et godt tips er å slutte å drikke alkohol. 😄

Anonymkode: a5f1a...bbb

• Liker 3
Skrevet

Hvor gammel er du?

Anonymkode: c574b...0d2

Skrevet

Rikelig med vann, og å ikke legge seg på stigende rus.

Anonymkode: c6d77...3ea

• Liker 1
Skrevet

Luksusproblem. Slutt å drikke.

Anonymkode: 8fbb0...8e4

• Liker 1
Skrevet

Prøv å hold deg til en og samme type alkohol hele kvelden.

Når du kommer hjem fra fest/byen er mitt aller beste tips å drikke minst 4 glass vann og spis litt salt potetgull rett før du legger deg. Jeg blir alltid ekstremt fyllesyk uansett om jeg drikker 3 glass vin, sprit eller drinker, men å drikke masse vann og spise noe salt før man legger seg etter byen funker fett for meg i hvert fall. 

Og leste et sted at i stedet for å drikke coca cola dagen derpå, skal visst sprite være bedre. 

Og selvfølgelig er du kvalm, prøv å tving deg selv til å spy en gang eller to før du legger deg så du ikke spyr dagen derpå, du føler deg mye bedre. 

Anonymkode: 03e9a...987

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Luksusproblem. Slutt å drikke.

Anonymkode: 8fbb0...8e4

Irriterende folk som deg må bare svare noe som ikke gir et svar............

• Liker 1
Skrevet

Få i deg vann,  mat og smertestillende før du legger deg. Våkner du løpet av natta så drikk et glass vann før du legger deg igjen. Når du står opp så få i deg vann eller annen væske. En god frokost og smertestillende igjen. Hjelper her men ikke altid lett å huske det når man er i form 😅

Anonymkode: 2962d...fc2

Skrevet

Har du endret alkoholvaner?

Jeg blir mye mer fyllesyk av rødvin og øl, enn jeg blir av hvitvin. 

Ellers, finn ut om det er magesyre eller væskebalansen som slår deg ut. 

I første fall, drikk melk/youghurt el før du legger deg. Bedre da? Fortsett. 

Hvis ikke, prøv med flere glass van og noe salt før du går i seng. 

Anonymkode: 71dd6...0de

Skrevet

Kanskje ikke et så populært valg, men hva med å slutte å drikke? 

Vi slutter å spise gluten, melk og alle mulige andre ting fordi vi blir dårlige. 

Men slutter vi å drikke selv om vi blir dårlig av det? Nei, det må vi på død og liv få i oss, til tross for at det gjør folk kvalme, slitne og skaper enorm hodepine. Øker sjanses for kreft, hjerteproblem og andre livsstilssykdommer gjør det også. Mennesker er merkelige. 

Det er virkelig ikke meningen å være frekk eller en festbrems her. Jeg kan nok oppfattes slik, spesielt med tanke på hvor normalt det er med alkohol i livet til de fleste nordmenn. Men mennesker må snart se alkoholen for hva det er. Det er ikke så stor forskjell på alkohol og andre rusmidler, sett vekk fra de aller tyngste rusmidlene. Ikke synsing, men fakta.  

Anonymkode: 4b41e...067

• Liker 1
Skrevet

Masse vann og litt mat før seng er det viktigste.

Jeg kan få vondt i hodet, og bli litt kvalm, men "enorme magesmerter" er ikke normal bakrus. Kanskje du har fått magesår eller noe?

Anonymkode: a392f...49a

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Irriterende folk som deg må bare svare noe som ikke gir et svar............

Men hallo, det er jo et svar. Jeg også blir ofte helt sinnsykt fyllesyk. Så da må jeg bare holde meg til sånn 2 glass vin da om jeg ikke vil bli det.

Anonymkode: 8d803...49f

• Liker 1
Skrevet

Eneste som funker her er å drikke minst 2l vann (og gjerne farris/elektrolytter) dagen før og på selve dagen jeg skal drikke alkohol. Samt mest mulig farris mens jeg drikker. Og prøve å ikke Drikke en stund før jeg legger meg (gjerne spise noe før og)

Blir ekstremt fyllesyk pga dehydrering, elektrolytt ubalanse. Så det hjelper nesten hver gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...