Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venn og en nabo som begge ofte spør meg om å finne på noe. I dag da f. Eks så fikk jeg spørsmål fra en venn om vi kunne finne på noe med barna våre sammen, i finværet. Jeg skulle ta en lunsj med en annen venninne i dag så da måtte jeg skrive det. Men jeg syns det er så fælt! Naboen spurte i går om jeg ville ta et glass vin, da skulle jeg i bursdag. Jeg har alltid avtaler når de spør meg, og jeg syns det er så ekkelt å si det, får dårlig samvittighet og synes synd på dem. Herregud så rsf jeg sikkert er! Jeg vet at naboen er litt ensom, og jeg har null kjemi med henne, men sliter sånn med å si nei! Noen fler som meg?? Eller har noen et råd for å ikke tenke sånn? 

Anonymkode: 2de9e...5b3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ønsker du å være med de da? I såfall burde du ikke bare si nei, men foreslå en annen dag som passer bedre for deg. Det er ikke alltid det passer for alle og det burde de forstå. Vil du ikke bruke tid med dem så må du bare fortsette å si nei og at det ikke passer, uten dårlig samvittighet. Du bruker tiden din som du vil. 

Anonymkode: e1048...f50

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ønsker du å være med de da? I såfall burde du ikke bare si nei, men foreslå en annen dag som passer bedre for deg. Det er ikke alltid det passer for alle og det burde de forstå. Vil du ikke bruke tid med dem så må du bare fortsette å si nei og at det ikke passer, uten dårlig samvittighet. Du bruker tiden din som du vil. 

Anonymkode: e1048...f50

Nei hun ene vil jeg ikke være med i det hele tatt, null kjemi altfor intens, men jeg har sånn problemer med å sifra. Barna våre leker fint sammen osv. Jeg syns det er så ekkelt å si nei, spesielt fortelle om andre planer. Klarer ikke bare si nei, punktum. heller. Må gi en forklaring. Nei, ikke lett dette. 

Anonymkode: 2de9e...5b3

Skrevet

Jeg er også ofte opptatt. Jeg har venner som er flinke til å avtale ting med meg i god tid på forhånd, så de som spør samme dag, får ofte et nei. Men jeg pleier å si sånt som «Det passer ikke i dag, men jeg er ledig på tirsdag, onsdag og torsdag etter jobb. Da kan vi jo møtes hvis det passer for deg. Jeg er også ledig hele uke 23». 

Anonymkode: 7662c...f8e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...