Gå til innhold

Pax-Garderobe IKEA

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!
Jeg har en knøttliten bod på soverommet hvor jeg skal bygge en mini-garderobe. Jeg har lest at mange er fornøyd med IKEA sin Pax-løsning, men da jeg tegner garderoben på Ikea.no ser jeg at skapene er standardmål. På to vegger blir det noen centimeter sprekk mellom skap og vegg. Er det mulig å bestille med egne mål så jeg får skap som passer helt perfekt eller går ikke det hos IKEA?

Hvis ikke, har noen erfaring med Garderobemannen eller lignende?

Anonymkode: 2e3a1...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli coop medlem. Fra tid til annen har de 40 % medlemskupp på Elfa garderobe. De tegner også og målbestiller produktene du velger. Elfa er kvalitet. 

Ikea skapene er av dårlig kvalitet. Setter du en skrue feil, så kan hele delen være ødelagt. Mange håndtverkere monterer ikke Ikea skap. 

Anonymkode: 200bc...25d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikea lager ingenting på mål. Det er liksom konseptet deres. Billig. Billig ting du kan plukke med deg med en gang. 

Anonymkode: 9d6d1...a07

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikea Pax er veldig bra og mye billigere enn andre leverandører. Men man kan ikke få det på mål, du må bruke de ferdig skrogene. Du kan eventuelt liste sidene sånn at det ser innebygd ut. Se her https://www.apartmenttherapy.com/ikea-pax-wardrobe-hacks-that-look-seamless-and-built-in-250047 eller google ikea pax build in hack. 

Elfa kan funke bra i en bod. Ikea har også liknende løsninger, se Algot og Elvarli. 

Anonymkode: 314b6...a8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikea Pax er veldig god kvalitet, har hatt våre i over 10 år nå og ingenting har gått i stykker. De ser splitter nye ut. 

Anonymkode: 22ba9...a49

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du skal lage det i en bod er det bedre å bruke f.eks elfa. I et Pax skap forsvinner en del plass til selve skapet, noe som er unødvendig når boden i seg selv blir et slags stort skap. Samme problem får du også med f.eks skap fra Garderobemannen.

Med et elfa-system er det lettere å tilpasse ved f.eks å bruke stenger som du kapper til riktig lengde med baufil, eller ved å lage hyller av treplater og hylleknekter.

Anonymkode: eb5c0...a2b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

IKEA skap er drit

Anonymkode: e7d38...0df

Hatt mitt ikeaskap i 5 år, blir brukt daglig. Kjempefornøyd.

Anonymkode: fabd3...062

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikea PAX har topp kvalitet. Jeg har både Garderobemannen, Elfa og en enda mer eksklusiv løsning hjemme. Alle varianter har sine pluss og minuser, men stor forskjell i kvaliteten er det ikke. Kan egentlig ikke anbefale noe annet enn å ta runden i butikkene og se. Eneste minuset med PAX er at bunnen etterhvert svikter i 120 skuffene om du har tunge ting der, så det anbefales ikke. 

I en trang bod ville jeg mulig valgt en plasstilpasset løsning. Skrogene tar jo opp plass i seg selv, og du får det ikke 100% plasstilpasset. Samtidig er det lett å fikse og få det til å se fint ut om det kun er noen cm, vi ba snekker om å fikse foringer, så vi slapp disse glippene mot vegg og tak. 

Anonymkode: 8d888...185

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bli coop medlem. Fra tid til annen har de 40 % medlemskupp på Elfa garderobe. De tegner også og målbestiller produktene du velger. Elfa er kvalitet. 

Ikea skapene er av dårlig kvalitet. Setter du en skrue feil, så kan hele delen være ødelagt. Mange håndtverkere monterer ikke Ikea skap. 

Anonymkode: 200bc...25d

Tull! IKEA skap er ikke noe dårligere enn andre skap fra dyrere leverandører. Jeg har hatt min pax garderobe i snart 15 år, og den er like fin den dag i dag.

Anonymkode: 1b86f...9f7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Pax og er kjempefornøyd. Var skeptisk fordi andre trådkurvsystem fra Ikea har fungert dårlig, der kurvene raste gjennom racket, men Pax sine kurver er topp. 

Men, nei, de har bare standardmål. 

Anonymkode: 751dc...de6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute

Hvis du vil ha det litt mer skreddersydd i en bod så anbefaler jeg Ikea platsa. Mye moro der. Prøv planleggeren og se om det kanskje passer bedre. Er billigere enn PAX. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pax et topp kvalitet til god pris! Jeg fikk også noen cm mellom skap og vegg. Passer perfekt å sette strykebrett og tørkestativ der 😉

Anonymkode: 6df79...5ba

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2019 den 18.50, AnonymBruker skrev:

Pax et topp kvalitet til god pris! Jeg fikk også noen cm mellom skap og vegg. Passer perfekt å sette strykebrett og tørkestativ der 😉

Anonymkode: 6df79...5ba

Takk for tips der! Driver og vurderer spesialbestilt skap pga noen cm. 

Anonymkode: ffcd0...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...