Gå til innhold

Sommerferien for "helgepappa"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har barn annen hver langhelg, onsdag-mandag, og sliter med å få sommerferien til å gå opp. Avtalt 3 uker med barna, men får beskjed om at mine "faste helger" også gjelder på sommeren.., glad for å ha barna masse, men sliter med jobben når jeg fikk disse helgene oppå de 3 ukene uten at det var avtalt.. Hva tenker dere? Er det 3 uker, el 3 uker + faste helger, altså 5 uker som er korrekt?

Anonymkode: 21978...953

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har altså barnet 40%? Ikke nedgrader deg selv ved å kalle deg «helgepappa» 😊 

Har dere ikke spesifisert ferien i samværsavtalen? 

Her ser vi bor i fra vanlig samvær i skoleferien, men deler 50%. 

😊

Anonymkode: 029c7...666

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har barn annen hver langhelg, onsdag-mandag, og sliter med å få sommerferien til å gå opp. Avtalt 3 uker med barna, men får beskjed om at mine "faste helger" også gjelder på sommeren.., glad for å ha barna masse, men sliter med jobben når jeg fikk disse helgene oppå de 3 ukene uten at det var avtalt.. Hva tenker dere? Er det 3 uker, el 3 uker + faste helger, altså 5 uker som er korrekt?

F. Eks  eksen har 3 uker i juni og jeg har 3 uker i august. Da vil samværet forsette som normalt mellom og helgene som er mine i hans 3 uker i juni vil gå ut og hans helger i august når de har 3 uker hos meg. 

Anonymkode: 510b5...ad0

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

F. Eks  eksen har 3 uker i juni og jeg har 3 uker i august. Da vil samværet forsette som normalt mellom og helgene som er mine i hans 3 uker i juni vil gå ut og hans helger i august når de har 3 uker hos meg. 

Med denne løsningen er juli som alle andre måneder. For ingen av oss har valgt å ha ferie med barna da så helgene er som de er ellers. 

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har altså barnet 40%? Ikke nedgrader deg selv ved å kalle deg «helgepappa» 😊 

Har dere ikke spesifisert ferien i samværsavtalen? 

Her ser vi bor i fra vanlig samvær i skoleferien, men deler 50%. 

😊

Finner ikke papirene, men har avtale om at jeg skal ha barna i 3 uker i sommerferien..

Skrevet

Mener du at det e riktig at du kun har 3 uker i sommerferien og mor har resten frem til skolestart??

Dere har 3 uker hver og så går samværet som normalt. Tviler på det står at du skal kun ha 3 og mor 5 i sommerferien. 

• Liker 4
Skrevet

Dere har vel avtalt 3 uker hver. Det blir 6 uker. De andre ukene hvor ingen av dere har avtalt ferie, så er det vanlig samvære som gjelder. Uavhengig av om ungene har ferie fra skolen eller ikke.

Anonymkode: 9f60f...7dc

• Liker 1
Skrevet

Hvor mange uker hadde HUN sommerferien med barna?  Da kunne du ha jobbet ekstra de ukene for å dekke de ekstra dager i sommerferien som du trodde du ikke skulle ha barna.  

Og stakkars barn som har foreldre som vil helst ikke ha barna sine. 

Anonymkode: bc0b3...10a

• Liker 2
Skrevet

Det vanlige er vel at man avklarer ferieuker og at samvær ellers går som normalt selv om det fortsatt er skoleferie, feks? Altså, uavhengig av om far har 1, 3 eller 5 uker ferie med barna så går samværet ellers som normalt de ukene mor ikke har avtalt ferie med barna? Sånn gjorde vi det her i alle år...

• Liker 2
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange uker hadde HUN sommerferien med barna?  Da kunne du ha jobbet ekstra de ukene for å dekke de ekstra dager i sommerferien som du trodde du ikke skulle ha barna.  

Og stakkars barn som har foreldre som vil helst ikke ha barna sine. 

Anonymkode: bc0b3...10a

Ikke synd på disse barn, ikke trekk slutninger uten å vite😊

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg har tre uker, far har tre uker, disse avklares på forhånd, resten av ferien går som vanlig. Fra barnet begynner i 1 klasse har vi 4 uker hver, annethvert år sent/tidlig. 

Endret av Sophie-Ann
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke synd på disse barn, ikke trekk slutninger uten å vite😊

Enig. Det er ikke synd. Du har vel bare oppfattet at ting var slik og har derfor ikke lagt opp arbeidet slik, og derfor blir det nå vanskelig. 

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Finner ikke papirene, men har avtale om at jeg skal ha barna i 3 uker i sommerferien..

Og hvor mange uker skal mor ha ifølge avtalen? Du har dine uker, mor sine, og vanlig samvær resten. 

Men det høres ut som du trenger å finne avtalen, eller be henne sende deg kopi/bilde av den. På den måten slipper du slike «overraskelser» og kan planlegge i god tid neste gang 😊

• Liker 1
Skrevet

Her blei det fire uker på hver fordi det blei sånn med tanke på at vi har 50/50. Ferien hos mor startet når jeg egentlig skulle ha barna,  men da ble det ferie hos mor i stedenfor. Dere skal ha likt med ferie. Så får du fem uker med ferie så skal mor ha det å. 

Anonymkode: bd17d...665

Skrevet

Mine stebarn har 4 uker hos mor rett etter skolestart sen 4 uker med oss.

Så tilbake til vanlig samvær. Denne gangen faller det da sånn at det kun går 5 dager mellom sluttet på sommerferie og til vi ser de igjen! 

Men de er såpass store at 4 uker ikke er noe problem med tanke på savn etc. Vi hadde nok hatt 2 uker sammenhengende hvis de var små.

Anonymkode: b1cad...f72

Gjest Dævendøtte
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke moren ferie med ungene? Og selv om du har ungene i tre uker, så går vel resten av samværet som vanlig. Men har moren ferie, synes jeg det er merkelig at du skal ha ungene i hennes ferieuker. 

Skrevet

Vi har hatt ungene selv om det er ferie, så det ikke blir så langt strekk for ungene. Men i utgangspunktet er det tre uker hver, og så vanlig samvær. Vi bare hadde de noen få dager hver midt inni. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...