Gå til innhold

Gruer du deg til vintermørke kommer igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er august snart over og det går mot mørkere tider igjen. Hva tenker du om det?

Gruer du deg? Synes høsten er en fin tid men vi kan godt ha mer lys overalt fordi her jeg går tur blir det bare helt mørkt når det er vinter og ingen snø, man ser bare svart liksom..... Så ja, det er ikke så hyggelig når man er litt mørkredd til tider.

Anonymkode: e1271...82b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elsker høsten! Gleder meg. :)

Anonymkode: aece1...2bf

• Liker 2
Skrevet

Gruer meg til den dagen veiene *plutselig* blir glatte og alle kjører like fort som vanlig på sommerdekk og blir overrasket over at så mange havner utfor veiene... hvert år. Faen at ikke folk lærer.

Går greit at det blir mørkt, men glattisen er noe ordentlig dritt.

Anonymkode: 7473c...84f

• Liker 4
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Nei, jeg er veldig glad i høsten 😊

Skrevet

Gleder meg :) er i permisjon med baby og blir så svett av å styre med han når det er varmt. 

Anonymkode: 91d42...d8a

Skrevet

Liker høsten😊

Anonymkode: 060cb...e4d

Skrevet

Gleder meg også til deilige mørke høstkvelder. 

Anonymkode: a3b6a...a77

Skrevet

Ja, liker ikke mørketid. Blir forhåpentligvis den siste her oppe. 

Anonymkode: af8dd...12b

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, liker ikke mørketid. Blir forhåpentligvis den siste her oppe. 

Jeg liker mørketid, men ikke når det ikke er nok lys ute, da ser jeg jo ikke!

Hvorfor siste?

Skrevet

Jeg er veldig klar for høst nå. Er ikke veldig glad i sommeren. Er klar for skjerf og jakke og mørke kvelder i sofaen under teppet😊

Skrevet

Absolutt ikke. Elsker høsten, og vinteren er en god nummer to😊

Anonymkode: 8d138...fce

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker mørketid, men ikke når det ikke er nok lys ute, da ser jeg jo ikke!

Hvorfor siste?

Fordi jeg tenker å flytte fra nordnorge neste år. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg er så lei de helsikes fluene. Det har vært ekstremt ille i år? Tror det, alle klager, og de var utsolgt for smekkere, absolutt ikke noe særlig. 

Ellers liker jeg sommeren, sånn 20 grader og opplett er fint 🤗

Anonymkode: 1ed66...f3f

Skrevet

Gruer meg ikke til mørketiden, tvert i mot, så ser jeg frem til den. Høsten er min favorittårstid. Men vinteren, med is og kulde, kan jeg styre meg for. Forstår ikke hvorfor "alle" elsker sommeren...

Jeg liker ikke sommeren av flere grunner. Stekende sol, og lange, lyse kvelder er overhode ikke min greie. Hater de varmeste dagene som pesten. I tillegg er juli den mest ensomme og kjedelige tiden for meg. Å være alene i over en mnd, mens alle andre er bortreist, er ikke gøy. Samtidig blir det mer støy og aktivitet i nabolaget, med grilling og sosiale sammenkomster, stress og mas. På høsten faller alt på plass, rutinene kommer tilbake, folk holder seg innendørs, og temperaturen ute blir akkurat passe. Hurra!

Anonymkode: c3375...9e2

Skrevet

Gleder meg til høstfarger, lange turer i fjellet, fårikål, søndagsstek, og fyring i peis. 

Gleder meg til snø, julestemning, skiturer.

Så kommer jeg til å glede meg til våren, den første stunden i solveggen, rydding i hagen. 

Så sommer, med varme, fri, bærplukking. 

Anonymkode: 120c0...a77

• Liker 1
Skrevet

Gleder meg vilt! 😍

Anonymkode: 20293...eb2

Skrevet

Ja, det må jeg si jeg gjør. Vindfulle høstkvelder som blåser de døde løvbladene av trærne, gresset dør og blir hvitt av rim. Kortere dager, overskyet, mangel på sol. Så kommer vinteren med 2 m snø hvor det blir mørkt kl 4 og det eneste en gjør er måke snø, gå på jobb, repeat.

men; hvis det er en ting jeg kan si jeg nok ikke kommer til å savne er det å svette ekstremt, særlig på jobb. Ventilasjonen er under par så man går i flere timer og er varm. Så prøver man å kjøle seg ned med a/c og diverse. Hjemme også har det hendt jeg har sovet i kald trekk, noe som har resultert i to forkjølelser i sommer. Er mer syk om sommeren enn om vinteren egentlig. 

Anonymkode: 7fa46...5ff

Skrevet

Gleder meg. 

Anonymkode: 187a5...74d

Skrevet

Nei, jeg gleder meg. Fyr i peisen, levende lys, sitte under teppe med noe varmt i koppen, strikkegenser/jakke, ullsokker, store skjerf. 

• Liker 1
Skrevet

Høsten er fin med deilig lukt, sola og litt fint høstmørke på kveldene. Vinteren derimot er tung, kald og mørk nesten døgnet rundt. Jeg pleier å bli dårligere i psyken av vinteren også. Så akkurat det gleder jeg meg ikke til nei. Men hver årstid har vel sin sjarm. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...