AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #1 Del Skrevet 10. august 2019 Jeg har etter å ha delt temaet med kjente , funnet ut at mange feirer jul sammen med kun egen husstand. Likevel er jeg ikke vant med det fra tidligere, og synes det ee nitrist, og noe som også bringer frem savn etter familien som ikke er/lever mer. Vi har bare en av våre fire foreldre igjen, vi er tidlig i tretti årene, med to barn. Vi har enda ikke opplevd å feire alene. Vi har alle år feiret med familien, men i år skal den gjenlevende foreldren/besteforldren til våre barn feire med sin datter, og hennes svigerfamilie hos datterens svigerfamilie. Tror ikke det er noe tema å be oss. Jeg synes det er litt trist, for jeg har nevnt at alle kan komme å feire med oss, også svigerinnes svigerforeldre (vi har feiret sammen før, da svigerfar levde). Jeg tenker jeg får respektere at andre ønsker ett mindre antall gjester. Min søster ønsker også feire med kun få, og de har hatt det slik flere år. Nå har vi fått tilbud om å låne hytte på Gautefall , og jeg tenker at vi kanskje vil gå for det. Jeg er likevel redd for det "å rømme fra problemene og det vonde" , vil gjøre julaften enda verre? ER det stusselig å feire jul alene med to barn og mann på "fjellet"? Anonymkode: 2865e...bf9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #2 Del Skrevet 10. august 2019 Ja jeg vet det er lenge til, men kjenner på følelsene fordi vi låner hytta nå også. Anonymkode: 2865e...bf9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 Populært innlegg #3 Del Skrevet 10. august 2019 Dere burde jobbe hardt med å trives i eget selskap. Gjør dere ikke det, som det jo kan tyde på at dere ikke gjør, er dere neppe særlig godt selskap for andre heller. En slik jul fremstår som en drømmejul. På hytte eller hjemme. Anonymkode: 320be...d1f 73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #4 Del Skrevet 10. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dere burde jobbe hardt med å trives i eget selskap. Gjør dere ikke det, som det jo kan tyde på at dere ikke gjør, er dere neppe særlig godt selskap for andre heller. En slik jul fremstår som en drømmejul. På hytte eller hjemme. Anonymkode: 320be...d1f Kan godt hende jeg misforstår deg, og da beklager jeg det, men første setningen får meg til å føle det litt som om du tenker at vi ikke blir bedt til andre i år, fordi vi ikke trives alene...? At alle må bestå testen å like seg alene, for å få feire med andre..? Grunnen er jo at svigermor skal til andre. Det handler jo om at vi har mistet mange mennesker, relasjonene og tradisjonene er blitt endret. Noen har mistet kontakt, noen trenger å trekke seg tilbake fordi de selv kanskje synes jul er vanskelig? Jeg vet ikke. Når man svarer må man jo tenke på hva andre er vant med. Anonymkode: 2865e...bf9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 10. august 2019 #5 Del Skrevet 10. august 2019 For et I-landsproblem. Du skal feire jul på fjellet med mann og barn. Ser virkelig ikke hvorfor det skal være så synd på deg. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #6 Del Skrevet 10. august 2019 1 minutt siden, The Kitten skrev: For et I-landsproblem. Du skal feire jul på fjellet med mann og barn. Ser virkelig ikke hvorfor det skal være så synd på deg. Takk for svar😊 Men i lands problem? Jeg har vonde følelser , uten å kan gjøre noe med det. Har du vært der vi er? Anonymkode: 2865e...bf9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #7 Del Skrevet 10. august 2019 Jeg forstår hva du mener. Er selv i tidlig 30-årene og har ingen foreldre. Mannen har én gjenlevende, men personen liker å holde seg for seg selv. Jeg føler alltid savn etter en stor/større familie rundt høytider. Når det er sagt - gjør det beste ut av det, og kos dere med en rolig og fin jul, på deres og egne barns premisser! 😊😊 Anonymkode: b55f3...599 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #8 Del Skrevet 10. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan godt hende jeg misforstår deg, og da beklager jeg det, men første setningen får meg til å føle det litt som om du tenker at vi ikke blir bedt til andre i år, fordi vi ikke trives alene...? At alle må bestå testen å like seg alene, for å få feire med andre..? Grunnen er jo at svigermor skal til andre. Det handler jo om at vi har mistet mange mennesker, relasjonene og tradisjonene er blitt endret. Noen har mistet kontakt, noen trenger å trekke seg tilbake fordi de selv kanskje synes jul er vanskelig? Jeg vet ikke. Når man svarer må man jo tenke på hva andre er vant med. Anonymkode: 2865e...bf9 Du misforstår bare delvis. For godt fungerende familier er jul med bare kjernefamilien et gode, et ønske og noe man drømmer om. For dere ser det ut til at dere må rømme til fjells for å takle en slik situasjon. Anonymkode: 320be...d1f 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 10. august 2019 #9 Del Skrevet 10. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for svar😊 Men i lands problem? Jeg har vonde følelser , uten å kan gjøre noe med det. Har du vært der vi er? Anonymkode: 2865e...bf9 Det kalles å bli voksen. Vi har alle vært der. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #10 Del Skrevet 10. august 2019 Ser ut som alternativene deres er jul med dere 4 hjemme, eller jul med dere 4 på Gautefall. Jeg hadde nok valgt fjellet! Tenk å få hvit jul ❤️ Anonymkode: c81b2...d1d 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #11 Del Skrevet 10. august 2019 Du mener at å feire med bare husholdningen er nitrist, men å sitte å sture på ei hytte er innafor? Anonymkode: 17cd1...079 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #12 Del Skrevet 10. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du misforstår bare delvis. For godt fungerende familier er jul med bare kjernefamilien et gode, et ønske og noe man drømmer om. For dere ser det ut til at dere må rømme til fjells for å takle en slik situasjon. Anonymkode: 320be...d1f Jeg tror nok det er farget av situasjonen man er i. For dem uten særlig familie vil det være motsatt. Og jeg vil si at det er dem som har det som er de heldige. Da kan du i praksis faktisk velge. Anonymkode: b55f3...599 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clefable Skrevet 10. august 2019 #13 Del Skrevet 10. august 2019 Jeg er vant til å kun feire meg og pappa, så klarer ikke helt sette meg inn i problemstilling for hvordan det skal være trist å feire med mann og barn? Du sitter jo ikke alene på julaften. Jeg ser ikke hvordan det å feire med familien på fjellet er "stusselig" i det hele tatt. Du burde prøve jobbe litt med disse tankene og kanskje heller fokusere på hvor heldig du er? Jeg tror dere kan få en veldig fin jul der. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #14 Del Skrevet 10. august 2019 Vi har vært færre enn dere på julaften. Husk at det er mye bedre å være det antallet folk som dere blir, hvis du og din mann kan enes om hvordan dere vil ha det. Tenk på fordelene: Dere kan gå i pysj hele dagen hvis dere vil! Mye kommer an på hvilken innstilling man har, og jeg tror at barna deres vil få en hyggeligere stemning av feiringen hvis du som mor gjør ditt beste for å gjøre det bra for dere fire! Barna oppfatter fort voksne sitt humør! Dette ordner seg! 😄 Anonymkode: ca130...4ee 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #15 Del Skrevet 10. august 2019 Hyttejul høres jo idyllisk ut 😊 vi har noen å feire med men skal feire alene i år, meg og mannen og de to barna våre på en leid hytte på fjellet 😊 da skal vi bare kose oss å feire jul på vår måte uten andre å ta hensyn til, gleder meg!! Anonymkode: 65f76...063 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaLena Skrevet 10. august 2019 #16 Del Skrevet 10. august 2019 Jeg har flere ganger feiret jul kun med barna og han jeg var gift med. Det var koselig det også og ikke noe stress av noe slag. Jeg hadde dratt på hytta og kost meg glugg ihjel. Pakk med masse god mat, uteklær, ski, spill og kose dere sammen. Jeg synes det er sært å anse dette som ett problem. Svigermor ønsket en jul med datteren og svigerfamilien og det må dere faktisk takle. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #17 Del Skrevet 10. august 2019 Klem ts- forstår savn på folk på julaften da mine familie bor på andre siden av jordkloden. Om du vil- hadde du mulighet å åpne hjemme ditt til en familie som ikke har mye slik at uten hjelp ville de ikke ha jul, eller "adoptere" en bestemor/bestefar som også sitter alene på julaften? Har flere kjente som har gjort dette hvert år og har faktisk blitt en fin "bonus" familie til slutt. Anonymkode: 216b0...02c 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 10. august 2019 #18 Del Skrevet 10. august 2019 Jeg er vokst opp med at vi kun er kjernefamilien i jula og jeg har veldig gode minner fra det. Vi har tatt det med ro, sittet i pysjen og sett tegneserier hele dagen før middag og generelt kost oss skikkelig. Dette blir hva du gjør det til, og med mann og barn trenger jula absolutt ikke bli trist hverken hjemme eller på hytta. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #19 Del Skrevet 10. august 2019 2 minutter siden, Gliffy skrev: Jeg er vokst opp med at vi kun er kjernefamilien i jula og jeg har veldig gode minner fra det. Vi har tatt det med ro, sittet i pysjen og sett tegneserier hele dagen før middag og generelt kost oss skikkelig. Dette blir hva du gjør det til, og med mann og barn trenger jula absolutt ikke bli trist hverken hjemme eller på hytta. Samme her har bare fine barndomsminner fra jula med kjernefamilien. Anonymkode: 3a35d...c18 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #20 Del Skrevet 10. august 2019 Jeg vil bare gi deg en god Ts og gi deg et godt råd. ALDRI spør om sånne sårbare ting her inne. Du blir bare i 99% av svarene sablet ned av besserwissere. Jeg orker ikke gå inn på min historie, men kan si at jeg kjenner meg igjen og at det gjør vondt 💔 Anonymkode: 0ca3b...252 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå