AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #1 Skrevet 10. august 2019 Jeg har barnet mitt boende i fosterhjem fordi hennes far er død og jeg er sterkt handikappet. Datteren min har bodd der i 10 år og er nå 15. Jeg ser henne ikke så ofte som jeg selvfølgelig skulle ønske og det er min livs sorg,men det er ikke så mye jeg kan gjøre med det. Datteren min har blitt så vant til å bo i fosterhjem at hun ikke ønsker å flytte tilbake til meg. Det som sårer meg noe ekstremt er at fosterforeldrene og spesielt fostermor ,legger ut bilder av datteren min på fb der hun skriver at hun er mor og kaller henne datteren min. Mange av fostermor sine fbvenner(hun har 1200 og ikke alle kjenner henne godt) tror dermed at det er hennes biologiske datter og kommenterer deretter.Hva mener dere? Anonymkode: e6fd4...2ac 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #2 Skrevet 10. august 2019 Ts her.Jeg mente at fostermor kaller datteren min for sin datter på Facebook. Anonymkode: e6fd4...2ac
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #3 Skrevet 10. august 2019 Det blir jo slik. Når hun har bodd hos disse så lenge, og du er så fraværende, bmur det naturlig at de blir familie med far-mor-datter. Anonymkode: 0a035...160 17
Populært innlegg Joppeline Skrevet 10. august 2019 Populært innlegg #4 Skrevet 10. august 2019 (endret) Sårt for deg kanskje, men det er vel absolutt det beste for datteren din at hun inkluderes og behandles som datter der hun bor? Endret 10. august 2019 av Joppeline 50
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #5 Skrevet 10. august 2019 Både jeg og mine søsken er i stor grad vokst opp i fosterhjem. Vi som har blitt inkludert på den måten at fosterforeldrene har behandlet oss som biologiske barn, vi har klart oss veldig godt. Jeg har søsken som ikke opplevde det, og det har ikke gått så bra med dem. Det er tungt å være fosterbarn. Man skiller seg litt ut og har en bagasje andre på samme alder ikke helt forstår. Dette blir litt mindre synlig og litt mindre belastende når man føler at man hører ordentlig til i hjemmet man bor i. Jeg skjønner selvfølgelig at dette er sårt for deg. Vet at min mor også syntes det var og er sårt at vi har fått et så godt forhold til fosterforeldrene våre, mens hun ikke har kunnet være der. Du må bare huske på at for datteren din sin skyld, så er det bra å bli behandlet som en "ordentlig datter" av fosterforeldrene. Du er jo fortsatt mamma du også. Anonymkode: 5b6e3...774 34
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #6 Skrevet 10. august 2019 Hun kan være datter til flere. Sårt, men ikke umulig. Samme som å ha flere mødre. Anonymkode: fa6a9...e2a 7
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #7 Skrevet 10. august 2019 Ts her.Jeg synes fostermor tar fullstendig over,for hun gjør så mye av seg og tenker lite på min situasjon.Hun har sagt til dattera mi at det er best for henne å være hos de feks på 17 mai eller julaften, for de har så flotte tradisjoner og det har ikke jeg.Samvær/ferie som er avtalt lang tid i forveien kan de plutselig finne på å kuppe,dvs de gir beskjed til jenta mi at hun kan avslutte samværet med meg og bli med de på hytta 4 dager tidligere, eller si til jentungen at hun kan dra til meg om 2 uker isteden for kommende helg,fordi de trenger at hun passer de yngste barna deres siden de skal bort.Dette uten at de spør om det er greit for meg.Barnevernet blander seg ikke inn. Anonymkode: e6fd4...2ac 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #8 Skrevet 10. august 2019 Hun er barnets fysiske og psykiske mor. Barnet er hennes datter, bare ikke biologisk. Skjønner det er sårt, men tilhørighet og familie handler om mer enn bare biologi. Kanskje du kan finne trøst i at hun er så glad i din datter at hun ser på henne som sin egen. Behandler henne som sin egen og yter omsorg deretter. Du vet hun har det godt💙 Dere er 2 mødre som har en felles datter😊 Anonymkode: e91f4...ea4 14
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #9 Skrevet 10. august 2019 Skjønner det er sår for deg og det er jo dumt at fostermor gjør det på denne måten. Men du skal være glad for at hun blir inkludert i familien og at fostermor ser på henne som sin egen. Anonymkode: ecf88...937 5
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #10 Skrevet 10. august 2019 Det er barnet som har rett på samvær med forelder, ikke motsatt. Her må du være den voksne og sette datteren din først, selv om det gjør vondt. Det viktigste er at datteren din har det bra. Kanskje fostermor sier de tingene på facebook for å demonstrere for jenta hvilket forhold de har, at hun hører ordentlig til. Kanskje fostermor sier samvær kan forkortes fordi jenta ikke tørr å si det selv, så tar hun på seg bad cop. Det er ikke uvanlig at samvær reduseres når barna blir så store, og de orienterer seg mer mot venner enn foreldre. Anonymkode: 74cdb...8d3 17
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #11 Skrevet 10. august 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her.Jeg synes fostermor tar fullstendig over,for hun gjør så mye av seg og tenker lite på min situasjon.Hun har sagt til dattera mi at det er best for henne å være hos de feks på 17 mai eller julaften, for de har så flotte tradisjoner og det har ikke jeg.Samvær/ferie som er avtalt lang tid i forveien kan de plutselig finne på å kuppe,dvs de gir beskjed til jenta mi at hun kan avslutte samværet med meg og bli med de på hytta 4 dager tidligere, eller si til jentungen at hun kan dra til meg om 2 uker isteden for kommende helg,fordi de trenger at hun passer de yngste barna deres siden de skal bort.Dette uten at de spør om det er greit for meg.Barnevernet blander seg ikke inn. Anonymkode: e6fd4...2ac Jeg forstår, men det er datteren det handler om, det siste hun trenger er å bli innblandet i deres problem. Hun fortjener å tro at alt er i orden. Det viktigste er at ting mellom dere ikke er ødelagt og påvirket av dette når hun er blitt uavhengig av dere begge som myndig. Anonymkode: fa6a9...e2a 4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #12 Skrevet 10. august 2019 Jeg tenker hun har vunnet i lotto med å få denne familien. Det er ingen selvfølge å bli så inkludert og elsket hvis dette er faktum, når en får ny familie, eller at hun kom til å føle det samme for dem. Hvis det gode forholdet går begge veier så er dette en stor seier. Men hjertet mitt hadde også vært knust i din situasjon. Anonymkode: fa6a9...e2a 22
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #13 Skrevet 10. august 2019 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her.Jeg synes fostermor tar fullstendig over,for hun gjør så mye av seg og tenker lite på min situasjon.Hun har sagt til dattera mi at det er best for henne å være hos de feks på 17 mai eller julaften, for de har så flotte tradisjoner og det har ikke jeg.Samvær/ferie som er avtalt lang tid i forveien kan de plutselig finne på å kuppe,dvs de gir beskjed til jenta mi at hun kan avslutte samværet med meg og bli med de på hytta 4 dager tidligere, eller si til jentungen at hun kan dra til meg om 2 uker isteden for kommende helg,fordi de trenger at hun passer de yngste barna deres siden de skal bort.Dette uten at de spør om det er greit for meg.Barnevernet blander seg ikke inn. Anonymkode: e6fd4...2ac Da er det kanskje på tide at du snakker med barnevernet og forklarer situasjonen. For det virker uoversiktlig sånn som fostermor avlyser og flytter på samvær. Det er ikke bra for datteren din. Det med bilder kan jeg forstå er sårt men så lenge din datter syns det er greit så får du ikke gjort noe med det. Anonymkode: a411a...2ea 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #14 Skrevet 10. august 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker hun har vunnet i lotto med å få denne familien. Det er ingen selvfølge å bli så inkludert og elsket hvis dette er faktum, når en får ny familie, eller at hun kom til å føle det samme for dem. Hvis det gode forholdet går begge veier så er dette en stor seier. Men hjertet mitt hadde også vært knust i din situasjon. Anonymkode: fa6a9...e2a Dette.. Jeg forstår det så altfor godt. Har barn selv, og ville blitt knust. Men tenk på at hun nå får oppleve trygg og god tilknytning til en familie. Det er det viktigste du kan gi henne, selv om det ikke er med deg som oppfostrende mor. Vokste selv opp i fosterhjem og ble ikke inkludert, opplevde mye drama fra min mor som ringte mye, laget ugreie og generelt ustabilt, og det ødela svært mye for meg. Jeg forstår henne jo, men jeg skulle ønske hun hadde latt mine følelser gå foran sine. Jeg hadde heller ikke likt at det skulle tydeliggjøres at jeg var fosterbarn, det er det svært få som vet at jeg er, og kun de jeg selv har ønsket å fortelle det til (nærmeste familie og venner). Anonymkode: fc98a...2e6 5
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #15 Skrevet 10. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da er det kanskje på tide at du snakker med barnevernet og forklarer situasjonen. For det virker uoversiktlig sånn som fostermor avlyser og flytter på samvær. Det er ikke bra for datteren din. Det med bilder kan jeg forstå er sårt men så lenge din datter syns det er greit så får du ikke gjort noe med det. Anonymkode: a411a...2ea Enig i at det kan være lurt å snakke med BV hvis dette ikke er gjort. At dere tre parter kan ha en rolig samtale ang. Avtalen som er, at den blir følgt opp. Anonymkode: fa6a9...e2a 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #16 Skrevet 10. august 2019 Skjønner at det er vondt. Men tenk på dette til sammenlikning: En venninne av meg vokste opp i et fosterhjem der hun enkelte dager i uken måtte gå på rommet sitt rett etter middag fordi fosterforeldrene og deres biologiske barn skulle ha «familietid». Hvis din datter hadde hatt det slik hadde det vært enda vondere. Men alle gode tanker til deg. Det må være en vanskelig situasjon. Anonymkode: 71164...f80 13
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #17 Skrevet 10. august 2019 Det må føles veldig rart og feil for deg. Jeg hadde selv slitt veldig med dette, spesielt hvis jeg ikke kunne noe for at barnet mitt ikke kunne bo hos meg. Gode tanker sendes din vei! Anonymkode: d1e6f...5a9 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #18 Skrevet 10. august 2019 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig i at det kan være lurt å snakke med BV hvis dette ikke er gjort. At dere tre parter kan ha en rolig samtale ang. Avtalen som er, at den blir følgt opp. Anonymkode: fa6a9...e2a Har tatt det opp med saksbehandler i bv flere ganger,og hun sier de overkjører meg og at de ikke har lov til å avbryte samvær/flytte på samvær.Men så langt har det ikke blitt tatt det opp med fosterforeldrene, sikkert fordi de ikke anser det som viktig.Fosterforeldre er hellig for bv,det skal ganske mye til før de irettesetter de. Ts. Anonymkode: e6fd4...2ac 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #19 Skrevet 10. august 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har barnet mitt boende i fosterhjem fordi hennes far er død og jeg er sterkt handikappet. Datteren min har bodd der i 10 år og er nå 15. Jeg ser henne ikke så ofte som jeg selvfølgelig skulle ønske og det er min livs sorg,men det er ikke så mye jeg kan gjøre med det. Datteren min har blitt så vant til å bo i fosterhjem at hun ikke ønsker å flytte tilbake til meg. Det som sårer meg noe ekstremt er at fosterforeldrene og spesielt fostermor ,legger ut bilder av datteren min på fb der hun skriver at hun er mor og kaller henne datteren min. Mange av fostermor sine fbvenner(hun har 1200 og ikke alle kjenner henne godt) tror dermed at det er hennes biologiske datter og kommenterer deretter.Hva mener dere? Anonymkode: e6fd4...2ac Har du tenkt over at dtteren din har sterkere tilknytning til fosterfamilien enn til biologisk familie? Videre, når jenta er 18. År kan fosterfamilien faktisk adoptere henne uten at du har noe du skulle sag. Jenta selv må samtykke og ønske dette selv. Fremfor å sitte og være bitter så tenk over om ikke det er langt bedre at jenta er hos en så raus og inkluderende familie. Barnets beste ser jeg her blir mer enn godt ivaretatt, du trenger jo ikke gå inn på fostermorens facebook profil. Anonymkode: f49b0...d22 6
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #20 Skrevet 10. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har tatt det opp med saksbehandler i bv flere ganger,og hun sier de overkjører meg og at de ikke har lov til å avbryte samvær/flytte på samvær.Men så langt har det ikke blitt tatt det opp med fosterforeldrene, sikkert fordi de ikke anser det som viktig.Fosterforeldre er hellig for bv,det skal ganske mye til før de irettesetter de. Ts. Anonymkode: e6fd4...2ac Da håper jeg at datteren din vil holde kontakten med deg etter hun flytter ut, det er ikke lenge til og da kan ingen si noe på det. Samværsdelen nermer seg over. Anonymkode: fa6a9...e2a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå