Xina Skrevet 10. mai 2005 #1 Skrevet 10. mai 2005 Jeg lurer så fælt på om ungene skal gå forann eller bak meg og pappa inn i kirken. Jenta mi er 10 år,gutten er 2 år og lille jenta er akuratt blitt 1 år.Støresøster må leie lille løster da hun ikke klarer og gå helt enda. Burde de gå forann eller bak oss inn i kirka?
Huldra:) Skrevet 10. mai 2005 #2 Skrevet 10. mai 2005 Jeg synes du bør la brudebarna gå foran deg og din pappa inn i kirken. Synes du bør la dem komme helt frem til alteret før du begynner å gå. Da får du også nyte oppmerksomheten på din store dag Var på bryllupsshow i januar, og da brudene hadde brudebarn rett foran seg, la man bare merke til hvor søte de var, ikke til bruden og kjolen...
Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2005 #3 Skrevet 10. mai 2005 Våre brudepiker skal gå foran oss inn og kaste noen roseblader. Tror vel det ser best ut at de kommer foran - de synes jo ikke bak dere...
Gjest MrsL Skrevet 10. mai 2005 #4 Skrevet 10. mai 2005 Vår brudepike og brudesvenn gikk foran meg og min pappa inn i kirken....... så gikk de bak brudeparet ut av kirken
Gjest Madam Felle Skrevet 10. mai 2005 #5 Skrevet 10. mai 2005 Våre brudebarn kommer til å gå foran oss inn i kirken, for de forsvinner jo helt om de skal gå bak. Men de skal gå halvveis før vi kommer.
linky Skrevet 10. mai 2005 #6 Skrevet 10. mai 2005 Vi hadde ei brudepike på 10 år, og hun gikk foran oss inn i kirka, og bak oss når vi gikk ut.
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2005 #7 Skrevet 10. mai 2005 Sist jeg var brudepike (i bløtkakekjole, med kreppet hår og hvit kurv med rosa blomster i... ) gikk jeg bak brudeparet. Fårstod egentlig ikke vitsen med det, for vi syntes jo ikke. Første gang jeg var brudepike gikk jeg foran, mye hyggeligere det
Xina Skrevet 10. mai 2005 Forfatter #8 Skrevet 10. mai 2005 Takk for svar.Da lar jeg de gå forann som jeg hadde tenkt
Solhanne Skrevet 10. mai 2005 #9 Skrevet 10. mai 2005 Vi ble anbefalt i kirken at de skulle gå bak oss inn og foran oss ut. Dette begrunnet de med at dersom de stopper opp på veien inn, så vil det ikke hindre meg og pappa.....Også for at de ikke skulle ta fokus vekk fra meg når jeg kom inn..... :-?
Gjest Brud2005 Skrevet 11. mai 2005 #10 Skrevet 11. mai 2005 I følge den store kloke boken om hva som er "riktig" er det slik at hvis bruden har slør, skal brudepikene gå bak følget inn i kirken, og har ikke bruden slør, skal de gå inn foran..
TeddyToria Skrevet 11. mai 2005 #11 Skrevet 11. mai 2005 Vi kommer til å la de to brudepikene våre gå inn foran oss, men de vil gå et stykke foran, som en "intro", før jeg og pappa kommer når orgelet virkelig spiller opp!
Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2005 #12 Skrevet 11. mai 2005 Har brudepike på 16, hun skal gå bak siden jeg har slep. Ikke så veldig langt, men poenget er at dersom du har slør/slep skal brudepiken (om hun er gammel nok) gå bak for å holde styr på det. Bedre enn at alt surrer seg sammen og faller stygt. Uansett er hun såpass sjenert at hun får angst ved tanken på å gå opp først.
smilepia Skrevet 11. mai 2005 #13 Skrevet 11. mai 2005 Jeg har tenkt at de skal gå forran inn i kirken. Men jeg skal jo ha både slør og laangt slep - så hvor gamle er "gammel nok" til å ordne på slepet da? Våre brudebarn er 7år (en gutt og en jente)
Trampe Skrevet 11. mai 2005 #14 Skrevet 11. mai 2005 En 7-åring klarer fint å ordne på sløret ditt dersom du viser henne /han før dere går inn i kirka hvordan det skal ligge. Da vet de hva de skal gjøre. Men det kan være smart å gi en av dem den oppgaven, slik at de ikke sliter i hver sin ende Bare hvisk f. eks. jenta i øret at hun er kjempeflink hvis hun får det til, at du da blir kjempestolt av henne og at det er en viktig oppgave hun skal hjelpe deg med, da kommer hun til å gjøre alt for at det ligger riktig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå