Gå til innhold

Slo hodet i veggen ved uhell

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Håper ikke det er farlig? Noen som vet om det kan gi langvarige skader? Det var ganske hardt da det var en kant liksom..

Hodet skal vel tåle en del liksom? Men det var vondt såklart. Men vet ikke om det er noe jeg må gå til undersøkelse for...

Takk.

Anonymkode: 5de3c...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring legevakten! Ingen her inne kan gi deg skikkelige svar! Legevakten derimot de er der for å svare på sånne ting!

Anonymkode: 138a4...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du føler deg bra så trenger du ikke legevakt. Jeg har slått hode flere ganger og aldri hatt hjernerystelse. Ikke engang i bilkollisjon eller da jeg datt ned fra en stang og landet midt på toppen av hodet. Hjernen er så beskyttet at det skal mye til før du får alvorlige skader.

Anonymkode: edbed...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler du at du har slått deg hardt, er redd og har vondt, så ta en telefon til legevakten. Da vurderer de om det er nødvendig å ta deg inn til en sjekk eller ikke. Bedre det enn å gå rundt og være usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til legevakten!

Selv har jeg fått hjernerystelse flere ganger, og min bror har fått fysisk hull i hodet som barn. Man overlever, men det går mye bedre med råd fra legen.

Anonymkode: e55db...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen sak: Hvis du har fått hjernerystelse så trenger du hvile. Jeg kjenner andre igjen som også har fått det, i tillegg til meg selv. Den personen tok ikke det med hvile seriøst nok, og klarer nå ikke å jobbe fullt i arbeidslivet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En annen sak: Hvis du har fått hjernerystelse så trenger du hvile. Jeg kjenner andre igjen som også har fått det, i tillegg til meg selv. Den personen tok ikke det med hvile seriøst nok, og klarer nå ikke å jobbe fullt i arbeidslivet. 

-hvorfor klarer ikke personen det? hva kan skje? og hva slags hvile da? Har hørt man ikke skal sove mye med hjernerystelese men jeg tror ikke jeg fikk det siden det gjorde bare vondt den første timen nå er smertene borte så og si. men fikk et smell da.

Anonymkode: 5de3c...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er usikker så ring og hør, men virker ikke for meg som at du har pådratt deg noe som trenger tilsyn. 

Anonymkode: d9c05...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...