Gå til innhold

23 år og leie bil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg tar lappen nå i løpet av et par uker (gleeeder meg!) men tenker å vente med å kjøpe bil selv til jeg er ferdig med studiene mine neste høst.

Jeg har jobbet veldig mye dette halve året for å få råd til å ta lappen (har ikke familie i nærheten og dermed ingen familie til å øve med meg eller til å hjelpe til økonomisk - men har øvd «hjemme» med en jeg kjenner) og nå er den endelig i boks innen måneden er over. Dog har jeg en bestemor som jeg ikke har sett på veldig, veldig lenge, og som jeg vet er veldig, veldig ensom, og jeg vil gjerne besøke henne før det er for sent og det er derfor jeg valgte å ta lappen nå og ikke vente til etter studiene mine. 

Hun bor ca. 100km unna (én vei) med lite mulighet for buss og tog i området. Sist jeg kom meg til henne med tog og buss og gåing tok det meg 5-6 timer en vei og kostet ca 800kr en vei.. med kjøring tar det mellom 2-3 timer en vei. 

Jeg begynte å øvelseskjøre for 6 år siden men først siste året har jeg kjørt 2-3 dager i uka. Tar også lappen på kun automat (trenger ingen innvendinger på dette, takk). 

Kan dere anbefale noe bilutleie, og er det noen spesielle regler og lover rundt dette med alder og hvor lenge siden det er man tok lappen? Jeg tenker forøvrig ikke å leie bil før i desember, for å være litt med bestemor i juletidene.

Bor i nærheten av Drammen men har lett tilgang til feks Asker og Oslo også, men ønsker helst å leie fra Drammen :) 

Anonymkode: bff50...6f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...