Gå til innhold

Jeg søker den perfekte tekopp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken anbefaler du? Og hvor er den kjøpt? 

Jeg ønsker meg en litt stor kopp, som er god å holde i. 

Anonymkode: 21dc3...6b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du trenger en greengatekopp :)

Anonymkode: c8283...12c

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du trenger en greengatekopp :)

Anonymkode: c8283...12c

Takk for tips. Googlet nå, å det var mange fine kopper 😍

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De så gode ut. Veldig fin farge på den grå. Men litt dyr, hvis man skal kjøpe 6 stk. Men takk for tipset. 😊

Du får de brukt på finn, ellers kan du finne på outlet 

• Liker 1
Skrevet

Skal man ha noe «perfekt» må man regne med å betale litt, men da har man til gjengjeld noe man slipper å bli lei av og å bytte ut. Jeg ville gått rett på «bryllupsgaveservisene» i glassmagasinene. Villeroy & Boch, Wedgwood, Porsgrund, Rørstrand, Royal Copenhagen +++ 

Her er en som er både enkel, pen og god å drikke av: https://www.cg.no/produkter/servisedeler/te-krus-frokostkopper/tekopp-20cl

Den perfekte tekopp er etter mitt syn definitivt IKKE et tykt, tungt og klumpete krus i keramikk, men noe tynnere og mer elegant i porselen. Det er mye bedre å holde i, i alle fall hvis hanken er god, og ekstremt mye bedre å drikke av. 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Du får de brukt på finn, ellers kan du finne på outlet 

Jeg ønsker meg noen fine kopper til besøk o.l. Men tenker at det går an å kjøpe en eller to hverdags kopper. Da går det jo an med 200,- koppen. 

Takk for tips. 😊

Skrevet
2 minutter siden, Ullvott skrev:

Skal man ha noe «perfekt» må man regne med å betale litt, men da har man til gjengjeld noe man slipper å bli lei av og å bytte ut. Jeg ville gått rett på «bryllupsgaveservisene» i glassmagasinene. Villeroy & Boch, Wedgwood, Porsgrund, Rørstrand, Royal Copenhagen +++ 

Her er en som er både enkel, pen og god å drikke av: https://www.cg.no/produkter/servisedeler/te-krus-frokostkopper/tekopp-20cl

Den perfekte tekopp er etter mitt syn definitivt IKKE et tykt, tungt og klumpete krus i keramikk, men noe tynnere og mer elegant i porselen. Det er mye bedre å holde i, i alle fall hvis hanken er god, og ekstremt mye bedre å drikke av. 

Jeg har et hverdagsservise fra CG, som jeg fikk 18 deler pluss bestikk på salg til jul. Men de som første mann over her anbefalte, er mer min stil. Jeg likte alle fra greengate veldig godt. Nå må jeg bare bestemme meg for hvilken som er finest. 

Skrevet
20 minutter siden, Ullvott skrev:

Jeg er til dels enig med deg. Dette med hank er viktig. Den må være stor nok til at man kan ha 2-3 fingre gjennom hanken samtidig. Små hanker hvor en vanlig pekefinger ikke går gjennom er etter min mening alt for små.

Jeg tror noe av cluet for å finne fram til den "perfekte" tekopp er å tenke gjennom hvordan man drikker te. Er tedrikking en lidenskap, eller er man mer av typen som kjøper Earl Grey i pose og koser seg med det på kvelden? Om det er det første vil jeg si at koppen er viktigere for å få fram rett  smak og aroma (litt som ulike typer vinglass til ulike typer vin), enn om man krøller seg under teppet en hustrig høstkveld. Da er kanskje større, litt tyngre keramikkopper "riktigere" enn tynne, skjøre (men vakre og helt sikkert "mer korrekte") porselenskopper.

Selv bruker vi stort sett Mummi-kopper til alt, men har en liten beholdning diverse-kopper som brukes i hverdagen når jeg vil ha kvantitet framfor kvalitet på innholdet. Da liker jeg godt denne formen. Størrelsen er også fin, ca 3 dl.

Anonymkode: 4c10c...2e0

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er til dels enig med deg. Dette med hank er viktig. Den må være stor nok til at man kan ha 2-3 fingre gjennom hanken samtidig. Små hanker hvor en vanlig pekefinger ikke går gjennom er etter min mening alt for små.

Jeg tror noe av cluet for å finne fram til den "perfekte" tekopp er å tenke gjennom hvordan man drikker te. Er tedrikking en lidenskap, eller er man mer av typen som kjøper Earl Grey i pose og koser seg med det på kvelden? Om det er det første vil jeg si at koppen er viktigere for å få fram rett  smak og aroma (litt som ulike typer vinglass til ulike typer vin), enn om man krøller seg under teppet en hustrig høstkveld. Da er kanskje større, litt tyngre keramikkopper "riktigere" enn tynne, skjøre (men vakre og helt sikkert "mer korrekte") porselenskopper.

Selv bruker vi stort sett Mummi-kopper til alt, men har en liten beholdning diverse-kopper som brukes i hverdagen når jeg vil ha kvantitet framfor kvalitet på innholdet. Da liker jeg godt denne formen. Størrelsen er også fin, ca 3 dl.

Anonymkode: 4c10c...2e0

Det er nettopp den formen på kopp jeg ikke liker. 

Skrevet (endret)

Denne er min favoritt til te;

Thumbnail_970

Den er svær, tar 5 dl.

Den heter forresten Mon Amie fra Rørstrand.

Endret av Rumle
  • Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, Rumle skrev:

Thumbnail_970

Den er svær, tar 5 dl.

Den var koselig. 5 dl? Wow! Nam! Hvilket merke er den fra? 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken anbefaler du? Og hvor er den kjøpt? 

Jeg ønsker meg en litt stor kopp, som er god å holde i. 

Benporselen, jo tynnere jo bedre, er absolutt det materialet som gir best smak på innholdet. 

Anonymkode: 361b5...61e

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den var koselig. 5 dl? Wow! Nam! Hvilket merke er den fra? 

Skrev det over :jepp:

I bunnen på koppen er det en blå blomst også. 

Thumbnail_470

Skrevet

Den beste tekoppen jeg noen gang har hatt er fra europris. Kjøpte den i sommer fordi jeg likte fargen, nå har jeg 8 stykker fordi jeg ikke vil risikere å stå uten koppen hvis en knuser. Heldigvis, for nå finner jeg den ikke på nettsiden så det må ha vært en sesongvare. Det viktigste er at koppen går i mikroen, spesielt om den er stor. Sånn at du kan varme opp igjen vannet når det blir kaldt. 

Anonymkode: 0945f...93c

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, Rumle skrev:

Thumbnail_970

Den er svær, tar 5 dl.

Den heter forresten Mon Amie fra Rørstrand.

7 minutter siden, Rumle skrev:

Skrev det over :jepp:

I bunnen på koppen er det en blå blomst også. 

Thumbnail_470

Å ja, har ikke hørt om det merke før jeg. Det var skikkelig koselig.😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...