Gå til innhold

Låse seg inn på jobb uten at sjefen vet det...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min låste seg inn på jobben i går kveld og skulle vise ungen sin hvor han jobbet og lot barnet løpe rundt,være med å kjøre truck og leke butikk. Er det lov å bare valse inn på jobb og bruke det som lekeplass uten at en overordnet vet om det? Han har akkurat fått jobben og ville vise frem,jeg sa at han risikerer å miste jobben av det. Jeg finner ikke noe info på det på nett,men i min jobb er ikke det lov. Han sier at på alle de andre jobbene har han kunnet låse seg inn på jobben og ha nach, etc...Jeg synes det høres rart ut at man kan bruke jobben  som festbule og det er helt greit for sjefen uten at de har fått beskjed først eller det er avtalt eller jobbrelatert. Han sier det står ikke i kontrakten at det ikke er lov,så derfor får de være duster å klikke på han da. Men det står vel ikke i kontrakten at det ikke er lov å røyke inne også,men man gjør det jo ikke fordet. Det er jo common sense. Hvordan er det på deres jobber? 

Anonymkode: 5e15c...4db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg låser meg inn på jobb av og til om jeg må gå på do, eller hente noe på pulten min. Ellers ikke :)

Anonymkode: 53f3f...af2

Skrevet

Er ikke noe problem her. Er lærer og ofte når det jobbes sent så blir ungen med og får tegne og sose litt rundt. Foreldrene mine er lærere og jeg ble med de på jobb etter arbeidstid også. 

Anonymkode: 06983...ebd

• Liker 3
Gjest Araceae
Skrevet (endret)

Jeg jobber på varehus, og det hadde nok ikke vært problematisk at jeg låste meg inn for å hente noe eller låne printeren f.eks. Men jeg kan ikke under noen omstendigheter se for meg å ha nachspiel der. 

Endret av Araceae
Skrevet

Hadde ikke vært noe problem her, men det kommer jo an på om arbeidsstedet kan være farlig for barn (kjemikalier, tunge maskiner eller lignende) 

Anonymkode: 59325...0cc

Skrevet

Nachspiel er selvsagt utelukket.

Skrevet

Jeg også kunne fint tatt med ungen på jobb (også lærer) men det ville vært fordi jeg skulle innom og jobbe selv. Ikke fordi ungen skulle ha det som lekeplass. 

Men nach? Aldri i verden. Bursdag eller konfirmasjon eller lignende, kanskje, men da hadde jeg avklart det med rektor først. 

Anonymkode: 7aad2...286

• Liker 1
Skrevet

Jobber på kommunalt kontor og har ofte vært innom etter arbeidstid for å hente eller levere ting, eller å jobbe litt i helgen. Jeg er langt fra den eneste og, mange av oss er alltid litt på vakt når vi har de jobbene vi har.

Men nachspiel på jobben? Gjett hva som ville blitt hovedsak i lokalavisen på mandag! Tror ikke jeg ville hatt jobb så mye lenger om jeg prøvde meg på noe sånt 😅

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, Araceae skrev:

Jeg jobber på varehus, og det hadde nok ikke vært problematisk at jeg låste meg inn for å hente noe eller låne printeren f.eks. Men jeg kan ikke under noen omstendigheter se for meg å ha nachspiel der. 

Ja,det er jo det jeg mener. Det er jo ikke noe lekeplass. Men han klikka på meg og kalte meg dum fordi jeg sier jeg ikke har det sånn eller kunne funnet på det selv. Er jo noe annet hvis du må innom jobb å hente noe eller fikse noe. Men ikke bare fordi ungen din skal leke der inne! 

Skrevet
Akkurat nå, applestories skrev:

Jobber på kommunalt kontor og har ofte vært innom etter arbeidstid for å hente eller levere ting, eller å jobbe litt i helgen. Jeg er langt fra den eneste og, mange av oss er alltid litt på vakt når vi har de jobbene vi har.

Men nachspiel på jobben? Gjett hva som ville blitt hovedsak i lokalavisen på mandag! Tror ikke jeg ville hatt jobb så mye lenger om jeg prøvde meg på noe sånt 😅

Nei,er jo selvfølgelig noe annet å løpe innom kjapt å hente noe,men ikke ta med ungen inn på et lager hvor det fort kan skje noe og la den løpe rundt! 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også kunne fint tatt med ungen på jobb (også lærer) men det ville vært fordi jeg skulle innom og jobbe selv. Ikke fordi ungen skulle ha det som lekeplass. 

Men nach? Aldri i verden. Bursdag eller konfirmasjon eller lignende, kanskje, men da hadde jeg avklart det med rektor først. 

Det er jo en selvfølge at det er lov,men ikke låse deg inn bare for å leke i gymsalen liksom...bruke skolen utenom åpningstid,Ddt går vel en viss grense...

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ikke vært noe problem her, men det kommer jo an på om arbeidsstedet kan være farlig for barn (kjemikalier, tunge maskiner eller lignende) 

Ja,det er det jeg ønsket å få frem,hadde det skjedd noe hadde det fått store konsekvenser.  Men det gikk jo fint,som han sa...Men tror ikke sjefene hans digger det fordet

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg låser meg inn på jobb av og til om jeg må gå på do, eller hente noe på pulten min. Ellers ikke :)

Anonymkode: 53f3f...af2

Det er jo innafor mener jeg....men når det er inn på lager å kjøre truck...så blir det fort litt værre...

Skrevet

Vi har lov om vi f.eks har glemt noe, men så er vi oppegående nok til å forstå at vi ikke låser oss inne etter arbeidstid for å herje rundt.

Skrevet

Kan låse meg inn på jobben når jeg vil, og har hatt med både tantebarn og venner etc. Har også hatt vors - men da var sjefen invitert 😂

Skrevet

Noen steder er det helt greit å låse seg inn utenom arbeidstid, andre ikke. Noen steder er det greit ha med seg venner og familie, andre ikke. 
Jeg har hatt jobber hvor det har vært helt greit å låse seg inn for å sitte å jobbe med ikke-relevante ting, som ett kontor jeg brukte som lesesal i studietiden. Låste meg inn i helgene og satt der å studerte, og mange ganger det var mindre vors der også. Og har jobbet steder hvor det ikke har vært akseptabelt oppholde seg i lokalene utenom arbeidstid. 

Anonymkode: 4c697...973

Gjest Warrior
Skrevet

Hva så om han låser seg inn på egen arbeidsplass og viser ungen sin? Ingen krise det og det er ikke noe man må fortelle sjefen. Bare å passe på at barnet ikke ødelegger noe.

Skrevet

Er sjef. Hadde ikke vært problem den ene gangen, men det er ikke en lekeplass. Ta gjerne med barnet på en planleggingsdag hvis barnet synes det var veldig gøy. 

Men hadde barnet kjørt trucken eller han hadde kjørt uansvarlig med den med barnet på. Det hadde blitt en stor advarsel. 

Anonymkode: 64e12...2fa

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen steder er det helt greit å låse seg inn utenom arbeidstid, andre ikke. Noen steder er det greit ha med seg venner og familie, andre ikke. 
Jeg har hatt jobber hvor det har vært helt greit å låse seg inn for å sitte å jobbe med ikke-relevante ting, som ett kontor jeg brukte som lesesal i studietiden. Låste meg inn i helgene og satt der å studerte, og mange ganger det var mindre vors der også. Og har jobbet steder hvor det ikke har vært akseptabelt oppholde seg i lokalene utenom arbeidstid. 

Anonymkode: 4c697...973

Det er jo helt ok,men du ville vel ikke tatt med ungen din og operert farlige maskiner osv...Eller fått ungen til å løpe rundt å leke på pultene til kollegaer...

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er sjef. Hadde ikke vært problem den ene gangen, men det er ikke en lekeplass. Ta gjerne med barnet på en planleggingsdag hvis barnet synes det var veldig gøy. 

Men hadde barnet kjørt trucken eller han hadde kjørt uansvarlig med den med barnet på. Det hadde blitt en stor advarsel. 

Anonymkode: 64e12...2fa

Ja,det er det jeg prøvde å formidle til han...noe må jo et voksent menneske forstå! Hvis en hylle på lageret hadde falt ned,enten over han eller lager skade,så hadde det jo vært krise. Det gikk jo fint,men risikoen er det jo ikke verdt å miste jobben for. Takk for svar!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...