Gå til innhold

erfaring med å hoppe av i svingen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken erfaring har dere med å hoppe av i svingen?  
Jeg har gjort dette med de siste 4-6 damene jeg har hatt et slags forhold med. Hun ene fortalte meg det var eneste form for prevensjon hun og eksen hennes hadde i 3 år, og det funket. I forhold til artikler/studier jeg har lest så er det ikke noe sperm i "pre-cum", såfremt man ikke nettopp har hatt en ejakulasjon. Så lenge som jeg drar meg ut før det spruter så burde det være relativt trygt. Kan tenke meg hvor det går feil er når menn ikke har helt kontroll og spruter litt inni, eller har hatt en ejakulasjon nylig og hopper rett inn i runde nr 2 uten å vaske snabben, eller tisse.

Jeg har tenkt lenge på å få en vasectomy , men er litt vanskelig å ta den endelige avgjørelsen. Og kondom...er jeg desverre notorisk dårlig på fordi det ødelegger 99% av sexen for meg (fordi det at kroppene våre kommer sammen er det som tenner meg).

Anonymkode: bf023...29b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

STERLISER DEG!!!! DET ER BARE ET TIDSSPØRSMÅL OM NÅR DU BLIR FAR, IKKE OM DU BLIR FAR!!

Hva skjer med dere menn? Har dere ingen evne til å ta inn selv den mest banale formen for kunnskap? Folk fikk type 12 unger før prevensjonen kom på banen og de færreste forsøkte å få så mange barn!!

:rasende:

Anonymkode: 2306a...923

• Liker 1
Skrevet

Ikke trygt om graviditet skal unngås.

PS: Du leter etter uttrykket i henhold til. Når du skriver i forhold til (som betyr sammenlignet med) får det du skriver en helt annen mening enn det du forsøker å få fram.

Anonymkode: 1e835...5d7

Skrevet

Her snakker vi om forskjellen mellom "redusert risiko" og "trygt." Om redusert risiko er bra nok for deg, så er det bare å fortsette. Om du vil sikre deg mot å bli far kan du derimot glemme metoden.

Og anekdoter som "hun og eksen gjorde det i tre år og det funka, det" blir ganske meningsløse. Det er jo folk som prøver å bli gravide år et år uten å få det til også. 

Har brukt metoden mye selv, og det har heldigvis gått bra. Men jeg føler meg allikevel som en idiot. Om du virkelig vil unngå å sette barn til verden så er ikke dette måten å gjøre det på. 

Skrevet

Det skulle mannen min også gjøre i en kort periode før han steriliserte seg... Ble en liten jente til i familien ja😊Absolutt ikke å anbefale. Vi var superforsiktige også! 

Anonymkode: fe355...22c

Skrevet

Har brukt sikre perioder og hopp av i svingen. Gikk bra i ca 10år. :gravid:

Anonymkode: 34bde...dd9

Skrevet

Det har skjedd et fåtall ganger som ung og dum, og heldigvis gått bra. To bekjente gikk det ikke fullt så bra med. Det endte med en abort i det ene tilfellet og en sønn i Spania for han andre, som han har møtt to ganger på 9 år. Dårlig idé. Bruk prevensjon. 

Skrevet

Å ja, det har jeg erfaring med. De to yngste ble til på den måten :)

Skrevet

Kommer an på hvor i syklusen jeg er. Første 10 dager etter menstruasjon er det greit. 

Anonymkode: c3e49...2bc

Skrevet

Å hoppe av i svingen er det jeg og mine kjærester stort sett alltid har gjort. Aldri blitt gravid. Noen ganger har jeg latt dem komme inni meg også (veldig syklysbasert - gjør det kun dersom jeg er sikker på at mensen er rett rundt hjørnet).
Nesten som jeg begynner å tro at jeg er infertil...

Jeg har lyst på barn en vakker dag så for min del er det ikke verdens undergang om jeg blir gravid. Vil allikevel ikke anbefale denne formen for "prevansjon" til dem som ikke vil ha barn. Shit happens - og når jeg hører historier om folk som blir gravid t.o.m med p-piller og kondom så er det eneste trygge alternativet å rett og slett ikke ha sex. 😛

Anonymkode: d8284...1d8

Skrevet

Hoppet av i 15 år, aldri gravid. Men selvfølgelig er det ikke trygt uansett ;) 

Anonymkode: ee9af...b64

Skrevet

Hoppet av i svingen. Ble gravid etter to mnd. (Var ung og ikke så stabil syklus da, har sikkert noe å si..)

Anonymkode: b3ea3...2ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...