Gå til innhold

Vi blir feitere og feitere, et sunnhetsregn for forholdet?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg og samboeren har bodd sammen i snart 1 år og vi har begge lagt på oss minst 10 kg hver.. Helt utrolig at det skal gjøre så stor forskjell.. Syns ikke jeg spiser så veldig mye mer nå, men man koser seg jo gjerne oftere med god mat enn før kanskje..

Hva tror dere, er det et sunnhetstegn eller et dårlig tegn at vi legger på oss?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Et sunnhetstegn ville jeg ikke kalle det, men heller et tegn på at dere er på vei inn i dårlige(re) vaner. Prøv å analysere hvordan og hvorfor dere spiser ekstra, så vil du nok få en aha-opplevelse.

For 10kg+ pr år er vel lite å trakte etter??? spesielt fra et helsemessig perspektiv.

Skrevet

Kanskje legger dere på dere fordi dere koser sammen, men i lengda blir dere jo begge sansynligvis mindre attraktive for den andre, så hva med å trene sammen i stede for å spise?

Skrevet

De berømte samboerkiloene ;)

Lett og kos og få de på.

Ikke like lett å få de av :) Holder på nå og har fått de bort (sambo også), nå er det bare de andre kiloene igjen.

Det er dere bare nødt til å ta tak i faktisk. Bør gjøre det ihvertfall. Se over spisemønster og iverksett en plan.Ha et stort fruktfat med mye god frukt på salongbordet og ta det istedet for tv-kose godiset.

Det er vel et tegn på at man kan ha det hyggelig sammen ja, men så bra er det ikke.

Det vil ikke bli færre ekstra kilo om dere ikke gjør noe med det. Da blir det bare et år til og 10 nye kilo.

Gjest gjest1
Skrevet

Var sammen med en i 1 år (for 1 år siden tror jeg) og holdt meg på 50 kg hele forholdet, så det vet jeg ikke kanskje jeg var usunn, nå veier jeg jo 40 stress

Skrevet

Sånn er det her også med det til følge at samboer har lagt på seg iallfall 15 kg på drøye året. Når han fra før av ikke var av de slankeste så har han og jeg et problem. Jeg har lagt på meg kun en kilo eller to og hadde bare godt av det.

Jeg merker at jeg noen ganger føler avsky for hvordan og hva han spiser og hvilke mengder. Jeg synes ikke kroppen hans er sexy, men tenner fortsatt på ham som person. Jeg lurer på hvor stor han egentlig ha tenkt å bli.

Han er klar over at han må slanke seg og begynne å trene, men gjør ingenting. Jeg kan ikke si hva jeg egentlig mener for da sårer jeg, men tankene mine er der.

Skrevet

Mulig det er et sunnhetstegn for forholdet, men neppe for dere ... :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Er vel ikke uvanlig med noen ekstra kosekilo det første året av samboerforholdet, men slik kan det vel ikke fortsette?

Gjest Rio ii
Skrevet

Det er helt idiotisk det der, men saken er jo at vi spiser ofte pga det sosiale. Og når man bor sammen blir det VELDIG sosialt, veldig mye sofaligging og kosing, og man driter i om man blir feit og sløv fordi man har noen som liker en sånn en er (liksom). De som bor alene har et helt annet spisemønster, ofte. Jeg ser bare hvor utrolig mye jeg spiser, og mest junk når jeg er sammen med typen. Jeg får ekstra matlyst :evil: Alene så går det kjempefint. Et bra argument for å bo alene :P Jeg vil ikke si det er et sunnhetstegn nei!! Fysj og fysj

Gjest Gitte
Skrevet

vi har lagt på oss vi å... er ikkeno kult, men det har skjedd... begynt å kutte ut godteri å sånn når vi bare koser oss hjemme på lørdagskveldene da.. så vi i det minste ikke går opp no mer..

Skrevet

Jeg har aldri opplevd de typiske samboerkiloene jeg, men uansett så ser jeg ikke det positive i det, 10 kg + gjør dere vel neppe mer attraktive for hverandre.

Kan fort bli en ond sirkel det der, så lurt å se litt på matrutinene kanskje, og hva dere putter i dere, litt kosespising av sjokolade eller is til kaffen etter middag baller fort på seg til å bli endel kilo iløpet av et år.

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

:o 10 kilo var mye.. Man tenker vel på hvordan man ser ut selv om man har fått samboer?

..Selv gikk jeg opp maks 2 kg det förtse året som jeg nå har gått ned igjen.

10 kilo.., det er jo drit mye??

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg synes det er helt feil at man skal sette seg ned i sofaen straks man får typa. Når jeg var sammen med kjæresten min var vi flinke til å gå lange turer og det var sååå kosleig og romantisk. Tok med hunde og endte ofte turen på en kafe. jeg synes det var like så kosleig som å sitte hjemme. vi var ganske flinke tilå være ute og å finen på sånne mosjon ting som var romantisk. Dt er ikke så vanskelig og mye mere koselig enn å bare sitte i sofaen..

Det er fort gjort å snu dette. Lykke til... :)

Skrevet

har det bare med maten og gjøre da?

jeg er superaktiv som singel, trener hver dag, gjerne flere ganger om dagen og jobber bevisst med formen/helsen.

når jeg har vært i forhold, så har det blitt ett lavere aktivitetsnivå da jeg har en annen som også vil ha av tiden min, og som kanskje ikke synes mitt aktivitetsnivå er passende for kosestunder. :ler:

har lagt på meg noen kg når jeg har vært i forhold av den grunn jeg.

kanskje dere kan trene sammen?

Gjest gjesta
Skrevet
:o 10 kilo var mye.. Man tenker vel på hvordan man ser ut selv om man har fått samboer?

..Selv gikk jeg opp maks 2 kg det förtse året som jeg nå har gått ned igjen.

10 kilo.., det er jo drit mye??

:o :enig_animasjon:

Gjest Anonymous
Skrevet

:o :enig_animasjon:

Noen legger jo fortere på seg andre, og kanskje livsstilen hennes er mye annerledes enn den hun hadde?

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

Jamen det var jo ingen unnskyldning?

Gjest Anonymous
Skrevet
Jamen det var jo ingen unnskyldning?

jo, for det som fører til 2kg på noen kan være akurat det samme som fører til 10kg på andre med tanke på biologien...

så den som synes 10kg var dritmye kan likesågodt ha samme "bakgrunn" men annerledes fysikk,forbrenning osv...

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

Nei du :o

Det er klart jeg stort sett hele tiden tenker på at kroppen og formen skal ha det bra. Det kommer ikke av seg selv, men krever innsats. Som så mye annet...

Gjest gjest1
Skrevet

Sunnhetstegn er det ihvertfall ikke men jeg kjenner igjen problemet. Gikk selv opp 15 kg i løpet av de først 1 1/2 året som samboer. Min kjære lag også på seg fordi vi førte en usunn livsstil med mye sofakos, lite aktivitet og mye god mat, alkohol og godis.

Det skal ikke det store grepene til for å endre på denne livsstilen. Vi har blitt mye flinkere til å gå tur og være i aktivitet. Dette har jo alt å si.

Deretter har vi kuttet ut brus og godis i uka og tenker generelt mere på hva vi putter i munnen.

Fortsatt kunne vi begge med fordel tatt av 5 kg til og det kommer nok.

Men det er vanskeliger å ta av disse kiloene enn å få de på :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...