Gå til innhold

Rampehundene på Tv2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har sett på Rampehundene på tv2? Jeg så den første episoden, og synes at treneren brukte utdaterte metoder. Likte ikke dette i det hele tatt. Noen synspunkter?

Noen som har noen forslag til enten Youtube eller tv-serie med trenere som faktisk trener belønningsbasert?

Anonymkode: 26f5a...5e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke så mange belønningsbaserte treninger på TV når det kommer til problematferd, fordi det er ganske kjedelig å se på. Det er lite "action", fordi med den type metoder frempvooserer man ikke problemet hos hunden. Dermed har det liten underholdsverdi.

Victoria Stilwell er vel ganske så bra nå, har jeg forstått. Men det ligger mye av henne på YouTube som er skikkelig dårlig, treningsmessig sett. Men mye av det er gammelt, jeg tror hun er bedre nå.

Leslie McDewitt har skrevet noen bøker i Control Unleashed-serien som er veldig bra. Hun har noen videoer oppe på sin YouTube-kanal, men ikke så mye.

Canis avd Stavanger og Siddis Hundeskole har en del småsnutter på YouTube som er bra.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Tabris said:

Det er ikke så mange belønningsbaserte treninger på TV når det kommer til problematferd, fordi det er ganske kjedelig å se på. Det er lite "action", fordi med den type metoder frempvooserer man ikke problemet hos hunden. Dermed har det liten underholdsverdi.

Victoria Stilwell er vel ganske så bra nå, har jeg forstått. Men det ligger mye av henne på YouTube som er skikkelig dårlig, treningsmessig sett. Men mye av det er gammelt, jeg tror hun er bedre nå.

Leslie McDewitt har skrevet noen bøker i Control Unleashed-serien som er veldig bra. Hun har noen videoer oppe på sin YouTube-kanal, men ikke så mye.

Canis avd Stavanger og Siddis Hundeskole har en del småsnutter på YouTube som er bra.

Tusen takk. Skulle så gjerne ha funnet noe da jeg prøver å vise til familie og venner at det programmet ikke er bra, og at de ikke må tro på de metodene bare fordi de er på TV. Ganske frustrerende. Jeg elsker Leslie McDewitt forresten.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Tusen takk. Skulle så gjerne ha funnet noe da jeg prøver å vise til familie og venner at det programmet ikke er bra, og at de ikke må tro på de metodene bare fordi de er på TV. Ganske frustrerende. Jeg elsker Leslie McDewitt forresten.

Det siste i verden man bør tro på, er sånn TV-programmer. Det gjelder jo ikke bare hundetrening. Slike programmer følger en mal og klipper, redigerer og regisserer for å få det til å fremstå slik de ønsker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...