Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg å finne hvitvinglass med grønn stett


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

Jeg skulle så gjerne ha skaffet 3 hvitvinsglass med tynn, grønn stett. De ble produsert for ganske mange år siden, og nå holder jeg på å lete etter tilsvarende på nettet!

Noen som husker å ha sett noe sånt eller som kan tipse meg om hvor jeg kan skaffe "gamle" glass.

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er de veldig gamle? I så fall kan loppemarked, anitkkbutikk, finn.no ol. være stedet.

Hvis de ikke er så veldig gamle, og har grønne tråder som vikler seg oppover i spiral i stetten, kan det være Kategatt fra Hadeland, de gikk ut for noen år siden...

Ta ev. med et glass til Glassmagasinet el. og hør der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du skal ha disse til bryllupet som er om kun kort tid? I såfall er det vel ikke mulig å få tilsendt noe, for det er for kort tid igjen. Om du ikke finner glassene lokalt kan jo en løsning være å kjøpe vanlige blanke glass og male stetten med glassmaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Takker for responsen! :)

Du har rett i at det ikke er så lang tid igjen, så det å få noen tilsendt bør i tilfelle skje kjapt, Fakse! :wink:

Kunne som du sier malt noen da - men jeg vet ikke om det blir vellykket...har aldri gjort noe sånt før.

Jeg har en liten mulighet i bakhånda, mulig mamma har noen venninner som har de samme glassene. Tror hun kjøpte dem på 80-tallet eller no' - ganske lekre glass. Og jeg tenkte at om jeg kom over noen brukte på nettet, så kunne jeg jo kjøpt dem til henne.

Synd jeg ikke kom på dette før nå...som sagt, jeg har litt dårlig tid.

Det er ikke snakk om grønne tråder, Poca, hele stetten er grønn, men takk likevel! :wink:

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du i Østfold så kan jeg kanskje hjelpe deg. Kjenner noen som driver med kjøp og salg av slike ting. Vet ikke om de har den serien du søker, men de har ihvertfall mye rart innen brukt/antikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Jeg har tenkt på dette med bilde, men jeg må ha glasset tilgjengelig først. Mulig det kommer - men nå er det vel uansett for sent å finne ut av det...

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest piarina (ikke innlogget)

Tror jeg så noen i den antikk/bruktbutikken i Hegdehaugsveien/Bogstadveien... De har masse gamle glass der, og jeg syns å huske at jeg så noen stilige vinglass med grønn glass-stett for ca en måned siden... Tror det var til hvitvin de jeg så, men det er jeg ikke helt sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Tror jeg så noen i den antikk/bruktbutikken i Hegdehaugsveien/Bogstadveien... De har masse gamle glass der' date=' og jeg syns å huske at jeg så noen stilige vinglass med grønn glass-stett for ca en måned siden... Tror det var til hvitvin de jeg så, men det er jeg ikke helt sikker på.[/quote']

Takker for tipset! Kan jo ta meg en tur dit og titte! :) Har funnet en midlertidig løsning på glass-problemet mitt, har fått låne tilsvarende av en slektning! :D

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...