AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #1 Skrevet 9. august 2019 Var på restaurant i kveld og da servitøren skulle gi oss bestikk, puttet hun det ved setene rett ved siden av (4-manns bord). Dette synes jeg var meget spesielt. Om hun ønsket at vi skulle flytte oss et sete til høyre kunne hun vel bare ha sagt det? Jeg satte meg med veggen for å lade mobilen, og ble litt irritert faktisk. Så da måtte vi flytte oss én plass til siden, men har aldri vært borti dette før. Er det normal oppførsel av en restaurant? Anonymkode: 0f8da...246
Ullvott Skrevet 9. august 2019 #2 Skrevet 9. august 2019 Ikke mye å hisse seg opp over etter min oppfatning, men absolutt litt uvanlig at dere ikke fikk bestikk på den plassen dere satt. 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #3 Skrevet 9. august 2019 Kunne du ikke bare flytte bestikket selv? Du overdramatiserer. Anonymkode: b9b7a...820 12
minister-mio Skrevet 9. august 2019 #4 Skrevet 9. august 2019 Puttet bestikket ved setene? Jeg skjønner ikke hva du mener? 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #5 Skrevet 9. august 2019 Dere kan og klage til at ser jeg.. Klager du også når folk går på do? Anonymkode: e7f86...603
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #6 Skrevet 9. august 2019 Som servitør selv så skal jeg fortelle deg en liten hemmelighet: Servitører er ikke roboter. Av og til er de distraherte og følger ikke helt med på hva de driver med, kanskje fordi de har mye å gjøre, eller kanskje det er noe i livet deres som gjør at de tenker litt ekstra. Jeg regner med hun ikke mente noe vondt med det, skjønner ikke at dette er noe å lage en tråd om. Anonymkode: 58332...bb6 8
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #7 Skrevet 9. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Som servitør selv så skal jeg fortelle deg en liten hemmelighet: Servitører er ikke roboter. Av og til er de distraherte og følger ikke helt med på hva de driver med, kanskje fordi de har mye å gjøre, eller kanskje det er noe i livet deres som gjør at de tenker litt ekstra. Jeg regner med hun ikke mente noe vondt med det, skjønner ikke at dette er noe å lage en tråd om. Anonymkode: 58332...bb6 Mye å gjøre? Var ingen gjester der utenom oss Anonymkode: 0f8da...246
The Kitten Skrevet 9. august 2019 #8 Skrevet 9. august 2019 5 minutter siden, minister-mio skrev: Puttet bestikket ved setene? Jeg skjønner ikke hva du mener? Jeg forstår heller ikke hva TS forsøker å forklare. 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #9 Skrevet 9. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mye å gjøre? Var ingen gjester der utenom oss Anonymkode: 0f8da...246 Man kan faktisk ha mye å gjøre på en restaurant selv om det ikke er så mye gjester der. Kanskje er det mye som må ryddes inn på lageret, personen som egentlig skulle ha den oppgaven er syk. Kanskje hun rett og slett var distrahert. Hva faen er problemet? Anonymkode: 58332...bb6 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #10 Skrevet 9. august 2019 Akkurat nå, The Kitten skrev: Jeg forstår heller ikke hva TS forsøker å forklare. Hun la det ved siden av oss og ikke akkurat der vi satt Anonymkode: 0f8da...246
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #11 Skrevet 9. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Man kan faktisk ha mye å gjøre på en restaurant selv om det ikke er så mye gjester der. Kanskje er det mye som må ryddes inn på lageret, personen som egentlig skulle ha den oppgaven er syk. Kanskje hun rett og slett var distrahert. Hva faen er problemet? Anonymkode: 58332...bb6 Tror ikke hun har mye å gjøre. Hun dreiv og lekte DJ, ved å bytte musikk på YouTube. Anonymkode: 0f8da...246
The Kitten Skrevet 9. august 2019 #12 Skrevet 9. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hun la det ved siden av oss og ikke akkurat der vi satt Anonymkode: 0f8da...246 Å gid! Nøyaktig hva er problemet igjen? 7
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #13 Skrevet 9. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun la det ved siden av oss og ikke akkurat der vi satt Anonymkode: 0f8da...246 Å buhuu, cry me a river... Det var skikkelig stygt gjort. Anonymkode: 43049...6b5 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #14 Skrevet 9. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke hun har mye å gjøre. Hun dreiv og lekte DJ, ved å bytte musikk på YouTube. Anonymkode: 0f8da...246 Jaja, du får bare prise deg lykkelig over at det dumme jævla greiene her er det verste du har å klage på. Da har du det bedre enn folk flest. Anonymkode: 58332...bb6 3
Jytte Skrevet 10. august 2019 #15 Skrevet 10. august 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Som servitør selv så skal jeg fortelle deg en liten hemmelighet: Servitører er ikke roboter. Av og til er de distraherte og følger ikke helt med på hva de driver med, kanskje fordi de har mye å gjøre, eller kanskje det er noe i livet deres som gjør at de tenker litt ekstra. Jeg regner med hun ikke mente noe vondt med det, skjønner ikke at dette er noe å lage en tråd om. Anonymkode: 58332...bb6 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Mye å gjøre? Var ingen gjester der utenom oss Anonymkode: 0f8da...246 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun la det ved siden av oss og ikke akkurat der vi satt Anonymkode: 0f8da...246 I fanget ditt? Ga du plass så hun kom frem? Eller satt du med nesa i mobilen? Sete? Det vil si en sofagruppe. Ikke så enkelt da. 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke hun har mye å gjøre. Hun dreiv og lekte DJ, ved å bytte musikk på YouTube. Anonymkode: 0f8da...246 Det var en av jobbene hennes. Har også jobbet som servitør, og dette på et sted nesten ingen slipper inn på, eller har råd til. Makan til uhøflige kunder der også. Du skal være glad hun ikke mistet vann på deg med vilje. En servitør er ikke en tjener, men en som serverer mat og vin og som lett ser an type gjest man har å gjøre med. Ergo, du fikk som fortjent når du ikke kunne løfte på baken. 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #16 Skrevet 10. august 2019 Det som er helt bak mål her er gjester som må sitte på mobilen når de er på restaurant. Telefonen kunne du fint ha ladet i kroken uten at du måtte sitte ved den. Anonymkode: 67d5d...681 1
sølvdryss Skrevet 10. august 2019 #18 Skrevet 10. august 2019 Hvis det er bordet ved siden av du mener, så var det kanskje fordi det ikke var plass på ditt bord/servitøren tenkte å ikke overfylte bordet og kanskje maten kom til å ta plass?
Gjest theTitanic Skrevet 10. august 2019 #19 Skrevet 10. august 2019 14 timer siden, Jytte skrev: I fanget ditt? Ga du plass så hun kom frem? Eller satt du med nesa i mobilen? Sete? Det vil si en sofagruppe. Ikke så enkelt da. Det var en av jobbene hennes. Har også jobbet som servitør, og dette på et sted nesten ingen slipper inn på, eller har råd til. Makan til uhøflige kunder der også. Du skal være glad hun ikke mistet vann på deg med vilje. En servitør er ikke en tjener, men en som serverer mat og vin og som lett ser an type gjest man har å gjøre med. Ergo, du fikk som fortjent når du ikke kunne løfte på baken. Hva? Skal fornærmede servitører søle vann på gjester med vilje? Mener du at servitøren gjorde dette med vilje fordi hun ikke likte gjestene?? bestikkhendelsen er da en bagatell. Riktignok ikke om den er gjort med vilje. Altså... går man på restaurant skal man kunne forvente oppvartning fra servitører uten at de skal bli forsmådd og planlegge hevn. Man skal likevel ikke behandle servitører som dritt. Folk må slutte å ilegge verdens minste ting en gjennomtenkt agenda.
Jytte Skrevet 10. august 2019 #20 Skrevet 10. august 2019 (endret) 12 minutter siden, theTitanic skrev: Hva? Skal fornærmede servitører søle vann på gjester med vilje? Mener du at servitøren gjorde dette med vilje fordi hun ikke likte gjestene?? bestikkhendelsen er da en bagatell. Riktignok ikke om den er gjort med vilje. Altså... går man på restaurant skal man kunne forvente oppvartning fra servitører uten at de skal bli forsmådd og planlegge hevn. Man skal likevel ikke behandle servitører som dritt. Folk må slutte å ilegge verdens minste ting en gjennomtenkt agenda. Jeg glemte ironiflagget. Selvfølgelig tenkte jeg aldri tanken på å søle på gjestene eller fornærme dem. På jobb er man profesjonell, men som ny kan man kløne og være usikker. Selv den beste kan gjøre feil. Og etter jobben kan tanken på at man egentlig burde sølt litt dukke opp, men den tar man ikke notis av. Tror du misforsto meg. Endret 10. august 2019 av Jytte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå