AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #1 Skrevet 9. august 2019 Føler meg ganske fastlåst, har ikke dobbeltseng så den lille sengen min begynner å bli ganske trang for meg og mini så jeg har nesten ikke sovet den siste uken. Har fått noen tips på Facebook og prøvd å følge de, men det har ikke fungert, lurte på om dere her på kg har noen andre tips? Anonymkode: 30efb...ed7
kvinne35+ Skrevet 9. august 2019 #2 Skrevet 9. august 2019 Tipset er å kjøpe ei bredere seng eventuelt brukt om du ikke har mulighet til nytt. Eventuelt kan du kjøpe en sånn bedside crib som du kan ha tett inntil senga de, om senga de har rette høyden da. Se link: By-My-Side Babyseng Lykke til 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #3 Skrevet 9. august 2019 Skaff deg en bedside crib eller en større seng! Baby trenger nærhet like mye som hn trenger mat, søvn og ny bleie, det er et PRIMÆRBEHOV. Ikke få barn hvis du ikke er i stand til å møte primære behov vær så snill! Barn bør sove inntil Mamma, det er det vi er biologisk programmert til, og sån vi har gjort det i millioner av år. Du kan få gratis seng på finn.no. Anonymkode: 72f8c...b80 5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #4 Skrevet 9. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skaff deg en bedside crib eller en større seng! Baby trenger nærhet like mye som hn trenger mat, søvn og ny bleie, det er et PRIMÆRBEHOV. Ikke få barn hvis du ikke er i stand til å møte primære behov vær så snill! Barn bør sove inntil Mamma, det er det vi er biologisk programmert til, og sån vi har gjort det i millioner av år. Du kan få gratis seng på finn.no. Anonymkode: 72f8c...b80 Herregud, er da mange som får barn og legger i egen seng allerede fra fødselen av? Hvorfor skal jeg få kritikk og ikke dem... dessuten er ikke samsoving anbefalt da det øker faren for krybbedød. Men bedside crib var en god ide.. skal se på finn om jeg finner noen i nærheten, takk! Anonymkode: 30efb...ed7 6
kvinne35+ Skrevet 9. august 2019 #5 Skrevet 9. august 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud, er da mange som får barn og legger i egen seng allerede fra fødselen av? Hvorfor skal jeg få kritikk og ikke dem... dessuten er ikke samsoving anbefalt da det øker faren for krybbedød. Men bedside crib var en god ide.. skal se på finn om jeg finner noen i nærheten, takk! Anonymkode: 30efb...ed7 Pass på at den har samme høyde så sengen din så ikke spedbarnet risikerer og falle gjennom sprikken. Forresten, jeg tror mange varianter av bedside crib bare gjelder opp til ca 6mnd pga de er så små. 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #6 Skrevet 9. august 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud, er da mange som får barn og legger i egen seng allerede fra fødselen av? Hvorfor skal jeg få kritikk og ikke dem... dessuten er ikke samsoving anbefalt da det øker faren for krybbedød. Men bedside crib var en god ide.. skal se på finn om jeg finner noen i nærheten, takk! Anonymkode: 30efb...ed7 Trygg samsoving øker ikke faren for krybbedød. https://ammehjelpen.no/samsoving/ Anonymkode: e768a...d43 6
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #7 Skrevet 9. august 2019 Vi hadde bedside frem til nylig. Samsover. Han er 16mnd og nå sover han med oss. Babydan bedside og liknende kan brukes lenger enn de i «stoff». Anonymkode: cea09...b76 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #8 Skrevet 9. august 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skaff deg en bedside crib eller en større seng! Baby trenger nærhet like mye som hn trenger mat, søvn og ny bleie, det er et PRIMÆRBEHOV. Ikke få barn hvis du ikke er i stand til å møte primære behov vær så snill! Barn bør sove inntil Mamma, det er det vi er biologisk programmert til, og sån vi har gjort det i millioner av år. Du kan få gratis seng på finn.no. Anonymkode: 72f8c...b80 For mennesker har eksistert millioner av år 🤣🤣🤣 Anonymkode: fc5ad...91b 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #9 Skrevet 9. august 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trygg samsoving øker ikke faren for krybbedød. https://ammehjelpen.no/samsoving/ Anonymkode: e768a...d43 Hvis sengen er så liten at jeg etterhvert må legge meg over han for å få plass selv kan det fort føre til død. Er i alle fall det jeg har vært redd for, eller at ungen triller ut av sengen, meg skal det alltid gå bra med. Better safe than sorry.. Anonymkode: 30efb...ed7 1
Jytte Skrevet 9. august 2019 #10 Skrevet 9. august 2019 (endret) 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud, er da mange som får barn og legger i egen seng allerede fra fødselen av? Hvorfor skal jeg få kritikk og ikke dem... dessuten er ikke samsoving anbefalt da det øker faren for krybbedød. Men bedside crib var en god ide.. skal se på finn om jeg finner noen i nærheten, takk! Anonymkode: 30efb...ed7 Omg. unnskyld uttrykket, det er litt barnslig, det er ikke kritikk, men jeg samsov med babyen som sovnet ved pupp. Fare for krybbedød? Hvordan da? En mor har instinkter og legger seg ikke på barnet i søvne. Hadde jeg ikke samsovet hadde jeg ikke hatt en sjanse til å få sove selv, pga. kolikk som ga meg ett overtrett hode. Samsover man med en f.eks. full pappafigur, er saken en annen og risikoen ikke verd å ta. De har grupper på face - Hjelp til å hjelp eller lign. Der kan du spørre anonymt og det er garantert at noen vil hjelpe så du får en større seng og en babyseng. De hjelper også med å levere hjem til deg. Folk flest er svært hjelpsomme bare man tør å spørre. Der kan du spørre anonymt. Tror de finnes i store deler av landet. Bedside er også bra, men når babyen er tre måneder begynner det å bli for stort for å sove der hele natten. Det siste er jeg noe usikker på, vet bare om foreldre som har flyttet barnet over i egen seng i den alderen. Med babycall og på eget rom eller ved siden av sin egen seng. Endret 9. august 2019 av Jytte 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #11 Skrevet 9. august 2019 1 minutt siden, Jytte skrev: Omg. unnskyld uttrykket, det er litt barnslig, det er ikke kritikk, men jeg samsov med babyen som sovnet ved pupp. Fare for krybbedød? Hvordan da? En mor har instinkter og legger seg ikke på barnet i søvne. Hadde jeg ikke samsovet hadde jeg ikke hatt en sjanse til å få sove selv, pga. kolikk. Samsover man med en f.eks. full pappafigur, er saken en annen og risikoen ikke verd å ta. De har grupper på face - Hjelp til å hjelp eller lign. Der kan du spørre anonymt og det er garantert at noen vil hjelpe så du får en større seng og en babyseng. De hjelper også med å levere hjem til deg. Folk flest er svært hjelpsomme bare man tør å spørre. Der kan du spørre anonymt. Tror de finnes i store deler av landet. Bedside er også bra, men når babyen er tre måneder begynner det å bli for stort for å sove der hele natten. Det siste er jeg noe usikker på, vet bare om foreldre som har flyttet barnet over i egen seng i den alderen. Med babycall og på eget rom eller ved siden av sin egen seng. Baby har hatt mye vondt i magen og samsoving har fungert supert hittil og vært veldig lindrende for baby, men en enkeltseng er litt liten for to mennesker. Dessuten så spreller han så mye i søvne at de siste to dagene har jeg fått en times søvn per natt sammenhengende. Selvfølgelig har jeg og instinkter, men jeg er redd jeg mister instinktene mine når jeg ikke får søvn.. Anonymkode: 30efb...ed7 1
kvinne35+ Skrevet 9. august 2019 #12 Skrevet 9. august 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis sengen er så liten at jeg etterhvert må legge meg over han for å få plass selv kan det fort føre til død. Er i alle fall det jeg har vært redd for, eller at ungen triller ut av sengen, meg skal det alltid gå bra med. Better safe than sorry.. Anonymkode: 30efb...ed7 Ja dette er fornuftig. Man må ha plass til å drive med samsoving. Det er ikke noe galt i å samsove så lenge man har plass til det og at man tar de nødvendige sikkerhetstiltak for å unngå at det blir farlig eller risikabelt.
Jytte Skrevet 9. august 2019 #13 Skrevet 9. august 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Baby har hatt mye vondt i magen og samsoving har fungert supert hittil og vært veldig lindrende for baby, men en enkeltseng er litt liten for to mennesker. Dessuten så spreller han så mye i søvne at de siste to dagene har jeg fått en times søvn per natt sammenhengende. Selvfølgelig har jeg og instinkter, men jeg er redd jeg mister instinktene mine når jeg ikke får søvn.. Anonymkode: 30efb...ed7 Det forstår jeg. Var selv redd selv i en stor dobbeltseng, men ble vant til det. Vant til at det gikk bra. I en smal seng ville jeg tatt en madrass og selv sovet på gulvet og satt bøker som hinder for at babyen skal falle ut av senga. Eller laget en babyseng av en skuff eller eske og klippet opp en madrass, men jeg mener samsoving er bra. I Oslo og Akershus har de en gruppe som heter Hjelp oss å hjelpe. Vet ikke om de har det flere steder i landet, men du kan jo spørre dem, anonymt. Beskriv situasjonen og si at du primært trenger en barneseng, men også en større seng fordi dere samsover. Lykke til. Det kommer til å ordne seg. Hvis det ikke er tilsvarende gruppe der du bor, ville jeg kontaktet Frelsesarmeen, de finnes i alle kommuner og de hjelper uten at du trenger være troende. 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #14 Skrevet 9. august 2019 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: For mennesker har eksistert millioner av år 🤣🤣🤣 Anonymkode: fc5ad...91b Primater har eksistert i millioner av år. Vi er primater. Primater samsover med avkommet sitt. http://www.aftenposteninnsikt.no/kulturtrender/ensom-vs-sosial-s-vn https://www.telegraph.co.uk/news/health/children/8854674/Babies-should-sleep-in-mothers-bed-until-age-three.html Anonymkode: 72f8c...b80 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #15 Skrevet 10. august 2019 Det er ikke sikkert bedside crib løser problemet. Jeg hadde det fra fødsel, men for babyen min blir det ikke nært nok. Han skal ligge i armkroken, og ettersom jeg ikke har plass i bedsiden så står jo den tom. Men det er verdt et forsøk 😊 Jeg skjønner deg godt, jeg sover knapt med denne samsovingen. Etter 6 måneder uten søvn er jeg knapt i live, men jeg får ikke baby til å sove selv. Anonymkode: 9fe3a...e09
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #16 Skrevet 10. august 2019 Om babyen våkner når du legger i egen seng anbefaler jeg deg å ha babyen liggende på en dyne el.l. både i din seng og som blir med når babyen løftes til egen seng. Da er det mindre sannsynlig at babyen våkner på veien eller når den blir lagt ned (samme lukt/varme). Anonymkode: 68214...3b2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #17 Skrevet 10. august 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Skaff deg en bedside crib eller en større seng! Baby trenger nærhet like mye som hn trenger mat, søvn og ny bleie, det er et PRIMÆRBEHOV. Ikke få barn hvis du ikke er i stand til å møte primære behov vær så snill! Barn bør sove inntil Mamma, det er det vi er biologisk programmert til, og sån vi har gjort det i millioner av år. Du kan få gratis seng på finn.no. Anonymkode: 72f8c...b80 Akkurat hva mener du skal komme godt ut av å skrive at ts ikke burde få barn hvis ikke hun kan samsove? Wow hva folk lirer av seg her inne. TS, det er mange som ikke samsover av diverse grunner, det går bra det også. En bedside eller større seng kan du selvfølgelig skaffe, eller du kan øve litt hver dag på at baby legges i egen seng. Jeg har ammet mine i søvn og løftet de forsiktig over (noen ganger om igjen og om igjen) , sprinkelsengen har stått inntil vår seng første leveår. Har samsovet lite med mine, da jeg rett og slett ikke får sove selv, spesielt ikke når de blir større og bare kaver rundt. Jeg kan faktisk ikke være mamma på så lite søvn, og det som er skummelt med det er at man kan bli så svimeslått at man ruller over de. Anonymkode: ceded...1ae 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå