Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal levere masteroppgave om 3 uker, den skal være på 60 sider (minimum). Jeg er ferdig med innledning, teori, og halvveis ferdig med metode-kapittel. Jeg har igjen å fullføre metode-kapittel, selve empirien, og analysen. Jeg har hittil skrevet ca. 20-25 sider. Når det gjelder empiri bruker jeg eksisterende tallmateriale (offentlig undersøkelse), som jeg må behandle og lage statistikk av slik at det kan la seg analysere. Hjelp! Er det mulig å gjøre seg ferdig på så kort tid? 

Anonymkode: 93d05...619

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er mulig! Sett deg ned å lag en timeplan for de neste 3 ukene. Fyll inn nøyaktig når du skal skrive, sove, spise, trene osv. Følg den slavisk, så skal det gå bra. 

Anonymkode: 57f6c...84e

• Liker 2
Skrevet

Det som tar tid er å innhente, sortere og analysere data, og siden det høres ut som at du har dataene klart, bør det la seg gjøre på tre uker. Å skrive 40 sider bør heller ikke være noe problem hvis du klarer å bruke tiden du har igjen. Men om det blir bra er en annen sak.

AnonymBruker
Skrevet

Har du blitt kjent med datasettet? Vet du nøyaktig hvilke analyser du skal kjøre? Har du kontroll på statistikken? 

Anonymkode: f87c5...d02

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet hvilken analyse jeg skal kjøre, kjenner datasett, men jeg kjenner ikke veien videre derfra særlig godt. Litt lite kontroll på statistikken 😬

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet hvilken analyse jeg skal kjøre, kjenner datasett, men jeg kjenner ikke veien videre derfra særlig godt. Litt lite kontroll på statistikken 😬

Det er ikke et spesielt godt utgangspunkt. Kan veileder hjelpe? Du bør kjøre analyser ASAP. Hvis de ikke er på plass, sier det seg selv at det vil bli umulig å skrive ferdig masteren. 

Anonymkode: f87c5...d02

Skrevet

Ja, det er mulig, men det kommer ikke til å bli bra.

Anonymkode: 5454a...042

Skrevet

Joda, det er mulig! Har et familiemedlem som skrev master i rettsvitenskap på to uker og fikk en A, så det er mulig. :) 

Anonymkode: 186c5...c29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...