AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #1 Skrevet 9. august 2019 Artikkel fra E24.no Men det burde vel egentlig ikke være SÅ forbanna overraskende at noen finner på å bruke forbrukslån til å kjøpe bolig, ettersom det stilles veldig strenge krav til egenkapital. I tillegg er bolig-prisene svært høye. De fleste er nødt til å bruke veldig mange år på å spare opp nok egenkapital til bolig. Dessverre øker bolig-prisene stadig, og folk klarer rett og slett ALDRI å spare opp så store beløp. At enkelte derfor benytter seg av slike forbrukslån er ikke overraskende i det hele tatt. Folk får jo praktisk talt kastet forbrukslån etter seg. Det er heller ikke alle unge voksne som har foreldre eller andre som kan spytte inn penger - eller kan stå som sikkerhet. Anonymkode: c7333...dc8
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #2 Skrevet 9. august 2019 "Problemet" er at bolig er så lønnsomt å eie at det lønner seg selv med kredittkortrente. Anonymkode: 0e543...087
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #3 Skrevet 9. august 2019 Jeg gjorde det:) Tok opp 200 000. Bakte det inn i boliglån 2 år senere. Verdien er nå steget 700 000 på 4 år:) Anonymkode: 2e039...c9e 5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #4 Skrevet 9. august 2019 Men når man søker boliglån så må man jo opplyse om andre lån. Hva sier bankene når man har 200 000 kr. i forbrukslån? Bryr de seg ikke om det, eller får man bare låne mindre? Bare et spm. da jeg trodde forbrukslån og lånesøknad ikke var så god kombo. Anonymkode: 233b5...11d 2
ErGlad Skrevet 9. august 2019 #5 Skrevet 9. august 2019 Nå har det kommet et gjeldsregister, hvor all usikret gjeld er tilgjengelig. Den oppdates jevnlig, og banken vil da sjekke dette. Nå fungerer desverre ikke denne praksisen lenger tror jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #6 Skrevet 9. august 2019 2 timer siden, Sosialt skrev: Nå har det kommet et gjeldsregister, hvor all usikret gjeld er tilgjengelig. Den oppdates jevnlig, og banken vil da sjekke dette. Nå fungerer desverre ikke denne praksisen lenger tror jeg. Gjeldsregisteret er jo fullstendig på bærtur da, fordi bankene melder inn feil, så da blir det jo håpløst å få lån i hvert fall. For øyeblikket står jeg i Gjeldsregisteret med kredittgrense som er 100 000 høyere og rentebærende saldo som er over 131 000 høyere enn jeg faktisk har. Anonymkode: 0af38...28e
ErGlad Skrevet 9. august 2019 #7 Skrevet 9. august 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjeldsregisteret er jo fullstendig på bærtur da, fordi bankene melder inn feil, så da blir det jo håpløst å få lån i hvert fall. For øyeblikket står jeg i Gjeldsregisteret med kredittgrense som er 100 000 høyere og rentebærende saldo som er over 131 000 høyere enn jeg faktisk har. Anonymkode: 0af38...28e Har du faktisk tatt kontakt og avsluttet kortene dine? og ikke bare klippet dem? 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #8 Skrevet 10. august 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Artikkel fra E24.no Men det burde vel egentlig ikke være SÅ forbanna overraskende at noen finner på å bruke forbrukslån til å kjøpe bolig, ettersom det stilles veldig strenge krav til egenkapital. I tillegg er bolig-prisene svært høye. De fleste er nødt til å bruke veldig mange år på å spare opp nok egenkapital til bolig. Dessverre øker bolig-prisene stadig, og folk klarer rett og slett ALDRI å spare opp så store beløp. At enkelte derfor benytter seg av slike forbrukslån er ikke overraskende i det hele tatt. Folk får jo praktisk talt kastet forbrukslån etter seg. Det er heller ikke alle unge voksne som har foreldre eller andre som kan spytte inn penger - eller kan stå som sikkerhet. Anonymkode: c7333...dc8 Det der er ikke lengre mulig. Hvorfor tror du gjeldsregisteret er åpnet? Og hvordan tror du nettopp det fungerer? Anonymkode: 220e4...4a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå