Gå til innhold

Har det noe å si hvilke næringsstoffer jeg spiser?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det står at mitt daglige inntak av karbohydrater, proteiner og fett ser slik ut: 157 g karbohydrater, 63 g proteiner og 42 g fett.

Hva gjør det om jeg da for eksempel spiser: 164 g karbohydrater, 64 g proteiner og 25 g fett.

Jeg har da ikke spist over mitt daglige kalroi-inntak men har spist mer av noen næringsstoffer og mindre av noen. Har dette noe å si? isåfall på hvilken måte?

Anonymkode: 5dfef...f57

Videoannonse
Annonse
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det står at mitt daglige inntak av karbohydrater, proteiner og fett ser slik ut: 157 g karbohydrater, 63 g proteiner og 42 g fett.

Hva gjør det om jeg da for eksempel spiser: 164 g karbohydrater, 64 g proteiner og 25 g fett.

Jeg har da ikke spist over mitt daglige kalroi-inntak men har spist mer av noen næringsstoffer og mindre av noen. Har dette noe å si? isåfall på hvilken måte?

Njaaa. Hvis du har vektnedgang som mål, da har det ingenting å si. Trener du mye kan det ha mer å si. Det viktigste er å spise det som gjør at du føler deg bra.

Anonymkode: a4f7e...0f7

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt for mye karbohydrater.

Og makroene har ikke så mye å si hvis du ikke skal trene.

Det eneste som er viktig er at du får litt proteiner men man trenger egentlig veldig lite. 

Skrevet
Just now, abrasiveRefraction said:

Alt for mye karbohydrater.

Og makroene har ikke så mye å si hvis du ikke skal trene.

Det eneste som er viktig er at du får litt proteiner men man trenger egentlig veldig lite. 

Hva betyr det om jeg spiser for mye karbohydrater? siden det va alt for mye??

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du blir sulten

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er ikke for mye karbohydrater.

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er ikke for mye karbohydrater.

Jo, alt for mye.

• Liker 1
Skrevet

Hv

25 minutter siden, abrasiveRefraction said:

Jo, alt for mye.

Hva har det å si om det er for mye? jeg holder meg mett så sult er ikke et problem

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hv

Hva har det å si om det er for mye? jeg holder meg mett så sult er ikke et problem

Da har det ingenting å si.

Skrevet

Viss du ikke driver idrett har det lite og si, men generelt så er det enklere å gå ned i vekt med høyere fett/protein inntak.

Dette pga fett metter mer og protein øker forbrenningen samt hjelper på at du forbrenner større andel fett i stedet for muskler.

Karbohydrater er topp viss du driver med høyintensiv kardio/styrketrening.

Skrevet
2 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Jo, alt for mye.

Unnskyld, men dette provoserer meg så vanvittig mye. Du vet INGENTING om ts og du kan umulig si at hun spiser for mye karbohydrater. 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld, men dette provoserer meg så vanvittig mye. Du vet INGENTING om ts og du kan umulig si at hun spiser for mye karbohydrater. 

Selvsagt kan jeg det.

• Liker 1
Skrevet

Det bekymrer meg også at du skrive i det første innlegget ditt at du ikke har spist over kaloribehivet ditt. Prøver du å gå ned i vekt? 

• Liker 1
Skrevet (endret)
20 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Selvsagt kan jeg det.

Du snakker om å være arrogant å bastant. Regner med at du er en av lavkarbofanatikerene.

Endret av OPIgirl
Skrevet
2 minutter siden, OPIgirl skrev:

Du snakker om å være arrogant å bastant. Regner med at du er en av lavkarbofanatikerene.

Nei men 150 var jo hinnsides da.

Skrevet

Det kan se ut som du spiser alt for lite. 

Rask regning på de tallene du har lagt ut:

Du spiser under 1200 kcal pr dag? 

Du er 160 cm høy, 15 år og veier 49 kg. Din kropp trenger minst 2000 kcal pr dag for å utvikle seg normalt videre, i følge en kalkulator på nett. Og den ville egentlig ikke måle på barn under 16 år, fordi de ikke bør telle kalorier og næringsstoffer. Og kroppen din følger ikke en kalkulator, kanskje trenger du enda mer. 

Du spiser ikke for mye av noe som helst, men alt for lite. Du kan påføre kroppen din skader som du må streve med i mange år fremover. Søk hjelp! Helsesøster, noen i familien, fastlegen? De kan hjelpe deg med å komme på riktig vei for en sunn kropp. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...