Gå til innhold

Bytte av skole - skjemaer??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal flytte og ungene bytte skole (ny kommune). Noen som vet om det er noen papirer som skal følge med fra gammel til ny skole? Og om dette isåfall er noe vi skal ha med i papir eller om det går direkte mellom skolene? 

Og er det noen skjemaer som skal fylles ut og leveres i ny kommune?

Anonymkode: 7c2e3...7d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg jobbet som lærervikar gikk elevmappene til ny skole fra oss, foreldrene trengte ikke å gjøre noe med de. Når det kommer til skjemaer vet jeg ikke. Skal skolen ha noe så gir de nok beskjed😊

Anonymkode: 29eb0...6b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring ny skole og varsle om at dere kommer. Gi beskjed til gammel skole om at dere drar. Hvis de har papirer som skal følge eleven til ny skole vil de be dere skrive under på en samtykkeerklæring om at det er greit.

Anonymkode: 97956...f04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Når jeg jobbet som lærervikar gikk elevmappene til ny skole fra oss, foreldrene trengte ikke å gjøre noe med de. Når det kommer til skjemaer vet jeg ikke. Skal skolen ha noe så gir de nok beskjed😊

Anonymkode: 29eb0...6b6

Jeg er ikke trådstarter, men blir alle papir vedrørende eleven sendt avgårde automatisk? Eller bare det elementære sånn som hvor lenge barnet har gått på skole der, i hvilken klasse og sånn som blir oppgitt?

Anonymkode: 37f9b...9e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke trådstarter, men blir alle papir vedrørende eleven sendt avgårde automatisk? Eller bare det elementære sånn som hvor lenge barnet har gått på skole der, i hvilken klasse og sånn som blir oppgitt?

Anonymkode: 37f9b...9e4

Det er opp til hver skole, altså hvor mange av vedleggene i elevmappa som skal sendes til ny skole. 

Anonymkode: 8d7ae...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke trådstarter, men blir alle papir vedrørende eleven sendt avgårde automatisk? Eller bare det elementære sånn som hvor lenge barnet har gått på skole der, i hvilken klasse og sånn som blir oppgitt?

Anonymkode: 37f9b...9e4

Formelt skal foresatte samtykke til at barnets dokumenter oversendes. Et mulig unntak vil være om eleven har standpunktkarakterer, de er ny skole pliktig til å føre på vitnemålet.

Anonymkode: 97956...f04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 hours ago, AnonymBruker said:

Formelt skal foresatte samtykke til at barnets dokumenter oversendes. Et mulig unntak vil være om eleven har standpunktkarakterer, de er ny skole pliktig til å føre på vitnemålet.

Anonymkode: 97956...f04

Si at det da er snakk om barneskole der eleven ikke har vitnemål med karakterer, og at familien har vært involvert i barnevernet på grunn av skolen. Er det noe rektor skal ha samtykke fra foreldrene i å sende over, eller er det også et unntak?

Anonymkode: 37f9b...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innad i kommunen går det automatisk, men om det er til/fra privatskole eller mellom to kommuner varierer det veldig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg har gjort var å søke henne inn på den nye skolen. Resten går av seg selv 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...