Gå til innhold

Fortvilet over festarrangør 1 uke før bryllupet.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger kanskje bare å lufte ut, det er for sent å gjøre noe med det. Men jeg/vi er veldig fortvilet over de som skal arrangere bryllupsfesten vår.

Vi avtalte med dem for ca ett år siden, og frem til vi hadde betalt forskuddet og hadde en avtale med dem, svarte de raskt på mailer. Etter avtalen var i boks har det vært svært dårlig. De svarer ikke på mailer, før etter flere purringer og flere dager. Og når de først svarer så er der kun ett spørsmål som blir besvart, selv om jeg kanskje hadde listet opp 3 (med nummerering). Dette har skjedd flere ganger. Hadde håpet det skulle bli bedre når det faktisk nærmet seg bryllupsdagen, men det akkurat det samme. Jeg har også ringt, men da er de svært stresset og småsure. Veldig lite serviceminded.

Jeg begynner å bli veldig lei meg rett og slett. Angrer på ar vi valgte dette stedet. Jeg er person som hater å være til bry, men dette er bryllupet mitt, en av de viktigste dagene i livet. Og akkurat nå kjenner jeg ikke på noe annet enn bekymring og fortvilelse. Hvordan blir festen? Blir maten riktig, har de fått med seg allergier og lignende. Det er vel ingenting vi kan gjøre nå, annet enn å krysse fingrene for at det blir bra😒

Anonymkode: a46b2...dbd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be om et møte snarest, slik at dere får landet alle spørsmål der og da.

• Liker 14
Gjest Lama_Drama
Skrevet

Da hadde jeg bedt om et møte. Hadde de motsatt seg dette hadde jeg hevet stemmen. Sånn skikkelig.

Skrevet

Men hva ER det du lurer så mye på da? Du skriver at dette har skjedd flere ganger. Hva er du bekymret for? Eller stresser du unødig? De har sikkert mange flere arrangementer også, så de har vel nok å jobbe med. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

4 minutter siden, SoWhat? skrev:

Men hva ER det du lurer så mye på da? Du skriver at dette har skjedd flere ganger. Hva er du bekymret for? Eller stresser du unødig? De har sikkert mange flere arrangementer også, så de har vel nok å jobbe med. 

Det er vel vanlig å ha mange spørsmål i planlegging av et bryllup? Alt fra når kan vi komme med kaker, blomster og pynt. Avklaringer rundt bordplassering, meny osv. 

Det som bekymrer meg er måten de behandler en kunde som betaler mye penger for å få en minnerik dag. Vi føler oss til bry. Men de burde vel være de som sto på tilbudssiden og gi oss en følelse av at alt er under kontroll? Ja kan be om møte, men deg begynner å haste å få svar på disse spørsmålene. 

Ts

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel vanlig å ha mange spørsmål i planlegging av et bryllup? Alt fra når kan vi komme med kaker, blomster og pynt. Avklaringer rundt bordplassering, meny osv. 

Det som bekymrer meg er måten de behandler en kunde som betaler mye penger for å få en minnerik dag. Vi føler oss til bry. Men de burde vel være de som sto på tilbudssiden og gi oss en følelse av at alt er under kontroll? Ja kan be om møte, men deg begynner å haste å få svar på disse spørsmålene. 

Ts

Ok. Kan du ikke bare skrive mail eller ringe for å si hvordan du vil ha det? Ble ikke det avtalt når dere bestilte fra dem? Jeg skjønner ikke helt... 

Hva var avtalen i utgangspunktet ? 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Uff, så kjedelig. Det er då mye som skal ordnes før bryllup. Det er en stressende tid. Husker jeg var litt lei meg for det, ønsket at det kunne være en koselig tid. Men deg er ikke rart det blir litt kaos og stress, for meg er det den største og dyreste festen jeg har arrangert. Vi hadde deg på et hotell og de hadde en standard «kjøreplan» for prosessen før bryllupet. Vi hadde flere møter, prøvemiddag og fikk raskt respons på mail. Jeg tror jeg det er best at du tar av deg silkehanskene for å få kontroll på situasjonen. Krev et møte for å oppklare ting. Du kommer til å angre at du ikke tok kampen nå mens du enda hadde tid, enn å sitte der på selve dagen og se at det blir sur med det ene og andre. Ønsker deg lykke til og en flott bryllupsdag. Kanskje ikke alt går etter planen, men gift blir dere:)

Anonymkode: 89dd9...304

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Det er jo bare et bryllup. :ler: ta det med ro. En av de viktigste dagene i livet, du, liksom. 

Det blir som det blir. Er da ikke så nøye. Bare pass på at gjestene deres har det artig og ikke må vente mens du leker diva så går dette helt fint. Dersom du ikke klarer pynte og plassere på en time, ja da styrer og kaver du for mye.

Anonymkode: 17ab6...e1f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff, så kjedelig. Det er då mye som skal ordnes før bryllup. Det er en stressende tid. Husker jeg var litt lei meg for det, ønsket at det kunne være en koselig tid. Men deg er ikke rart det blir litt kaos og stress, for meg er det den største og dyreste festen jeg har arrangert. Vi hadde deg på et hotell og de hadde en standard «kjøreplan» for prosessen før bryllupet. Vi hadde flere møter, prøvemiddag og fikk raskt respons på mail. Jeg tror jeg det er best at du tar av deg silkehanskene for å få kontroll på situasjonen. Krev et møte for å oppklare ting. Du kommer til å angre at du ikke tok kampen nå mens du enda hadde tid, enn å sitte der på selve dagen og se at det blir sur med det ene og andre. Ønsker deg lykke til og en flott bryllupsdag. Kanskje ikke alt går etter planen, men gift blir dere:)

Anonymkode: 89dd9...304

Takk for det😊

Vi har ikke fått noe av det du nevnte. Vi skulle bare se på menyen deres på nettet og velge ut fra det. De har aldri kommer med en henvendelse til oss, det er alltid vært oss. Vi har hatt et par møter. Men personen vi har møtt har ikke kunnet svare på alle spørsmål, det måtte vi ta med eier osv. Og eier svarer jo ikke på Mail. Uff. Det er ikke hyggelig i det hele tatt. Alle andre medvirkende for denne dagen, altså prest, musikere, fotograf, brudesalong, frisør osv har vært så profesjonelle, så jeg er trygg på alt annnet denne dagen. Men festen og middagen er jo noe av det viktigste. Er så skuffa og lei meg. Men ja, gift blir vi. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo bare et bryllup. :ler: ta det med ro. En av de viktigste dagene i livet, du, liksom. 

Det blir som det blir. Er da ikke så nøye. Bare pass på at gjestene deres har det artig og ikke må vente mens du leker diva så går dette helt fint. Dersom du ikke klarer pynte og plassere på en time, ja da styrer og kaver du for mye.

Når man skal betale over 100 000 kroner så må man da forvente et produkt man blir fornøyd med?? Kanskje ikke bryllup er viktig for deg, men det er det for oss. Klarer ikke ta så lett på det som du kanskje ville gjort 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sendt inn en klage nå i forkant og skrive at du anser ikke tjenesten dere har bestilt og betalt for som levert og krever deler av beløpet refundert.

Anonymkode: 04034...541

• Liker 5
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg er litt mer opptatt av å faktisk få det jeg betaler 100 000 kr for jeg da. Neida, det er ikke krise, men selvfølgelig veldig kjedelig å bruke bryllupsdagen sin på det ene bordet de glemte å dekke og de to gjestene med allergi som sitter der uten mat, samtidig som at talene må holdes uten mikrofon pga at de glemte å lade den slik at ingen hører hva som blir sagt. Skal man ut med så mange tusen kroner så er det minste man kan forvente å kunne sitte der med senkede skuldre og stole på at folk som får betalt for det gjør jobben sin. 

Skjønner godt at du synes dette er stress TS. Kall inn til et møte og forklar at dette oppleves ubehagelig og legg lista for hva du forventer. 

• Liker 4
Skrevet

Fra meg hadde det kommet en hissig telefonsamtale med krav for lenge siden. Folk er så konfliktskye. Det er ikke farlig å krangle, og spesielt ikke når det gjelder en så viktig avtale. 

Tips til start av samtale:

"Jeg kjenner meg veldig stresset da kommunikasjonen fra dere er utrolig dårlig, jeg får ikke svar på alle spørsmålene jeg har når dere svarer på mailene mine, og nå som det nærmer seg må jeg vite ALT akkurat nå og ikke et sekund senere"

Anonymkode: 4a645...5d7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...