AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #1 Skrevet 9. august 2019 Heisann, Jeg har hele livet slitt med overspising og bulimi. I mars så startet jeg på vektnedgangskurs og det hjalp skikkelig. Jeg følte meg levende og følte virkelig at det hjalp. Jeg har aldri følt meg så lykkelig. Jeg gikk ned i vekt på en veldig sunn og bra måte. Jeg synes Grethe Roede kursene fungerte så fint. Dessverre så har det skjedd mye nå i det siste som har gjort at jeg har kommet helt ut av det og har så smått begynt å trøstespise igjen Er snakk om en ganske dramatiske endring, er sikker på at det hadde gått fint hvis ikke. Eneste er at jeg føler på en sånn skam over at jeg ikke klarte det første gangen... Men, samtidig hjalp det så utrolig. Kom inn i DEN gode rutinen.. Hva hadde dere gjort?😕 Anonymkode: 2b5ba...d75
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #2 Skrevet 9. august 2019 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Heisann, Jeg har hele livet slitt med overspising og bulimi. I mars så startet jeg på vektnedgangskurs og det hjalp skikkelig. Jeg følte meg levende og følte virkelig at det hjalp. Jeg har aldri følt meg så lykkelig. Jeg gikk ned i vekt på en veldig sunn og bra måte. Jeg synes Grethe Roede kursene fungerte så fint. Dessverre så har det skjedd mye nå i det siste som har gjort at jeg har kommet helt ut av det og har så smått begynt å trøstespise igjen Er snakk om en ganske dramatiske endring, er sikker på at det hadde gått fint hvis ikke. Eneste er at jeg føler på en sånn skam over at jeg ikke klarte det første gangen... Men, samtidig hjalp det så utrolig. Kom inn i DEN gode rutinen.. Hva hadde dere gjort?😕 Anonymkode: 2b5ba...d75 Søk hjelp. Anonymkode: bc9d2...c43
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #3 Skrevet 9. august 2019 Stopp opp litt. Tilgi deg selv umiddelbart. Du har hatt et lite feilsteg, men du vet hvordan du kan lykkes. Si til deg selv at alle kan gjøre feil. Faller man så reiser man seg opp igjen. Mindfulness handler om å observere seg selv, kjenne på følelser, og uten å reagere på de eller la seg påvirke deg, la de slippe taket, og ta rasjonelle grep. Du må lære deg til å forholde deg til vanskelige følelser som noe som passerer, noe du kan kjenne på, men du behøver ikke la deg ta over livet ditt. Følelser er ikke noe du må spise opp. Dette klarer du. https://www.youtube.com/watch?v=5_XWorj6kvQ Anonymkode: bf8af...7e0 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #4 Skrevet 9. august 2019 Hopp tilbake i rutinen. Ikke tenk at du har ødelagt noe, bare legg det bak deg og gå videre 😊 Anonymkode: df157...73f 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #5 Skrevet 9. august 2019 Same... tenker hver kveld at i morgen starter en ny dag med nye muligheter til å komme tilbake til sunne vaner. Men såå skjer det ting i løpet av dagen. Heldigvis blir jeg så opptatt til uka at jeg såvidt rekker vanlig mat, så overspisingen blir vel neppe et problem da. Men trist å tenke at man ikke kan ha et "normalt" forhold til mat. Anonymkode: 6d877...5bc
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #6 Skrevet 10. august 2019 Vi er mange som ikke har et helt normalt forhold til mat, den ene eller den andre veien. Jeg foreslår at du finner fram det du har av ark/brosjyrer/skjemaer fra kurset du var på. Legg en plan for matinntak de neste dagene. Har de en kontaktperson fra kurset du kan ringe? Kan du gå kurset på nytt? Spisfo.no har en telefon du kan ringe mtp spiseforstyrrelse, også overspising. Anonymkode: fd47b...51a
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #7 Skrevet 10. august 2019 Grete Rode og vektnedgang vil aldri hjelpe på overspising å lenge det ligger noe psykisk i bunn Anonymkode: 0469e...ad0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå