Gå til innhold

Ble bedt om å være toastmaster? 😓


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en venninne fra motsatt side av landet som ønsker meg som toastmaster neste år i sitt bryllup. Første problemet var at jeg ikke ante hva det var en gang da jeg er utenlandsk og vi stort sett bare danser og tar ting på sparket i våres fester. Så fikk jeg en liste på hva toastmastere har ansvar for og det virket ikke lite 😭 Blir stressa av tanken på dette, og jeg er ikke særlig sosial eller super livlig nok til å styre en gjeng med fremmede folk. Kommer også til å være der kun et par dager av praktiske årsaker, kjenner ikke til byen eller lokalet eller noen ting. Jeg har sagt at dette virker veldig komplisert til min venninne, men fikk bare til svar om at det kommer til å gå bra 🙄 Hva burde jeg gjøre egentlig?? Er det her grunn til å bli stressa? Burde jeg si ja? 

Anonymkode: 49bfb...42d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, The Kitten skrev:

Er vel bare å si nei hvis du ikke vil.

Jeg vil gjerne høre om andres erfaringer om å være toastmaster og vil gjerne hjelpe venninna mi. Det kan jo hende at det ikke er så ille som jeg tror og da blir det dumt å si nei til henne med engang. 

Anonymkode: 49bfb...42d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel litt an på hva slags type venninna di er og hva hun forventer av en toastmaster.  Jeg har selv vært toastmaster, da sammen med ei felles venninne som jeg delte oppdraget med. Jeg visste da at venninna mi er en ganske avslappa type som ikke blir sur om ting ikke blir akkurat som hun har sett for seg. Du trenger ikke si ja om du ikke har lyst. Til mitt eget bryølup har jeg prøvd å finne en toastmaster som ikke blir veldig stresset på tanken av å være toastmaster, jeg vil at alle skal kose seg i bryllupet mitt 🙂

Anonymkode: c920d...f73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en sosial type, og er ikke redd for å snakke høyt. Men hatet å være toastmaster!! Så vær helt sikker før du takker ja. Det er en viktig rolle, som er med på å gjøre festen ekstra bra om man får det til. Men jeg fikk ikke helt til improvisasjon og «glimtet i øyet». Ble for innøvd og planlagt... Så aldri mer 😂

Anonymkode: 62c26...797

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en sosial type, og er ikke redd for å snakke høyt. Men hatet å være toastmaster!! Så vær helt sikker før du takker ja. Det er en viktig rolle, som er med på å gjøre festen ekstra bra om man får det til. Men jeg fikk ikke helt til improvisasjon og «glimtet i øyet». Ble for innøvd og planlagt... Så aldri mer 😂

Anonymkode: 62c26...797

Er redd for å gjøre det samme selv, er ikke veldig kreativ i så fall må jeg finne inspirasjon andre steder. Norsk bryllup er så komplisert 😦😦 

Anonymkode: 49bfb...42d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobben er forskjellig alt etter hvor mange taletrengte gjester det er i bryllupet. Har vært i bryllup der det bare var 2-3 taler og i bryllup der jeg en stund var i tvil om jeg var på konsert eller i teatret, noe som krever at toastmasteren følger med å styrer mye mer enn i førstnevnte bryllup.

Så lenge du ikke har problemer med å snakke i mikrofon/foran mange mennesker så går det nok stort sett ganske bra. 

Anonymkode: f8d45...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde si nei, virker det som. 

No offence, men minstekravet til en som skal være toastmaster må minst være at man har sett en toastmaster i sitt virke minst én gang. Helst ulike toastmastere ved ulike anledninger. At du ikke kjenner til byen har ikke noe å si for den rollen. Jeg lurer på om enten du eller din venninne har misforstått hva en toastmaster er. En toastmaster pleier ikke å være guide for folk rundt omkring i byen der bryllupet skal holdes. Normalt sett er det kun å ha en oversikt over hvem som skal holde taler, passe på hvor lenge de maks får lov til å tale, ha kommunikasjon med kjøkkenet rundt dette, og passe på at talerne ikke overskrider angitt tid. Noen ganger presenterer også toastmasteren gjestene for hverandre, etterhvert som toastmasteren ber dem om å reise seg opp. 

 

At toastmasteren er en god toastmaster har mye å si for "tonen" i bryllupsfesten. Du burde derfor si nei. 

Anonymkode: b08ee...676

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør om du kan dele ansvaret med en annen? F.eks. en venn/slektning av brudgommen? 

Anonymkode: ad732...58a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg fikk spørsmålet var min umiddelbare tanke å si takk, men nei-takk. Jeg hadde aldri gjort noe tilsvarende. 

Men så tenkte jeg at enhver erfaring er noe man vokser på. 

Det var en god del jobb. Nå la jeg ekstra i det, samlet litt personlig informasjon om alle talerne, fikset et opplegg. 

Og for en mestringsfølelse det gav. Det var en fantastisk erfaring. Har ikke angret et sekund. 

Anonymkode: 7ffe4...ce5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...