AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #1 Skrevet 9. august 2019 Hei, jeg har signert og betalt leie som jeg skal overta. Nå har jeg fått vite at jeg ikke får den leiligheten likevel fordi den pusses opp. Utleier har tilbudt meg en erstatningsbolig, men som ikke er av samme standard. Jeg kunne i utgangspunktet godta det midlertidig om jeg får redusert husleie, men utleier tilbyr meg kun den samme husleien. Om jeg ikke godtar hans tilbud. Har jeg da rett til å heve kontrakten å få forskuddet mitt tilbake? Jeg får jo ikke hva som var avtalt. Anonymkode: 69d41...8cd
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #2 Skrevet 9. august 2019 Du kan selvsagt heve den, og du har sannsynligvis krav på avslag. Personlig synes jeg det høres ut som et svindelforsøk. Det skulle ikke forundre meg om det var den leiligheten han hadde tenkt å gi deg hele tiden. Anonymkode: 12f3b...702 5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #3 Skrevet 9. august 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan selvsagt heve den, og du har sannsynligvis krav på avslag. Personlig synes jeg det høres ut som et svindelforsøk. Det skulle ikke forundre meg om det var den leiligheten han hadde tenkt å gi deg hele tiden. Anonymkode: 12f3b...702 Takk for svar. Ja, enig i at det virker som et svindelforsøk og at utleier hele tiden hadde planer om å bytte leiligheter. TS Anonymkode: 69d41...8cd
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #4 Skrevet 9. august 2019 Kan det tenkes at noen i familien din kjenner en advokat? Jeg var i en lignende situasjon og en kompis av min far er advokat og han skrev et kort og konsist brev til huseieren med at leiekontrakten skulle heves pga manglende (husker ikke hvilket ord han brukte her) pluss hvilket kontonummer pengene skulle overføres tilbake til. Pengene kom den samme dagen. Anonymkode: e080f...aa1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #5 Skrevet 9. august 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan det tenkes at noen i familien din kjenner en advokat? Jeg var i en lignende situasjon og en kompis av min far er advokat og han skrev et kort og konsist brev til huseieren med at leiekontrakten skulle heves pga manglende (husker ikke hvilket ord han brukte her) pluss hvilket kontonummer pengene skulle overføres tilbake til. Pengene kom den samme dagen. Anonymkode: e080f...aa1 Ja, har advokater i familien min. Usikker på om de har drevet med utleiesaker. Men takk for tipset, skal spørre om de kan hjelpe meg med å formulere et brev. TS Anonymkode: 69d41...8cd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå