AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #1 Skrevet 9. august 2019 Hei! Jeg er født jente, men føler meg mer som gutt og vil etterhvert fjerne brystene. Jeg har ikke gått på hormoner, og har ikke planer om å gjøre det enda. Jeg har begynt å tenke på prosessen med å få barn. For meg ville det føltes rart å gå gravid. Og en av grunnene til at jeg ikke vil gå på hormonbehandling er fordi jeg ikke vil miste muligheten til å få mine egne barn. Allikevel synes jeg tanken på å bære selv er veldig vanskelig, det er helt sikkert egoistisk tenkning, men jeg synes dette er kjempe vanskelig. Eneste løsningen jeg vet om er surrogat mor. Jeg liker jo jenter og det er jo ikke lov å gjøre det i Norge. Måtte jeg og min fremtidige kjæreste da datt til USA med mine egg? Og fått en donor? Anonymkode: 93bfe...ffc
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #2 Skrevet 9. august 2019 Din kjæreste kan jo f.eks være surrogatmoren. Men dette må gjøres i utlandet ja. Anonymkode: 110a3...db1 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #3 Skrevet 9. august 2019 I Norge er eneste måten du kan bli biologisk mor/far på at du selv går gravid. Ønsker du å bruke dine egg må dere til utlandet. Får du deg en jentekjæreste kan dere få hjelp av offentlig sykehus. Det vil da bli brukt spermdonor, og du vil bli ført opp som medmor/far (alt etter om du har endret ditt juridiskekjønn). Anonymkode: 0bf24...f26
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #4 Skrevet 9. august 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er født jente, men føler meg mer som gutt og vil etterhvert fjerne brystene. Jeg har ikke gått på hormoner, og har ikke planer om å gjøre det enda. Jeg har begynt å tenke på prosessen med å få barn. For meg ville det føltes rart å gå gravid. Og en av grunnene til at jeg ikke vil gå på hormonbehandling er fordi jeg ikke vil miste muligheten til å få mine egne barn. Allikevel synes jeg tanken på å bære selv er veldig vanskelig, det er helt sikkert egoistisk tenkning, men jeg synes dette er kjempe vanskelig. Eneste løsningen jeg vet om er surrogat mor. Jeg liker jo jenter og det er jo ikke lov å gjøre det i Norge. Måtte jeg og min fremtidige kjæreste da datt til USA med mine egg? Og fått en donor? Anonymkode: 93bfe...ffc Ja, det er en måte å gjøre det på - som på ingen måte er fritt for etiske dilemmaer. Det er viktig å reflektere rundt dette særskilt om man skal benytte surrogati i et fattigere land - det er ren utnyttelse. Du kan sannsynligvis også fryse egg nå, og velge å bruke disse sammen med partner - eksempelvis hvis hun har dårlig kvalitet selv eller av andre grunner trenger eggdonor. Dette må også gjøres i utlandet. Eller du kan holde mulighetene åpne for at du selv ønsker å bære frem et barn - dersom eksempelvis kjæresten din er infertil/har endometriose og sliter med å beholde osv. Det er ikke sikkert du opplever det som like vanskelig den dagen du sterkt ønsker deg barn og faktisk har en partner. Prøv å ta inn i tankeprosessen at vi heterofile kvinner ikke akkurat har lyst til å gå gravide - vi har ingen valg. Det er ikke et kjønnsmessig problem for oss, men mange sliter med traumer fra overgrep og/eller større helseutfordringer og bare MÅ hoppe i det for å få barn. Kanskje du kan klare det samme senere i livet selv om det virker vanskelig nå. Anonymkode: 21556...0b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå