Gå til innhold

Merkelig smak på kjøttdeigen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var å spiste middag hos noen venner, og det var en merkelig smak på kjøttdeigen lysere enn vanlig var den også. Fæl smak.

Hvilken kjøttdeig kan dette ha vært ?

Anonymkode: e0447...97a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje best å spørre vennene om det? Er vel ikke enkelt for noen her på KG å vite det.

Anonymkode: 3293e...e87

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det var enten av svinekjøtt eller kylling. De er lyse i kjøttet, helt lyse, med et snev av rosa.

Anonymkode: 7c49b...de6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å, nei. Håper det ikke var svin.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å, nei. Håper det ikke var svin.

Det er bare en måte å finne ut det på, TS, du må spørre vennene du spiste hos hva slags kjøtt kjøttdeigen var av.

Anonymkode: b6787...104

AnonymBruker
Skrevet

Det var svin 😭

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det var svin 😭

Og det er et problem fordi? 

(Jeg forutsetter at du/dere ikke er muslimer eller jøder, siden jeg tar det for gitt at venner ville vært klar over dette og tatt hensyn, og evt. splitternye venner ville blitt informert før de skulle servere dere mat.)

Anonymkode: 4841c...d6d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det er et problem fordi? 

(Jeg forutsetter at du/dere ikke er muslimer eller jøder, siden jeg tar det for gitt at venner ville vært klar over dette og tatt hensyn, og evt. splitternye venner ville blitt informert før de skulle servere dere mat.)

Anonymkode: 4841c...d6d

Har slutta å spise svin, etter den dokumentaren...men er min egen feil har ikke sagt jeg har sluttet. Tenkte ikke på å spør hvilken kjøttdeig det var heller i lasagnen før jeg takket ja, tok det for gitt det var okse. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Har slutta å spise svin, etter den dokumentaren...men er min egen feil har ikke sagt jeg har sluttet. Tenkte ikke på å spør hvilken kjøttdeig det var heller i lasagnen før jeg takket ja, tok det for gitt det var okse. 

Men før dokumentaren likte du det? Du forstår at maten ikke forandrer smak selv om du syns det er uetisk å spise den? Jeg spiser ikke gåselever på grunn av måten den blir laget på, men jeg syns fremdeles det er noe av det beste som finnes. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det vat mennskekjøtt?

Anonymkode: 7c15d...3df

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det er prosenter med svin oppi? 😈

Anonymkode: 084c6...af3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser aldri kjøttdeig. Det er møkk.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser aldri kjøttdeig. Det er møkk.

Hva har det med trådens tema å gjøre? 

Anonymkode: 8ea2d...cf5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Brunhilde skrev:

Men før dokumentaren likte du det? Du forstår at maten ikke forandrer smak selv om du syns det er uetisk å spise den? Jeg spiser ikke gåselever på grunn av måten den blir laget på, men jeg syns fremdeles det er noe av det beste som finnes. 

Kjøttdeigen smakte helt annerledes enn rent kjøtt.

Gjest Lama_Drama
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kjøttdeigen smakte helt annerledes enn rent kjøtt.

Så svinekjøtt er ikke rent kjøtt?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Lama_Drama skrev:

Jo, mente at svinekjøttdeigen smakte annerledes enn rent svinekjøtt, kanskje bare innbilning.

AnonymBruker
Skrevet

For noe tull. Nok en tråd for å «disse» svinekjøtt. 

Anonymkode: 0700c...fdd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Lama_Drama skrev:

Hvor rent det er med tanke på produksjon kan jo diskuteres. Nå liker ikke jeg svinekjøtt da, men kjøtt er det absolutt. Kjøttdeig derimot er en rar blanding.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvor rent det er med tanke på produksjon kan jo diskuteres. Nå liker ikke jeg svinekjøtt da, men kjøtt er det absolutt. Kjøttdeig derimot er en rar blanding.

Hva slags kjøttdeig er det du snakker om da? Jeg har aldri sett kjøttdeig (som ikke er spesifisert som at er av svin eller kylling) som ikke består av rent storfekjøtt. Fettinnholdet kan variere, derav klassifikasjonene kjøttdeig (mer fett) og karbonadedeig (mindre fett).

I sverige har jeg sett noe som kalles "familiedeig" som visstnok er en blanding av storfe og svin, men det er vel ikke noe som er veldig mye brukt.

Anonymkode: e5d3e...a2c

AnonymBruker
Skrevet

Svinekjøtt har av og til rånesmak (tror jeg det heter). Ikke alt svinekjøtt har det, og ikke alle kan smake det. Jeg spiser svin, men når det er rånesmak på det klarer jeg det ikke. Mannen min merker det ikke. Kan det ha vært noe sånt?

Anonymkode: cbe56...d7a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...