Gå til innhold

Vet dere om psykolog i Arendal?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, er på utkikk etter en psykolog i Arendal som helst kan hjelpe med depresjon / angst. Må gå privat, da lege ikke "kan" henvise. Jeg prøver å hjelpe min samboer å finne en psykolog, når alt legen gjør er å gi antidepressiva på antidepressiva.. Det kommer man ingen vei med. Vi synes over 1000 kr for 45 min var utrolig mye og håpte det var noen til rundt 800 +/- i Arendal området, gjerne også Grimstad, Tvedestrand fungerer og. 

Noen? :)

Anonymkode: bb5c4...2b7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror nok at de fleste ligger på ganske lik pris og 45 minutter er også vanlig. Hvis man trenger hjelp og kan betale, er det verdt pengene. 

Anonymkode: 96625...0b5

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok at de fleste ligger på ganske lik pris og 45 minutter er også vanlig. Hvis man trenger hjelp og kan betale, er det verdt pengene. 

Anonymkode: 96625...0b5

Jeg har sett noen som tar privat 850 kr for 45 min, og det synes jeg er greit. Greia var at de var så langt unna og det blir utrolig langt å kjøre, da han jobber. Så håpte det kanskje var noen andre i området her som tok det samme. Men selvfølgelig, er det kun til 1050 kr timen i området så tar vi det jo. Er verdt det som du og sier

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I Grimstad er det en privat psykolog som heter Kim Stampe. Anbefales på det varmeste. 

Anonymkode: 1d408...be8

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I Grimstad er det en privat psykolog som heter Kim Stampe. Anbefales på det varmeste. 

Det er notert! Vet du pris og om han har erfaring med angst og depresjon?

AnonymBruker
Skrevet

Han har lang erfaring med angst og depresjon. Han  er svært høyt utdannet. Doktorgrad tror jeg. Veldig sympatisk. Jeg skal se om jeg finner ut noe mer for deg. Gi meg ti min... 😉

AnonymBruker
Skrevet

er det ikke billigere å bytte fastlege?
Så heller få en fastlege som tar psykisk helse på alvor og har skjønt at antidepressiva bør tas i kombinasjon med annen behandling? 

Anonymkode: 590fc...4fd

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

er det ikke billigere å bytte fastlege?
Så heller få en fastlege som tar psykisk helse på alvor og har skjønt at antidepressiva bør tas i kombinasjon med annen behandling? 

Anonymkode: 590fc...4fd

Han bytta akkurat. Det er ikke mye hjelp å få der heller. Han er rett og slett ikke "syk" nok for å få dekka hjelp.. Det er utrolig patetisk, jeg skjønner ikke hvordan det fungerer. Det virker som om han må ha selvmordstanker for å få snev av hjelp.

ts

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har lang erfaring med angst og depresjon. Han  er svært høyt utdannet. Doktorgrad tror jeg. Veldig sympatisk. Jeg skal se om jeg finner ut noe mer for deg. Gi meg ti min... 😉

Tusen takk ❤️

ts

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tusen takk ❤️

ts

Homborsund senter for sjelesorg, familie og psykoterapi heter hans private bedrift. 

Han jobber og i kommunen. Husker dessverre ikke priser men tror ikke det var oppi det du nevner her. Lykke til 😊

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han bytta akkurat. Det er ikke mye hjelp å få der heller. Han er rett og slett ikke "syk" nok for å få dekka hjelp.. Det er utrolig patetisk, jeg skjønner ikke hvordan det fungerer. Det virker som om han må ha selvmordstanker for å få snev av hjelp.

ts

Han kan kreve henvisning til avtalepsykolog, tar dog 4mnd -1 år ventetid der før man kommer til ettersom hvor i landet det er. Legen vet lite om "hvor syk" din samboer er på det kvarteret/halvtimen legen ser han.

Anonymkode: 1f157...71e

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han kan kreve henvisning til avtalepsykolog, tar dog 4mnd -1 år ventetid der før man kommer til ettersom hvor i landet det er. Legen vet lite om "hvor syk" din samboer er på det kvarteret/halvtimen legen ser han.

Ja er det jeg og tenker, han fikk en sånn utfyllingstest på legekontoret som han skulle ta. Han fikk beskjed om at han var 'litt' deprimert og fikk tilbud om angstdempende, ergo antidepressiva og at han ikke kunne få tilbud om psykolog enda. (???)

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men de avviser jo også masse. Ikke alle som blir satt på venteliste. Har inntrykk av at fastlegene også fortviler over dårlig kapasitet hos psykologer. 

Anonymkode: 898e2...598

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...