Gå til innhold

Bytter dere bleie inne på restauranten??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har sett dette flere ganger, folk som bruker bord og stoler inne på restauranten til stellebord! Det er så ufyselig og kvalmt at jeg mangler ord. Gjør dere dette?

Anonymkode: f2b69...e4d

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei selvfølgelig ikke, bruker heller stellerom. Så fram det ikke er skittent og ekkelt.

Om de ikke har det tilkaller jeg hovmester for å hente lunkent vann til stelle klutene mens jeg bytter på bordet.

Anonymkode: 9b7a6...991

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei selvfølgelig ikke, bruker heller stellerom. Så fram det ikke er skittent og ekkelt.

Om de ikke har det tilkaller jeg hovmester for å hente lunkent vann til stelle klutene mens jeg bytter på bordet.

Anonymkode: 9b7a6...991

Matbordet???

Anonymkode: 6fd12...47e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har sett dette flere ganger, folk som bruker bord og stoler inne på restauranten til stellebord! Det er så ufyselig og kvalmt at jeg mangler ord. Gjør dere dette?

Anonymkode: f2b69...e4d

Det får du ta bilde av neste gang du ser. Både for å kunne tro det og for å sende klage til mattilsynet. Den slags uhygeniske operasjoner gjør man på stellerom/toalett, noe alle resturanter og kafeer er pålagt å ha. Tilgjengelighet for alle innkluderer folk med barnevogn, og bleieskiftsarbeidere får begynne å bli mindre egoistiske om dette er tilfellet. 

Anonymkode: c3484...2fa

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på kafé/bakeri uten tilgjengelig toalett eller stellerom, der tar jeg meg til rette på sofaen med stell og underlag under babyen. Blåser en lang faen i hva andre synes om både det og amming 🤔😅. Men jeg tar ikke bæsjebleier på den måten. Da forlater jeg lokalet. 

 

Anonymkode: 5a9d7...00e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, gjør folk det? Jeg går på steder de har stellerom tilgjengelig ellers driter jeg i å gå der. 

Anonymkode: 07f21...57d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ei på barselgruppa mi gjør det når vi er på cafe sammen. Alle andre bruker stellerommet. Jeg synes det er ganske ufyselig.

Anonymkode: d119b...980

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det får du ta bilde av neste gang du ser. Både for å kunne tro det og for å sende klage til mattilsynet. Den slags uhygeniske operasjoner gjør man på stellerom/toalett, noe alle resturanter og kafeer er pålagt å ha. Tilgjengelighet for alle innkluderer folk med barnevogn, og bleieskiftsarbeidere får begynne å bli mindre egoistiske om dette er tilfellet. 

Anonymkode: c3484...2fa

Om jeg tar bilde av et nakent, ukjent barn i en restaurant..vil jeg ikke da bli anmeldt? 

Så dette senest i går. Mor og far som steller og stuller på matbordet inne i restauranten, og oss som nærmeste naboer til seansen. Syns det er ufattelig respektløst overfor de andre gjestene.

Anonymkode: f2b69...e4d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vært på kafé/bakeri uten tilgjengelig toalett eller stellerom, der tar jeg meg til rette på sofaen med stell og underlag under babyen. Blåser en lang faen i hva andre synes om både det og amming 🤔😅. Men jeg tar ikke bæsjebleier på den måten. Da forlater jeg lokalet. 

 

Anonymkode: 5a9d7...00e

Hvorfor sammenligner du stell med mat (amming)? Det er noe helt annet med barn som får mat enn barn som får ny bleie.

Anonymkode: f2b69...e4d

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ei på barselgruppa mi gjør det når vi er på cafe sammen. Alle andre bruker stellerommet. Jeg synes det er ganske ufyselig.

Anonymkode: d119b...980

Da hadde jeg blitt så flau at det hadde blitt siste cafebesøk med barselgruppen der hun var med.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tissebleie kan jo tas hvor som helst, men går an å bruke litt hode hvor en velger å gjøre det, selv om det ikke skader

Anonymkode: 39367...330

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg tar bilde av et nakent, ukjent barn i en restaurant..vil jeg ikke da bli anmeldt? 

Så dette senest i går. Mor og far som steller og stuller på matbordet inne i restauranten, og oss som nærmeste naboer til seansen. Syns det er ufattelig respektløst overfor de andre gjestene.

Anonymkode: f2b69...e4d

Tullikk. 

Du kan fint ta bilde av noen som bytter bleie på et barn uten å fotografere barnets edlere deler. 

Du viser med all tydelighet her at du aldri har opplevd problemet i virkelighetens verden. 

 

Anonymkode: c3484...2fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg tar bilde av et nakent, ukjent barn i en restaurant..vil jeg ikke da bli anmeldt? 

Så dette senest i går. Mor og far som steller og stuller på matbordet inne i restauranten, og oss som nærmeste naboer til seansen. Syns det er ufattelig respektløst overfor de andre gjestene.

Anonymkode: f2b69...e4d

Ta bilde med snapchat og tegn over.. Da finnes ikke nakent kopi. Samme med ansiktene. Da har de ikke noe de skulle sagt. 

Anonymkode: 39367...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, og jeg skifter heller ikke truseinnlegg og bind ved bordet.

Anonymkode: d44b1...b30

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Cleopatra. skrev:

Da hadde jeg blitt så flau at det hadde blitt siste cafebesøk med barselgruppen der hun var med.

Har ikke tenkt å utestenge henne. Hun har lite nettverk i byen. 

Anonymkode: d119b...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor sammenligner du stell med mat (amming)? Det er noe helt annet med barn som får mat enn barn som får ny bleie.

Anonymkode: f2b69...e4d

Hvor har jeg sammenlignet dette? Jeg nevnte bare to ting folk irriterer seg over som jeg gir faen i 😉 

Anonymkode: 5a9d7...00e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser stadig i ammediskursjoner mødre som, forståelig nok, ikke vil amme på do fordi de ikke synes det er greit at ungen skal spise der andre gjør fra seg. Da må man da kunne forvente at de viser samme hensyn andre veien og holder ungens bleier, uansett innhold, unna der andre spiser. Det er både uhygienisk og uappetittlig. Og ja, jeg har opplevd bleieskift på nabobordet, det skjer,

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det gjer eg ikkje, bruker alltid stellerommet. Når det er sagt så plager det meg ikkje om folk skifte ei tissebleie mens eg er der. Eg har jo barn, man blir litt sånn likegyldig. Men viktig å ta omsyn til andre folk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på en restaurant som holder til på kjøpesenter, og jeg ser det overraskende ofte. Jeg gjør det aldri selv, fordi det er ekkelt, uhygienisk og respektløst. En ting er en tissebleie som kan skiftes diskrét i vogna, men aldri der folk sitter eller på bordet. Er det ikke et stellerom der jeg er, går jeg ut fra spisestedet og finner meg en do eller et stellerom... 

Endret av Marisana
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har jeg sammenlignet dette? Jeg nevnte bare to ting folk irriterer seg over som jeg gir faen i 😉 

Anonymkode: 5a9d7...00e

Hva om noen steller stomien sin ved siden av deg når du spiser? 

Anonymkode: 6fd12...47e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...