AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #1 Skrevet 9. august 2019 Dere som er nye, eldre studenter, 30+, deltar dere i fadderuken? Eller er det kun for de yngste? Anonymkode: f521f...b31
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #2 Skrevet 9. august 2019 Jeg gjorde ikke det. Vet noen gjør det, men det kommer vel litt an på hva som står på programmet, og det kan variere veldig. Ikke minst hvor gamle de andre på faget er. Syntes jeg var for gammel til å tråle byen rundt utkledt og være med på drikkeleker med en gjeng 19-åringer, men det kan jo være annerledes på ditt studie. Anonymkode: ad37d...bf1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #3 Skrevet 9. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg gjorde ikke det. Vet noen gjør det, men det kommer vel litt an på hva som står på programmet, og det kan variere veldig. Ikke minst hvor gamle de andre på faget er. Syntes jeg var for gammel til å tråle byen rundt utkledt og være med på drikkeleker med en gjeng 19-åringer, men det kan jo være annerledes på ditt studie. Anonymkode: ad37d...bf1 Fikk du like god kontakt med de andre? Har ingen planer om noen knallhard uke med kostyme og greier, men ser det er noen roligere aktiviteter også Anonymkode: f521f...b31
Gjest moreno Skrevet 9. august 2019 #4 Skrevet 9. august 2019 Noen studiesteder / studier har egne grupper for «eldre» elever, alkoholfrie grupper og mer alternative grupper. Ville ha sjekket utvalget på studiestedet før jeg bestemte meg
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #5 Skrevet 9. august 2019 Hvor skal du studere? Ved HF så har de hatt faddergrupper for voksne studenter tidligere. Vet ikke om de har det nå lenger eller om det gjelder for alle fakultet/studieprogram ved UiB. Anonymkode: eca6f...8d2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #6 Skrevet 9. august 2019 Sjekk fadderopplegget på ditt studie om det er noe som egner seg for voksne og om andre voksne deltar. Sier ikke at du ikke skal bli kjent med de yngre studentene, men deler av fadderopplegget på mange studier er russetiden 2. Det er sikkert en facebookgruppe, noen på fakultetet, osv du kan spørre. Det er mange eldre studenter som starter så de har sikkert noe opplegg som ikke er russetiden 2. Jeg var selv 30+ da jeg begynte å studere og hos oss var det satt av noen egne dager med f.eks grilling, osv hvor man kunne bli kjent uten å drikke seg dritings. Et annet tips er å også bruke tiden etter faddertiden til å bli kjent med folk. Som regel handler det kun om å tørre å snakke til sidemannen i pausen på seminaret/forelesningen. Slik jeg ble kjent med de jeg studerte og ikke gjennom fadderuken(de jeg ble kjent med der trivdes jeg ikke så godt med). Anonymkode: 28a8f...a25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå