Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Madeline
Skrevet

Er du blandt dem som sparte på strømmen da prisene gikk rett til værs? Hvor mye strøm bruker dere i året? Hvor stor er leiligheten / huset og hvor mange personer bor det der?

Vi er 5 personer og bor i et rekkehus på 104 kvm. De siste 2 årene har vi brukt rett under 9000 kwh i året. Vi bruker nesten bare ved (gratis) til oppvarming.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bor i en enebolig på 100 kvm + 70 kvm kjeller. Vi bruker i gjennomsnitt mellom 10 000 og 12 000 kwh i året. Vi har to oljeovner på nå, men fyrer stort sett med ved på vinteren. Synes ikke det er så verst jeg.

Skrevet

Jeg bor i leilighet på 40 kvm og bruker ca 5-6000 kwh i året.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ca. 3000 kwh på en leilighet på 60 kvadratmeter i Oslo.

Men da er varmtvann og oppvarming inkludert, så er ikke så imponerende likevel.

Gjest kenneth
Skrevet

72 m2 i 3. etasje. Bruker ca. 11000 kwt i året. Strøm er den primære varmekilden, men har peisovn. (Men ved er jo ikke akkurat billig når man kjøper den til normalpris).

Skrevet

Oi så lite dere bruker... Vi har 60 m2 og bruker vel en iallefall 15' kwh i året..... Her er høyt under taket og store vinduer, så det er kjølig om vinteren!!

Gjest Anonymous
Skrevet
Ca. 3000 kwh på en leilighet på 60 kvadratmeter i Oslo.

Men da er varmtvann og oppvarming inkludert, så er ikke så imponerende likevel.

Inkludert i husleien skulle det være, sånn at det kommer utenom strømregninga :wink:

Skrevet

Stort gammelt hus -- og bruker ca 20.000 kwh i året.. - men fyrer også med ved og litt olje ved siden av.

(Og irriterer meg grønn over at det nå er dyrere å få transportert strømmen .. enn selve strømmen :evil: )

Gjest Anonymous
Skrevet
(Og irriterer meg grønn over at det nå er dyrere å få transportert strømmen .. enn selve strømmen :evil: )

Samme her! Nettleverandører, i hvert fall Hafslund, er usympatiske og sleipe i mine øyne.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi er fire i vår familie, og bor i en enebolig på 250 kvadratmeter. Før brukte vi 23 000 kwh i året, nå er vi så vidt under 20 000 kwh i året. Vi fyrer mye med ved, men hele 1 etasje har flis på gulvet, så der står alltid varmekablene på.

Enig med LilleBille :wink:

Skrevet

Samme her! Nettleverandører, i hvert fall Hafslund, er usympatiske og sleipe i mine øyne.

:Nikke: :evil:

Skrevet

10 000 i året.

80 kvm leilighet.

Fyrer kun med ved en gang i blant.

Gjest Anonymous
Skrevet

Kostnaden for strøm er grovt sett tredelt:

1. Nettleie

2. Strøm

3. Avgifter til staten

Siden avgiftene til staten kreves inn sammen med nettleien blir den regningen størst. (Tidligere ble avgiftene betalt sammen med strømregningen).

Skrevet

Det er mulig det - men transportkostnaden pr. kwh oppgis som høyere enn min fastpris.. - selv om det er sett bort fra fastbeløpet - og det er irriterende at det ikke er mulig å redusere denne prisen som bare øker og øker - selv om man er flink til å spare strøm og velger billig leverandør

Skrevet

Bor i enebolig og bruker ca 25000 kwh pr år....

Når det gjelder netteleien, så er det NVE og ikke leverandørene som fastsetter denne. NVE regulerer hvor mye hver enkelt leverandør får lov til å tjene på nettleien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...