AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #1 Skrevet 9. august 2019 Politiet Norge latterliggjør sine innbyggere ved at mange saker som burde være en åpenbar politisak blir nedprioritert og henlagt. Ønsker vi et sånt politi eller vil vi ha en politi som viser interesse? Bør innbyggere tallet i Norge basere på x antall politifolk som er ansatt i hensyn til at oppklaringsprosent skal gå 90 % opp? Er det på tide at politi og sikkerhet blir lagt ut på anbud, der vi får et politi som forstår de er der for befolkningen? Personlig ville jeg hatt amerikansk politi i Norge i motsetning til norske. Da vil jeg påstå å si norsk politi blir som læregutter. Ønsker vi i Norge å ha læregutter som politi? Eller kun et kun et politi som er kun lønnsmottakere. Anonymkode: 55e60...563 2
Pillarguri Skrevet 9. august 2019 #2 Skrevet 9. august 2019 Du er fullstendig på villspor! Amerikanske tilstander vil vi IKKE ha i Norge. De skyter først og spør etterpå. Politi og sikkerhet må alltid være underlagt statsapparatet. En helt annen ting er at de burde få større ressurser sånn at de kan gjøre en god jobb i alle saker. Altfor mange saker blir henlagt etter bevisets stilling. 7
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #3 Skrevet 9. august 2019 Jeg vil helst slippe å leve i en skumlere stat hvor politiet er ute av kontroll og vifter skytevåpen.☺️ Anonymkode: 667dc...8bc 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #4 Skrevet 9. august 2019 1 minutt siden, Pillarguri skrev: Du er fullstendig på villspor! Amerikanske tilstander vil vi IKKE ha i Norge. De skyter først og spør etterpå. Politi og sikkerhet må alltid være underlagt statsapparatet. En helt annen ting er at de burde få større ressurser sånn at de kan gjøre en god jobb i alle saker. Altfor mange saker blir henlagt etter bevisets stilling. jeg tror du er på villspor når du tar ekstrem nyheter som din referanse og glemmer faktisk forhold og resultater som amerikansk politi oppnår kontra norsk politi. Anonymkode: 55e60...563
Pillarguri Skrevet 9. august 2019 #5 Skrevet 9. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg tror du er på villspor når du tar ekstrem nyheter som din referanse og glemmer faktisk forhold og resultater som amerikansk politi oppnår kontra norsk politi. Anonymkode: 55e60...563 https://www.snopes.com/fact-check/police-training-killings-usa-nordic/ Les denne sammenligningen ! Dette er de faktiske forhold og slett ikke noen ekstremnyheter. 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #6 Skrevet 9. august 2019 Jeg vil gjerne hatt såkalte politioppgaver ut på anbud. Så ville jeg styrket lensmennene og svekket politiet. Sist men ikke minst ville jeg gjennomført uahengig kontroll. Anonymkode: 3f9a4...3d5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #7 Skrevet 9. august 2019 Kan du være så snill å utdype dette litt mer. Jeg spør av nysgjerrighet. Kan lite om det. Anonymkode: e9ac1...103 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #8 Skrevet 9. august 2019 Ja, la oss legge politiet ut på anbud, vi ser jo hvor strålende det fungerer innen eldreomsorg og barnevern! Anonymkode: 83f49...68c 3
Sliten&kjørt52 Skrevet 9. august 2019 #9 Skrevet 9. august 2019 (endret) 41 shots... Bruce Springsteen... Amadou Diallo var ubevæpnet da han ble skutt ned med totalt 41 skudd, slik som det nevnes i sangens tittel. De fire politifolkene som sto bak nedskytningen ble alle frikjent i en rettssak i Albany i New York.[2] Nedskytningen og frikjennelsen opprørte mange. Blant de spørsmål som ble stilt var emner som var sentrale i kontroversen politibrutalitet, rasisme, og kontagiøs skyting. -Fra en endeløs rekke... https://no.wikipedia.org/wiki/American_Skin_(41_Shots)... 👀 Låta... https://youtube/nghqjBwZTiE City Boy - The Day The Earth Caught Fire... https://youtube/NtdIsBpouAI a. Endret 9. august 2019 av Sliten&kjørt52 ... 1
Gjest theTitanic Skrevet 9. august 2019 #10 Skrevet 9. august 2019 Nei og atter nei. Politiet skal ikke settes ut på anbud. Raskeste veien til korrupsjon er det også.
Sliten&kjørt52 Skrevet 9. august 2019 #11 Skrevet 9. august 2019 2 timer siden, Pillarguri skrev: https://www.snopes.com/fact-check/police-training-killings-usa-nordic/ Les denne sammenligningen ! Dette er de faktiske forhold og slett ikke noen ekstremnyheter. Dette... Sjekk ut... Og - The Norden - Nordic Prisons https://youtube/jbM9uCxEJDM Og, -kunne sitti Resten AV DAGEN... a.
Sliten&kjørt52 Skrevet 9. august 2019 #12 Skrevet 9. august 2019 (endret) 3 timer siden, theTitanic skrev: Nei og atter nei. Politiet skal ikke settes ut på anbud. Raskeste veien til korrupsjon er det også. TS, og alle, L E S DENNE... https://www.sentencingproject.org/publications/capitalizing-on-mass-incarceration-u-s-growth-in-private-prisons/ -From 2000 to 2016 the number of people housed in private prisons increased five times faster than the total prison population. Over a similar timeframe, the proportion of people detained in private immigration facilities increased by 442 percent. -Private prison companies have contributed millions to President Trump’s campaign and associated super PACs. -in 2017 Attorney General Jeff Sessions withdrew an Obama-era directive to phase out private prison contracting because of concern for the federal correctional system’s ability “to meet future needs. ... -The largest private prison corporations, Core Civic and GEO Group, collectively manage over half of the private prison contracts in the United States with combined revenues of $3.5 billion as of 2015. Serr, - LAND OF THE ¨FREE¨... -Betyr... 5 Prosent AV VÆRDENS BEFOLKNING -25 Prosent av VÆRDENS FANGER... Free, my ass... 🤣... ... ... ... 💕 a. Endret 9. august 2019 av Sliten&kjørt52
Gjest theTitanic Skrevet 9. august 2019 #13 Skrevet 9. august 2019 36 minutter siden, Sliten&kjørt52 skrev: TS, og alle, L E S DENNE... https://www.sentencingproject.org/publications/capitalizing-on-mass-incarceration-u-s-growth-in-private-prisons/ -From 2000 to 2016 the number of people housed in private prisons increased five times faster than the total prison population. Over a similar timeframe, the proportion of people detained in private immigration facilities increased by 442 percent. -Private prison companies have contributed millions to President Trump’s campaign and associated super PACs. -in 2017 Attorney General Jeff Sessions withdrew an Obama-era directive to phase out private prison contracting because of concern for the federal correctional system’s ability “to meet future needs. ... -The largest private prison corporations, Core Civic and GEO Group, collectively manage over half of the private prison contracts in the United States with combined revenues of $3.5 billion as of 2015. Serr, - LAND OF THE ¨FREE¨... -Betyr... 5 Prosent AV VÆRDENS BEFOLKNING -25 Prosent av VÆRDENS FANGER... Free, my ass... 🤣... ... ... ... 💕 a. Videoen var morsom den. 😂😂😂 Men fryktelig mye lesestoff. Kan du forkorte deg ned til tre linjer...?
Sliten&kjørt52 Skrevet 9. august 2019 #14 Skrevet 9. august 2019 (endret) 18 minutter siden, theTitanic skrev: Videoen var morsom den. 😂😂😂 Men fryktelig mye lesestoff. Kan du forkorte deg ned til tre linjer...? OM Ikke ¨Ingressen¨, -eller hva f+5n det heter jeg prøvde å skrive ikke skremmer dritten av folk, VET Jeg ikke HVA Som vil... uten å bryte regla her. -Fått TYN, -Seff Slettet, fordet jeg siterte mer enn 5 - 6 linjer fra link... Men, -les DET SOM STÅR DER... ... TS, og alle, L E S DENNE... https://www.sentencingproject.org/publications/capitalizing-on-mass-incarceration-u-s-growth-in-private-prisons/ -From 2000 to 2016 the number of people housed in private prisons increased five times faster than the total prison population. Over a similar timeframe, the proportion of people detained in private immigration facilities increased by 442 percent. -Private prison companies have contributed millions to President Trump’s campaign and associated super PACs. -in 2017 Attorney General Jeff Sessions withdrew an Obama-era directive to phase out private prison contracting because of concern for the federal correctional system’s ability “to meet future needs. ... -The largest private prison corporations, Core Civic and GEO Group, collectively manage over half of the private prison contracts in the United States with combined revenues of $3.5 billion as of 2015. Serr, - LAND OF THE ¨FREE¨... -Betyr... 5 Prosent AV VÆRDENS BEFOLKNING -25 Prosent av VÆRDENS FANGER... Free, my ass... 🤣... ... a. Endret 9. august 2019 av Sliten&kjørt52 1
K.B. Skrevet 9. august 2019 #15 Skrevet 9. august 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Politiet Norge latterliggjør sine innbyggere ved at mange saker som burde være en åpenbar politisak blir nedprioritert og henlagt. Ønsker vi et sånt politi eller vil vi ha en politi som viser interesse? Bør innbyggere tallet i Norge basere på x antall politifolk som er ansatt i hensyn til at oppklaringsprosent skal gå 90 % opp? Er det på tide at politi og sikkerhet blir lagt ut på anbud, der vi får et politi som forstår de er der for befolkningen? Personlig ville jeg hatt amerikansk politi i Norge i motsetning til norske. Da vil jeg påstå å si norsk politi blir som læregutter. Ønsker vi i Norge å ha læregutter som politi? Eller kun et kun et politi som er kun lønnsmottakere. Anonymkode: 55e60...563 Tulling! 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #16 Skrevet 9. august 2019 Venstrsiden er ihuga motstandere av alt som heter private leverandører av varer og tjenester til befolkningen. Velferdsprofittører kaller de det. Jeg ser ingen grunn til at ikke polititjenester ikke kan iverats av private bedrifter. Jeg tror faktisk vi vil få bedre tjenester til lavere pris. Og hva så om noen får litt overskudd. Samfunnet tjener på det, entreprønører tjener på og staten tjener på. Vinn-vinn-vinn. Anonymkode: 59405...595
Sliten&kjørt52 Skrevet 9. august 2019 #17 Skrevet 9. august 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Venstrsiden er ihuga motstandere av alt som heter private leverandører av varer og tjenester til befolkningen. Velferdsprofittører kaller de det. Jeg ser ingen grunn til at ikke polititjenester ikke kan iverats av private bedrifter. Jeg tror faktisk vi vil få bedre tjenester til lavere pris. Og hva så om noen får litt overskudd. Samfunnet tjener på det, entreprønører tjener på og staten tjener på. Vinn-vinn-vinn. Anonymkode: 59405...595 Hvorfor stoppe ved Politiet... Mr. Cheney's financial disclosure statements from 2001, 2002 and 2003 show that since becoming vice president-elect, he has received $1,997,525 from the company: $1,451,398 in a bonus deferred from 1999, the rest in deferred salary. He also holds options to buy Halliburton stock. ... Halliburton, basically an oil services and engineering company, won a large contract in competitive bidding in 2001 to provide food, housing, fuel and other logistical support for troops in the Middle East. That contract has so far been worth about $5 billion. ... In March 2003, Kellogg Brown & Root, Halliburton's construction and engineering subsidiary, received from the Pentagon what is called a sole-source contract, meaning it was awarded without bidding, to restore and operate Iraqi oil wells. The contract, which was classified when it was awarded just before the invasion of Iraq, could be worth as much as $7 billion. Fra. https://www.nytimes.com/2004/09/28/us/a-closer-look-at-cheney-and-halliburton.html a.
Sliten&kjørt52 Skrevet 9. august 2019 #18 Skrevet 9. august 2019 In the year after the invasion of Iraq in 2003 nearly 281 million notes, weighing 363 tonnes, were sent from New York to Baghdad for disbursement to Iraqi ministries and US contractors. Using C-130 planes, the deliveries took place once or twice a month with the biggest of $2,401,600,000 on June 22 2004, six days before the handover. Details of the shipments have emerged in a memorandum prepared for the meeting of the House committee on oversight and government reform which is examining Iraqi reconstruction. Its chairman, Henry Waxman, a fierce critic of the war, said the way the cash had been handled was mind-boggling. Fra. https://www.theguardian.com/world/2007/feb/08/usa.iraq1 Etter Irak, byttet de navn til ... Despite new ownership, a new board and new management, security contractor Xe Services LLC could never shake a troublesome nickname: the company formerly known as Blackwater. Now, it's the company formerly known as Xe. On Monday, Virginia-based Xe plans to unveil a new name—Academi—and new logo. ... Fra... https://www.wsj.com/articles/SB10001424052970204319004577089021757803802 Æsj... a.
Kågebruker Skrevet 9. august 2019 #19 Skrevet 9. august 2019 La oss private fengsler som i Amerika. Det fungerer jo strålende😗. 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #20 Skrevet 9. august 2019 8 timer siden, Pillarguri skrev: Du er fullstendig på villspor! Amerikanske tilstander vil vi IKKE ha i Norge. De skyter først og spør etterpå. Politi og sikkerhet må alltid være underlagt statsapparatet. En helt annen ting er at de burde få større ressurser sånn at de kan gjøre en god jobb i alle saker. Altfor mange saker blir henlagt etter bevisets stilling. Skutt av politiet i sitt eget hjem. Anonymkode: 24224...d5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå