Gå til innhold

Pulsklokke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sønnen min på 12 år ønsker seg pulsklokke eller aktivitetsarmbånd. Han trener mye løping og fotball. Jeg er usikker på hva jeg synes om å samle inn så mye data om så unge. Andre som mener noe om dette? Og har noen anbefalinger på type klokke?

Anonymkode: b17b2...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer kanskje litt ann på type pulsklokke.

mange har jo ikke bare puls skritt osv, men også kalorier og forbrenning, og fokus på dette. Som f eks fitbit. Det mener jeg en 12åring blr holdes langt unna. 

Sikkert en der ute som passer bedre, men jeg hadde ikke kjøpt det til barnet mitt uansett alder. 

Anonymkode: cc767...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer kanskje litt ann på type pulsklokke.

mange har jo ikke bare puls skritt osv, men også kalorier og forbrenning, og fokus på dette. Som f eks fitbit. Det mener jeg en 12åring blr holdes langt unna. 

Sikkert en der ute som passer bedre, men jeg hadde ikke kjøpt det til barnet mitt uansett alder. 

Anonymkode: cc767...07c

Hvorfor mener du en 12åring skal holdes langt unna klokker som beregner kalorier/forbrenning m.m?

Anonymkode: db7d0...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fint om du utdyper dette med kalorier og forbrenning. Er det frykt for spiseforstyrrelse du tenker på?

Anonymkode: b17b2...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min på 13 har en fitbit og flere i klassen med. Ser ingen problem med det, men fitbit har også laget en  klokke beregnet til barn med noe enklere app uten kaloritelling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser ikke problemet med at en 12-åring har en pulsklokke. Han kommer til å syns det er gøy i starten og så blir han lei. Sånn er det med alt. Ikke alle med pulsklokker er besatt av å telle kalorier og skritt

Anonymkode: f230c...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2019 den 13.14, AnonymBruker skrev:

Hvorfor mener du en 12åring skal holdes langt unna klokker som beregner kalorier/forbrenning m.m?

Anonymkode: db7d0...976

Sikkert mange delte meninger om dette😊 men jeg personlig syns det blir et fokus som et barn ikke trenger. Ja, blant annet med tanke på eventuelt overfokusering på kalorier og mat😊 jeg tenker at det er ikke nødvendig rett og slett, og ville valgt en klokke uten dette til mine barn. Men det er jo bare min mening. TS må selv ta standpunkt til den saken

Anonymkode: cc767...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ikke problemet med at en 12-åring har en pulsklokke. Han kommer til å syns det er gøy i starten og så blir han lei. Sånn er det med alt. Ikke alle med pulsklokker er besatt av å telle kalorier og skritt

Anonymkode: f230c...46d

Nei, men noen er kanskje litt mer sårbare på den fronten i dagens samfunn? 

Anonymkode: cc767...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...