Gå til innhold

Satse fullt ut på intervju eller starte i tilbudt jobb*?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Neste uke har jeg fått tilbud om å prøve meg i en deltidsjobb hvor jeg leverte åpen søknad. Fungerte dette så får jeg mere fast, men det er bare deltid og det er sesongbasert (så de stenge i oktober og åpner i mars). Nå ble jeg nettopp ringt opp for en jobb jeg søkte på for flere måneder siden. Det blir intervju neste uke. Dette er en fulltidsjobb med «konkurransedyktig lønn».

Selvfølgelig vil jeg helst ha fulltidsjobben, men føler det blir litt dumt å satse 100% på den. Det kan jo hende jeg ikke får den.

Hva skal jeg si til deltidsjobben? Ville dere satset fullt ut på fulltidsjobben?

Anonymkode: 1077e...e7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det deltidsjobb du er ute etter så går du for den. 
Er det fulltidsjobb du er ute etter så er det ganske idiotisk å gå for en deltids sesongbasert jobb... 

AnonymBruker
Skrevet

Si til deltidsjobben at du må ha fri den tiden det tar å stille på intervju. Legetime feks, er en god unnskyldning. Tilby å evt jobbe inn igjen timene på et annet tidspunkt.

Anonymkode: 9aac0...5e9

AnonymBruker
Skrevet

Det sier seg selv at du bør gå for fulltidsjobben. Men ikke si opp deltidsjobben enda Du kan finne på en unnskyldning for at du trenger fri når du skal på intervju. Hvis du får den andre jobben så kan du si opp deltidsjobben. Så tidlig i ansettelsen så kan du nærmest si opp på dagen. Får du ikke den andre jobben så har du fortsatt den deltidsjobben enn så lenge. 

Anonymkode: 49b0c...85a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig vil jeg ha fulltidsjobben, men det betyr ikke at jeg har den bare fordi jeg har kommet på intervju.

Begynner i deltidsjobben på tirsdag eller en annen dag det passer sjefene den uken (de skulle diskutere å komme tilbake til meg). Har ikke skrevet kontrakt enda da de vil prøve meg ut først. Er bare redd for at jeg mister den før jeg får avslag på den andre. Hva hvis de tar mitt «jeg kan ikke jobbe på onsdag fordi jeg må bort 4 timer» (pendling til og fra, plus 1 time til intervjuet) som at jeg ikke er så motivert som jeg har vært hittil, og så får jeg ikke noen av jobbene. Vil heller ha deltidsjobben enn ingenting.

Anonymkode: 1077e...e7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...