Gå til innhold

Baby 4 mnd.

Anbefalte innlegg

Gjest Solvei
Skrevet

Jeg har ei lita tulle på 4 mnd.. Jeg synes selv hun sover veldig mye på dagen. Hun kan være våken i max to timer før hun må ta seg en lur igjen.. Sover da i ca 45 min. Hun sover også hele natten gjennom. Legger seg 20.30 og sover til ca 06.30.

Jeg synes også hun spiser mye mat. 140 ml, hver andre time, er ikke det litt ofte?

Jeg vet alle barn er forskjellige, men en blir jo så fort bekymret. Særlig med tanke på all den sovingen... Synes ikke hun gjør annet enn å sove, spise, sove, spise....

Må legge til at hun legger på seg normalt, og er en helt gjennomsnittligbaby.

Det er kanskje normalt. Men hva gjør deres babyer?

Setter stor pris på om noen kan dele sine erfaringer med meg!

:klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min på snart 7 år var en sånn skikkelig sove baby! Han sov seg nesten gjennom hele døgnet til han var 1 år han! Og ennå trenger han masse søvn. Nå har jeg en jente på 6 mnd, og hun ser ikke ut til å trenge noe særlig søvn i det hele tatt :o :ler: Så bare nyt det du - unger er så ulike.

Skrevet

Sønnen min ble 8 mnd i går og han sover opptil 6 timer på dagtid. Gjerne fordelt på 3 - 4 dupper på 1 1/2 til 2 timer. Nyt tiden de sover sier nå jeg. De sover når de trenger det så det er bare å la jenta di sove. Gutten min sover i tillegg 12 timer om natta.

Ang. mat. Så lenge babyen din legger jevnt på seg tror jeg ikke du skal være bekymret. Alle babyer har ulikt behov og jeg tror gutten min delvis spiste likt med jenta di. Når de blir litt større forandrer spiserutinene seg, så nå har vi 4 måltider fast føde (ca hver 4. time) og ett rent melkemåltid pr dag. Tror de små regulerer dette selv og jeg.

Men er du veldig bekymret kan du jo ta det opp med din helsesøster på neste kontroll, evt ringe dem om det er lenge til du skal på kontroll.

Lykke til!

Gjest Solvei
Skrevet

Tusen takk for fine svar Charmina og Monja! :klem:

Jeg vet jeg ikke bør klage på at hun sover mye.. men det er da bare slik.. er det ikke det ene en bekymrer seg for, så er det det andre.. :wink:

Dere greide ihvertfall å berolige meg! :-)

Takk!

Tar det opp med helsestasjonen, skal dit om en ukes tid..

Skrevet

Bare vær glad for det så lenge alt er bra med henne. Min tulle på 5 mndr. sover nesten ikke i det heletatt på dagtid. Max to timer fordelt på 2 - 3 blunder. Hun legger seg aldri før 21.30 om kvelden, får ett måltid om natten, og er klar for ny dag klokka 7.30. Om jeg er sliten?? JA!! Så bare kos deg!!! :wink:

• 5 år senere...
Skrevet

Har dere sjekket om hun har hull i hjertet, barn som sover mye kan ha hjerte problemer som mitt har. fallots trentrade har hun da. Da er dem slappere og vil bli slappere seff da de blir større. oksygen metningen er 10-20 prosent mindre enn friske barn. Så de blir fort slitne.

Skrevet

TS sin baby, som i sin tid sov mye, er vel blitt fem og et halvt år nå - så hvis hun hadde medisinske problemer, er det vel funnet ut av for lengst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...