AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #1 Skrevet 9. august 2019 Hei! Dere som har opplevd at arbeidsplassen har redusert antall parkeringsplasser, så det er færre plasser enn antall ansatte/eller de som har behov for å kjøre bil; Er det «først-til-mølla»-opplegg hos dere eller blir det behovsprøvd? Anonymkode: 3c123...6dd 1
Frøken.stille Skrevet 9. august 2019 #2 Skrevet 9. august 2019 Der jeg jobbet var det førstemann til mølla. Til tider litt frustrerende. 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #3 Skrevet 9. august 2019 Vi gikk fra en kjempestor p-plass med gratisplasser, til parkeringshus med langt færre plasser enn antall ansatte, og de begynte å ta betalt. Først subsidiert, og så gradvis opp til markedspris. VI har loddtrekning om å leie plassene på årsbasis. De første året var det laaaange ventelister. De neste årene også ventelister. Men nå står halvparten av plassene ledige. Folk tilpasser seg. Anonymkode: beb54...980 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #4 Skrevet 9. august 2019 Første mann til mølla her og, men merkelig hvor mange som ikke trenger å kjøre bil mår det blir vansker med parkeringsplass. Anonymkode: acd55...bea 1
Heisann1234 Skrevet 9. august 2019 #5 Skrevet 9. august 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Første mann til mølla her og, men merkelig hvor mange som ikke trenger å kjøre bil mår det blir vansker med parkeringsplass. Anonymkode: acd55...bea Ja, selvfølgelig må man tilpasse seg når man ikke har annet valg. Folk overlever jo, men det er mindre praktisk. Hadde vi hatt avgift på flere tusen for å bruke vaskemaskina, så hadde noen begynt å vaske klærne for hånd. Teknologien utvikler seg blant annet for å gjøre hverdagen lettere, men nå blir mye trukket tilbake og vi er like langt bak. 8
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #6 Skrevet 9. august 2019 Hos oss er det behovsprøvd. I tillegg koster det mer pr mnd enn det et månedskort på bussen koster. Anonymkode: 61056...c4e
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #7 Skrevet 9. august 2019 7 minutter siden, Heisann1234 skrev: Ja, selvfølgelig må man tilpasse seg når man ikke har annet valg. Folk overlever jo, men det er mindre praktisk. Hadde vi hatt avgift på flere tusen for å bruke vaskemaskina, så hadde noen begynt å vaske klærne for hånd. Teknologien utvikler seg blant annet for å gjøre hverdagen lettere, men nå blir mye trukket tilbake og vi er like langt bak. jeg ble overrasket over hvor enkelt og behagelig det er med kollektivtransport, men jeg skjønte det ikke før parkeringsplassene ble begrenset og priset til markedspris. Sparer masse tid og penger på å ta buss i stedet for bil. Ja, tid også! Anonymkode: beb54...980 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #8 Skrevet 9. august 2019 Vi har ingen parkeringsplass på sykehuset til privatbiler eid av ansatte. Anonymkode: 5c93c...e95
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #9 Skrevet 9. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg ble overrasket over hvor enkelt og behagelig det er med kollektivtransport, men jeg skjønte det ikke før parkeringsplassene ble begrenset og priset til markedspris. Sparer masse tid og penger på å ta buss i stedet for bil. Ja, tid også! Anonymkode: beb54...980 TS her! Har prøvd å busse før barnet begynte i barnehagen, for å teste det ut, men bruker 1 time og 15-30 minutt med buss (og bytte) en vei og 25 minutter med bil. Bor ute i distriktet. Så for alle går det ikke med buss dessverre når man har forpliktelser med barn og barnehage. Nå har ikke arbeidsplassen vår bestemt seg for hvordan parkeringsplassene skal fordeles, men vi må flytte hvis ikke jeg kan kjøre bil. Evt bytte jobb. Og det er ikke gjort i en håndvenning. Samboer har også opplevd det samme, men der er det førstemann til mølla. Vi klarer at én av oss er uten bil, men ikke begge, iallfall ikke i full stilling 😛 Er uansett interessant å høre hvordan det er løst andre steder virker ikke som behovsprøvd er så vanlig! Anonymkode: 3c123...6dd 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #10 Skrevet 9. august 2019 Hos oss er det førstemann til mølla, så det betyr at de fleste starter så tidlig som mulig. Men det som irriterer oss mest er at de begynte å ta betalt for parkeringen (20 kr per dag) i hverdager 8-16, men i helger og kvelder er det gratis. Hvorfor skal vi som jobber der betale, men de som skal på bytur på kvelden eller lørdag parkere gratis? Merkelig. Anonymkode: 8bf45...b3d 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #11 Skrevet 9. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her! Har prøvd å busse før barnet begynte i barnehagen, for å teste det ut, men bruker 1 time og 15-30 minutt med buss (og bytte) en vei og 25 minutter med bil. Bor ute i distriktet. Så for alle går det ikke med buss dessverre når man har forpliktelser med barn og barnehage. Nå har ikke arbeidsplassen vår bestemt seg for hvordan parkeringsplassene skal fordeles, men vi må flytte hvis ikke jeg kan kjøre bil. Evt bytte jobb. Og det er ikke gjort i en håndvenning. Samboer har også opplevd det samme, men der er det førstemann til mølla. Vi klarer at én av oss er uten bil, men ikke begge, iallfall ikke i full stilling 😛 Er uansett interessant å høre hvordan det er løst andre steder virker ikke som behovsprøvd er så vanlig! Anonymkode: 3c123...6dd Men er det ikke mulighet å parkere ett stykke unna og så gå? Jeg går i 5 minutt ca. Når jeg har parkert bilen. Anonymkode: 5c93c...e95
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #12 Skrevet 9. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men er det ikke mulighet å parkere ett stykke unna og så gå? Jeg går i 5 minutt ca. Når jeg har parkert bilen. Anonymkode: 5c93c...e95 Mulig det går an å finne noe men stort sett er det 3 timer makstid på parkeringsplassene rundt omkring jobb. Men skal leite litt rundt i området, takk for tips Anonymkode: 3c123...6dd
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #13 Skrevet 9. august 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Dere som har opplevd at arbeidsplassen har redusert antall parkeringsplasser, så det er færre plasser enn antall ansatte/eller de som har behov for å kjøre bil; Er det «først-til-mølla»-opplegg hos dere eller blir det behovsprøvd? Anonymkode: 3c123...6dd Parkeringsplasser finner man da flere steder enn rett utenfor døra til arbeidsplassen? De som har behov for å kjøre til døra, og trenger parkeringsplassen nærmest døra er de bevegelseshemmede. Alle andre har godt av å gå noen meter. Anonymkode: fab62...430 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #14 Skrevet 9. august 2019 Evt. Kjøpe deg sykkel og sykkelfeste. Så kan du sykle fra nermeste fri parkering som ikke er tidsbegrenset. Billigere med takbøyler en årskort på parkering. Anonymkode: 5c93c...e95
ajarRun Skrevet 9. august 2019 #15 Skrevet 9. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi har ingen parkeringsplass på sykehuset til privatbiler eid av ansatte. Anonymkode: 5c93c...e95 Så bare kjør gubben sin bil? Eller firmabilen? 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #16 Skrevet 9. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Evt. Kjøpe deg sykkel og sykkelfeste. Så kan du sykle fra nermeste fri parkering som ikke er tidsbegrenset. Billigere med takbøyler en årskort på parkering. Anonymkode: 5c93c...e95 Jeg bruker sparkesykkel på dager med dårlig vær, men det er fordi jeg ikke har hengerfeste på bilen og samboer synes ikke takbøyler er fint, men om det kunne spart oss for parkeringsutgifter så hadde han ikke fått bestemme det. Da hadde blitt takbøyler. Anonymkode: 5c93c...e95
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #17 Skrevet 9. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Parkeringsplasser finner man da flere steder enn rett utenfor døra til arbeidsplassen? De som har behov for å kjøre til døra, og trenger parkeringsplassen nærmest døra er de bevegelseshemmede. Alle andre har godt av å gå noen meter. Anonymkode: fab62...430 Det er ikke så lett når det er tidsbegrensning på 3 timer de aller fleste steder her i området, kan ikke bare stikke av i arbeidstida for å flytte bilen. Har ellers ingen problemer med å gå litt Anonymkode: 3c123...6dd
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #18 Skrevet 9. august 2019 Jeg har en jobb med flere bygg jeg veksler mellom, så den dagen jeg ikke får parkering nær døra så reiser jeg hjem. Det skal ikke være tungvindt for meg, er ikke SÅ glad i jobben at jeg ofrer meg på slik tøys. Og selvsagt er ikke offentlig transport et alternativ. Anonymkode: af543...577
Pås Skrevet 9. august 2019 #19 Skrevet 9. august 2019 Hos oss er det behovsprøvd! Men det er da arbeidsplassens behov og ikke private forhold! Dersom noen må jobbe overtid, eller må til tannlegen midt på dagen er det de som skal bruke plassene! Nå jobber jeg midt i en by da, så det er uansett vanskelig og dyrt med parkering, men til gjengjeld flott offentlig transport! 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #20 Skrevet 9. august 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en jobb med flere bygg jeg veksler mellom, så den dagen jeg ikke får parkering nær døra så reiser jeg hjem. Det skal ikke være tungvindt for meg, er ikke SÅ glad i jobben at jeg ofrer meg på slik tøys. Og selvsagt er ikke offentlig transport et alternativ. Anonymkode: af543...577 Jøss! 😂 Anonymkode: d5a76...4df 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå