MockingJay Skrevet 9. august 2019 #1 Skrevet 9. august 2019 Kjøpte ny vaskemaskin i februar, av typen LG fordi den gamle var kaputt. Men nå driver den å lager sorte olje flekker på klærne, og etter litt googling fant vi ut at det måtte være et lager som var gått. Klagde til butikken som henviste oss til Lg service. LG service har lovet å sende en reparatør siden slutten av juli! Men ingen ringer og ingen kommer. Med to små og aktive liv selv så står jeg nå å håndvasker klærne mens LG over telefonen lover at «det skal ringe noen seinest kl 16 i dag». Men nå har det altså gått en halvannen uke! Noen som vet hva vi kan gjøre? Har vi rett til å hente ny maskin? De kommer jo ikke!
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #3 Skrevet 9. august 2019 Har også problemer med vaskemaskinen. Nå har det gått nesten en måned uten at jeg har mulighet til å vaske. Servicefolk har vært her, de må bestille ditt og datt. Jeg vasker for hånd, det fungerer ikke like bra. Får stadig beskjed om at de skal ringe meg men det skjer aldri. Jeg ringer dem i stedet. Man har faktisk behov for vaskemaskin som fungerer spesielt med barn. Men nei, ingenting skjer Anonymkode: 29b14...fe2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #4 Skrevet 9. august 2019 Da ringer du butikken, og sier du hever kjøpet om ikke reperatør er på døren påfølgende dag. Da vil det nok skje litt Anonymkode: 790ac...f2b 2
MockingJay Skrevet 9. august 2019 Forfatter #5 Skrevet 9. august 2019 Ringte butikken, fortalte min frustrasjon, så de fikset reparatør i dag heldigvis! Mye bedre service fra de enn fra LG! Butikken ringte rundt og fikset det og ringte meg opp på under 2 min, LG sa bare «vi har sendt tekstmeldinger til reparatør» .
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #6 Skrevet 9. august 2019 22 minutter siden, MockingJay skrev: Kjøpte ny vaskemaskin i februar, av typen LG fordi den gamle var kaputt. Men nå driver den å lager sorte olje flekker på klærne, og etter litt googling fant vi ut at det måtte være et lager som var gått. Klagde til butikken som henviste oss til Lg service. LG service har lovet å sende en reparatør siden slutten av juli! Men ingen ringer og ingen kommer. Med to små og aktive liv selv så står jeg nå å håndvasker klærne mens LG over telefonen lover at «det skal ringe noen seinest kl 16 i dag». Men nå har det altså gått en halvannen uke! Noen som vet hva vi kan gjøre? Har vi rett til å hente ny maskin? De kommer jo ikke! Da skriver du en reklamasjon på enten mail eller gammeldags brev til burikken. Du går på lovdata.no og finner forbrukerkjøpsloven og leser hva som der står om varer som ikke passer til formålet, nemlog at en vaskemaskin skal vaske tøy, uten å smusse det til. Så henviser du til lovparagrafen i brevet til butikken. Krever omlevering siden servicen ikke klarer å sende deg en reperatør. Finn frem til hvem som er butikkens leder, elelr hvem som er butikkekjedens leder. Det du opplever er uakseptabelt. Og får du bytte maskin, så kjøp deg et bedre og annet merke enn det du nevner. Det merket gir folk bort nyere deffekte vaskemaskiner av i mengder på finn og face. Anonymkode: 9e091...ef0
AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #7 Skrevet 9. august 2019 3 timer siden, MockingJay skrev: Ringte butikken, fortalte min frustrasjon, så de fikset reparatør i dag heldigvis! Mye bedre service fra de enn fra LG! Butikken ringte rundt og fikset det og ringte meg opp på under 2 min, LG sa bare «vi har sendt tekstmeldinger til reparatør» . Som regel mye bedre å reklamere ovenfor butikken enn å bruke produsentens serviceapparat er hvertfall min erfaring også (for privatpersoner er det ofte det) Anonymkode: 723f1...2cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå