AnonymBruker Skrevet 9. august 2019 #1 Skrevet 9. august 2019 Nyere leiligheter i dag har som regel kjøkken i stuen. Jeg synes i mange tilfeller løsningen er lite koselig. Jeg foretrekker et separat kjøkken. Jeg har et dilemma. Kjøkkenet inkl. alt av hvitevarer skal skiftes uansett hvilken løsning jeg velger. Jeg har en stor toroms selveier. Kjøkkenet er stort nok til soverom. Ved å bygge nytt kjøkken i stuen har jeg en treroms leilighet noe jeg antar øker salgsverdien. Antatt salgsverdi som ferdig oppusset toroms er ca 4 mill. Noen som har erfaring med ombygging til treroms og verdistigning? Anonymkode: 4f9da...39f 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #2 Skrevet 10. august 2019 Hva er arealet på den leiligheten? Jeg synes det er relevant. Mange gjør samme som du tenker, men en leilighet på 40-50 kvm burde ikke være treroms. Alle rommene blir da for små, i mine øyne. Har du derimot nå toroms på over 65 kvm, kunne den like godt være treroms, det er nok plass. Men dette er pesonlige preferanser. Snakker vi sentralt i en større by, f.eks innen ring 3 i Oslo, økonomisk vil det lønne seg å gjøre toroms til treroms. Både fordi prisantydning blir større med 3 soverom, men også fordi du kommer til å bruke mindre penger på kjøkkenet, når selve kjøkkenet blir mindre. Jeg antar et par hundre tusen i forskjell. Anonymkode: 08db3...66b 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #3 Skrevet 10. august 2019 Du må først sjekke om det er mulig med henblikk på rørsystem, elektrisk og kan vifteanordningen endres, er dette borettslagsleilighet, er det tillatt og gjøre om til 3 roms. Høres ut som en kjempedyr løsning hvertfall Anonymkode: d6a96...d53 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #4 Skrevet 10. august 2019 Svar fra TS: Alt er klart for kjøkken i stuen, og ombyggingen er gjort av flere i sameiet. Løsningen med kjøkken i stuen blir ikke dyrere. Som en annen påpeker kanskje billigere da et slikt kjøkken gjerne blir mindre. Leiligheten er på 60 m2, så løsningen lar seg fint gjennomføre. Jeg har 300k disponibelt. Anonymkode: 4f9da...39f
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #5 Skrevet 10. august 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Svar fra TS: Alt er klart for kjøkken i stuen, og ombyggingen er gjort av flere i sameiet. Løsningen med kjøkken i stuen blir ikke dyrere. Som en annen påpeker kanskje billigere da et slikt kjøkken gjerne blir mindre. Leiligheten er på 60 m2, så løsningen lar seg fint gjennomføre. Jeg har 300k disponibelt. Anonymkode: 4f9da...39f Hvor lenge har du tenkt å bli boende? Jeg eier et hus som jeg pusser opp kun for min egen del, altså, jeg har tenkt å bli boende til jeg stryker med 😛 Så jeg tenker ikke verdistigning på oppussing eller løsninger, jeg tenker kun på hva jeg trives med. Om du derimot vet at du skal flytte om noen år, så ville jeg valgt kjøkken i stuen. Anonymkode: 659e6...563 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #6 Skrevet 10. august 2019 Anbefaler absolutt å gjøre det om leiligheten ligger sentralt til! Det gir deg flere potensielle kjøpere og en fin verdistigning. Dersom den ikke ligger sentralt til, vil kanskje ikke de 300.000 til oppussing svare seg. Anonymkode: d9950...e77 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #7 Skrevet 10. august 2019 Jeg har gjort det, og det lønte seg absolutt! Doblet verdien (gikk fra ett til to roms). Brukte ca 60.000 på elektrisk (gjorde en del i leiligheten når jeg først vari gang), 25.000 på rørlegger og ca 70.000 på kjøkkenet, inkludert hvitevarer. Ble en veldig fin løsning også, og leiligheten føltes mye mer åpen etter ombyggingen enn før. Anonymkode: f06a5...869
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #8 Skrevet 10. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Anbefaler absolutt å gjøre det om leiligheten ligger sentralt til! Det gir deg flere potensielle kjøpere og en fin verdistigning. Dersom den ikke ligger sentralt til, vil kanskje ikke de 300.000 til oppussing svare seg. Anonymkode: d9950...e77 Som jeg skriver i HI skal kjøkkenet skiftes uansett. Det er kun plasseringen jeg lurer på. De midlene jeg har er sikkert i overkant av hva en komplett løsning koster, men greit å slippe å gå på sparebluss. Jeg vet ikke hvor lenge jeg blir boende, men regner med noen år. Så en prisstigning blir ikke realisert før om en god stund. Anonymkode: 4f9da...39f
AnonymBruker Skrevet 10. august 2019 #9 Skrevet 10. august 2019 Hvordan blir planløsning da? Hadde gjort det hvis det var min leilighet da jeg ikke liker åpen planløsning. Anonymkode: 3cb50...83f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå