Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

Er det noen som jobber som dette som kan forklare meg litt mer hvordan det fungerer?

Er det sånn at man for eksempel er borte 5 dager i strekk, og hjemme i 4 dager (eksempel). Eller er det sånn at man kan komme hjem på kvelden selv om man er på vakt?

Anonymkode: f2446...b8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet noe om dette? :)

Skrevet

Jeg jobber fire dager på og fem dager av. :) Har base på Gardermoen, så reiser som regel ut og inn derfra når jeg går på jobb, men overnatter ofte på hotell i løpet av de fire dagene, dog ikke alltid. Dagene er veldig lange på jobb og man rekker fint lite utenom nødvendig hvile, så jeg synes ofte at det er like avslappende å bo på hotell som å bo hjemme. Da slipper jeg i det minste å rydde og vaske 

I mitt flyselskap kommer det litt an på hvilket datterselskap du er ansatt innenfor. Jeg har for eksempel Norge og Europa som flygingsområde, altså aldri langdistanse til Asia/Amerika. 

Anonymkode: 49df2...8a7

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber fire dager på og fem dager av

Full stilling? 

Skrevet
28 minutter siden, LeneXCII skrev:

Full stilling? 

Ja, det er sånn turnusen er. 

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber fire dager på og fem dager av. :) Har base på Gardermoen, så reiser som regel ut og inn derfra når jeg går på jobb, men overnatter ofte på hotell i løpet av de fire dagene, dog ikke alltid. Dagene er veldig lange på jobb og man rekker fint lite utenom nødvendig hvile, så jeg synes ofte at det er like avslappende å bo på hotell som å bo hjemme. Da slipper jeg i det minste å rydde og vaske 

I mitt flyselskap kommer det litt an på hvilket datterselskap du er ansatt innenfor. Jeg har for eksempel Norge og Europa som flygingsområde, altså aldri langdistanse til Asia/Amerika. 

Tusen takk for utfyllende svar 😊 Jeg spør fordi jeg har en hest, og lurer på hvordan det kan la seg kombinere☺️

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for utfyllende svar 😊 Jeg spør fordi jeg har en hest, og lurer på hvordan det kan la seg kombinere☺️

En av mine flyvertinnekolleger hadde hest tidligere, og fant det veldig vanskelig. I vårt selskap er vi gjerne borte i 2-4 netter, noen ganger mer, noen ganger mindre. Men så har selskapene forskjellige turnuser, og som i vårt tilfelle, flere turnuser innenfor samme selskap.

Anonymkode: 78e5a...b0f

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En av mine flyvertinnekolleger hadde hest tidligere, og fant det veldig vanskelig. I vårt selskap er vi gjerne borte i 2-4 netter, noen ganger mer, noen ganger mindre. Men så har selskapene forskjellige turnuser, og som i vårt tilfelle, flere turnuser innenfor samme selskap.

Anonymkode: 78e5a...b0f

Ja, jeg innbiller meg jo at det kan være en litt vanskelig kombinasjon. Men samtidig så får jo folk det til med barn ☺️ 

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok veldig vanskelig med hest. Du får som regel ikke vite eksakt reiserute på forhånd og ved forsinkelser i flytraffikken skjer det ofte at man ender opp med å bli forsinket hjem også. 

For å illustrere så kan jeg typisk sett jobbe 16 timer i strekk og så ha hviletid på under 10 timer før neste avgang. Inkludert reisetid til/fra flyplass rekker man ikke innom stallen. 

De aller fleste flyverter er helt avhengig av partner om de har barn og de fleste jeg kjenner har rett og slett ikke barn. Yrket passer nok best for de som liker å leve et «annerledes» liv eller for kortere perioder.

• Liker 1
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg innbiller meg jo at det kan være en litt vanskelig kombinasjon. Men samtidig så får jo folk det til med barn ☺️ 

Men da har de enten partner eller andre som avlaster - passer barn, henter i barnehage, kjører i barnebursdag... Med hest vil du også være nødt til å få hjelp av noen andre til å stelle og ri hesten. Å tro noe annet er urealistisk. 

Anonymkode: 91943...867

• Liker 3
Skrevet
På 13.8.2019 den 18.40, AnonymBruker skrev:

Men da har de enten partner eller andre som avlaster - passer barn, henter i barnehage, kjører i barnebursdag... Med hest vil du også være nødt til å få hjelp av noen andre til å stelle og ri hesten. Å tro noe annet er urealistisk. 

Men jeg har for-rytter to ganger i uken på han, men aner ikke om det holder😊 man kan vel kanskje risikere å må sove på hotell flere netter enn to per uke.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg har for-rytter to ganger i uken på han, men aner ikke om det holder😊 man kan vel kanskje risikere å må sove på hotell flere netter enn to per uke.

Det vil fort bli mer enn to netter per uke, i alle fall noen uker. Og hvilke dager du jobber vil variere fra uke til uke. Da spørs det om din fôr-rytter er så grei og fleksibel at hen setter sine egne ting til side og stiller opp dagene du jobber, samme hvilke dager det er? Og at hen kommer på kort varsel de dagene du egentlig skulle rukket hjem, men befinner deg i et annet land eller i Nord-Norge pga forsinkelser pga teknisk svikt, tåke, streik, snø +++ så du ikke kan stelle hesten. 

• Liker 1
Skrevet

Dessuten får du månedsplan hvordan du skal jobbe så du kan ikke alltid planlegge langt fram. En i familien jobber i et selskap og vedkommende får plan for hver måned. Reiser USA og langdistanse og kortruter til tider. Tidlig opp til tider, være på flyplassen 5-6 om morgenen. Av og til lang dag på innenriks og litt utenriks, blir fort 12-14 timer totalt med vent og forsinkelser for man ikke kan styre. 

Anonymkode: de04a...768

Skrevet
På 13.8.2019 den 16.54, AnonymBruker skrev:

Har selv jobbet i kabinen, kan du hinte om hvilket selskap dette er? Der jeg jobbet var vi kjent for å ha en meget god arbeidstidsordning, men vi hadde ikke flere fridager enn arbeidsdager i turnusen. Fast 4 på 5 fri har jeg ikke hørt om.  

Skrevet

Hesten kan du sette i fullpensjon en plass hvor du kan betale noen for å ri eller longere de dagene du selv ikke kan komme. Det er mange steder som tilbyr dette. Ikke la hesten stoppe deg fra å leve ut drømmejobben :)

Skrevet
1 time siden, Sirah skrev:

Hesten kan du sette i fullpensjon en plass hvor du kan betale noen for å ri eller longere de dagene du selv ikke kan komme. Det er mange steder som tilbyr dette. Ikke la hesten stoppe deg fra å leve ut drømmejobben :)

Hadde bare vært deilig hvis deg kunne latt seg kombinere på en ålreit måte :) 

Skrevet

Hva tjener dere som flyvertinner 100 % og hvor lang er utdannelsen?

Anonymkode: b4637...04e

Skrevet

Hos oss i Cabin services Norway, Norwegian, jobber man fem dager på med fire dager fri i 100% stilling. Har ti års ansiennitet og er kabinsjef, jobber mest i Europa (lengste tur er Kanariøyene, Egypt og Emiratene). Har ca 35.000 utbetalt. Slitsomt å jobbe grytidlig og kjempesent, men money talks 👍 Har mange overnattinger hvor man kan sløve i senga når man er ferdig på jobb for å hente seg inn.

Anonymkode: 4d6ec...dc8

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hos oss i Cabin services Norway, Norwegian, jobber man fem dager på med fire dager fri i 100% stilling. Har ti års ansiennitet og er kabinsjef, jobber mest i Europa (lengste tur er Kanariøyene, Egypt og Emiratene). Har ca 35.000 utbetalt. Slitsomt å jobbe grytidlig og kjempesent, men money talks 👍 Har mange overnattinger hvor man kan sløve i senga når man er ferdig på jobb for å hente seg inn.

Anonymkode: 4d6ec...dc8

Kan man jobbe deltid også?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde bare vært deilig hvis deg kunne latt seg kombinere på en ålreit måte :) 

Alt er mulig om man bare går inn for det :) Jeg ville tatt en skikkelig prat med fôrrytteren og funnet en plass hvor hesten kunne stått i fullpensjon (gjerne med trening/longering/walker tilgjengelig om fôrrytter f.eks skulle bli syk) og tatt det derfra :) Vet om flere som jobber i "reisejobber" som har hest. Blant annet en som jobber lignende turnus som nevnt i tråden her. Han klarer seg kjempefint og har hest i full trening og konkurranseform. Det meste går om man bare går inn for å finne løsninger :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...