Gå til innhold

Å invitere til kaffe

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei damer, 

Synes dere at det er greit hvis en man kommer til en dama og sier at hun er pen og han vil invitere henne til kaffe i et offentlig sted slik at dere kan bli kjent med hverandre? 

Hvordan ville dere reagere om dette skulle skje på en butikk, ute på gata, treningssenter? 

Anonymkode: bc1ea...844

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det.

Husk

#villebarepratelitt 

Anonymkode: f140b...393

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ikke gjort det.

Husk

#villebarepratelitt 

Anonymkode: f140b...393

Spør pent og høflig, og ta et nei for et nei. Med en gang. Ikke følg etter henne og fortsett å mase, som er årsaken til at #villebarepratelitt ble en greie. 

Anonymkode: 22da2...07d

• Liker 13
Skrevet

Ville syns det hadde vært hyggelig. Uvant, litt fremmed kanskje, men absolutt hyggelig :) 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Utrolig ubehagelig, jeg hadde ikke likt det.

Anonymkode: 063de...fe2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ubehagelig, jeg vil ikke at fremmede menn skal vurdere meg kun ut ifra utseende, og gå rundt og plukke som blomster. Han må klare å starte en hyggelig prat, finne ut at jeg responderer positivt, at det et noe kjemi der, og først da er det greit å spørre om å ta en kaffe.

Hvis spørsmål om date er åpningsreplikk så føler man seg objektifisert, og ikke minst "hvorfor sksl jeg gå på date med deg som er totalt fremmed?" Mannen må "kvalifisere" seg ved å bli litt kjent først.

Anonymkode: 1eaff...3fb

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Gjør det. Ikke bry deg om reaksjoner fra tilfeldige damer. Det er ikke ulovlig å si "du er søt, lyst å ta en kaffe?".
Noen kommer til å finne det ubehagelig, andre kommer til å elske det,men si nei fordi de har mann,eller er ikke interessert, mens noen kommer til å si ja.
Dette kalles polarisering. En mann som "put himself out there" kommer alltid til å få polariserte reaksjoner. Ikke alle kommer til å like deg, noen vil være nøytrale,noen negative,noen positive.
Damer har ikke den fjerneste ide om hva menn må gå gjennom for å finne en partner, for de har evig overflod. Men som man må du bryte gjennom komfortsonen, og risikere at noen damer synes du er "creep".

Anonymkode: 1ce38...f10

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Opplevde noe lignende, jeg ble smigret men takket nei. Han var en gentleman og ønsket meg en fin dag før han gikk videre. Gjøres det på den måten er det innafor. Jeg tror det skal litt til før noen sier ja for man blir litt tatt på senga.

Anonymkode: 5b68c...794

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ubehagelig, jeg vil ikke at fremmede menn skal vurdere meg kun ut ifra utseende, og gå rundt og plukke som blomster. Han må klare å starte en hyggelig prat, finne ut at jeg responderer positivt, at det et noe kjemi der, og først da er det greit å spørre om å ta en kaffe.

Hvis spørsmål om date er åpningsreplikk så føler man seg objektifisert, og ikke minst "hvorfor sksl jeg gå på date med deg som er totalt fremmed?" Mannen må "kvalifisere" seg ved å bli litt kjent først.

Akkurat dette er jeg faktisk enig i(jeg er mann). Det bør være en liten prat for kvalifisering først.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør det. Ikke bry deg om reaksjoner fra tilfeldige damer. Det er ikke ulovlig å si "du er søt, lyst å ta en kaffe?".
Noen kommer til å finne det ubehagelig, andre kommer til å elske det,men si nei fordi de har mann,eller er ikke interessert, mens noen kommer til å si ja.
Dette kalles polarisering. En mann som "put himself out there" kommer alltid til å få polariserte reaksjoner. Ikke alle kommer til å like deg, noen vil være nøytrale,noen negative,noen positive.
Damer har ikke den fjerneste ide om hva menn må gå gjennom for å finne en partner, for de har evig overflod. Men som man må du bryte gjennom komfortsonen, og risikere at noen damer synes du er "creep".

Hvor er den overfloden alle snakker om? Den har ikke jeg sett mye til, selv om jeg er relativt pen.

Forøvrig tror jeg ikke jeg hadde hatt så mye imot om noen kom bort for å snakke/si jeg var pen så lenge han ikke virket truende og ekkel.

Anonymkode: 14325...3e5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde takket ja på flekken hvis mannen så nogenlunde oppegående ut.

dame 50+

Anonymkode: e8dcb...1cf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde syntes det hadde vært kjempehyggelig. Jeg hadde nok blitt glad. Men nå er jeg gift da:) Så hadde sagt nei takk.. 

Anonymkode: c6884...1b1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

... som man må du bryte gjennom komfortsonen, og risikere at noen damer synes du er "creep".

Joda. Men sjekking på gata i Norge er kun for de dristigste. 

Anonymkode: cffe8...44f

Skrevet

Tja.. Er jo ikke så lett å se om de er single da. Kanskje bedre å prøve på en bar. 

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig.😊

Anonymkode: 263d7...a46

• Liker 2
Skrevet

Det er hyggelig det så lenge du er høflig og hyggelig. Å høre at en er pen er alltid hyggelig, og en trenger ikke føle seg som et objekt for det liksom. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei damer, 

Synes dere at det er greit hvis en man kommer til en dama og sier at hun er pen og han vil invitere henne til kaffe i et offentlig sted slik at dere kan bli kjent med hverandre? 

Hvordan ville dere reagere om dette skulle skje på en butikk, ute på gata, treningssenter? 

Anonymkode: bc1ea...844

Du er ikke norsk?

I norge må du være veldig forsiktig med å snakke til fremmede kvinner, med mindre det er alkohol i bildet. Norske kvinner er alltid det offer, alle menn er ekkle griser. Du kan raskt bli anmeldt for voldekt eller overfall.

Norske kvinner ekstremt usikkre på seg selv, derfor denne adferde.

Anonymkode: 7ba32...203

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke norsk?

I norge må du være veldig forsiktig med å snakke til fremmede kvinner, med mindre det er alkohol i bildet. Norske kvinner er alltid det offer, alle menn er ekkle griser. Du kan raskt bli anmeldt for voldekt eller overfall.

Norske kvinner ekstremt usikkre på seg selv, derfor denne adferde.

Anonymkode: 7ba32...203

Langt fra alle kvinner som virkelig er "usikker" på seg selv. Men de elsker å spille offer...  

Anonymkode: 878f3...834

Skrevet

Jeg er litt ambivalent i dette spørsmålet. Egentlig har jeg sansen for det. Men samtidig er det bare veldig spesielle menn som gjør sånt i Norge... Så antagelig hadde han hatt selvtillit høyere enn de fleste eller så hadde han vært litt creepy. Beklager!

Helt sikker på at i latinske land er dette mer vanlig og akseptert.

Anonymkode: 273fb...d8e

• Liker 1
Skrevet

Om det er en liten prat først (i kø på en butikk f.eks.) og begge skal et annet sted etterpå, og han så sier "Dette var jo koselig. Kan vi snakkes mer en annen dag? Får jeg invitere på en kaffe kanskje?" Så sier jeg fort ja takk, det hadde vært hyggelig :) 

Men, sånn helt ut av det blå på gata? Nei tror ikke det med noen som bare dukker opp som troll av eske :ler: 

Ser helt vanlig ut. Ikke feit eller radmager, sies være litt søt, men ellers ganske vanlig.

Anonymkode: cee60...3f9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...