Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Er i uke 36 og fullt i gang med redebygging. Jeg var utrolig innstilt på gutt før OUL, og ble nesten skuffet da det viste seg å være en jente. Jeg spurte flere ganger om jordmor var sikker, hvorpå hun svarte ja. Det har blitt litt rosa, og selv om det i seg selv ikke er noen krise har jeg nå endelig funnet navn og blitt veldig innstillt på denne jenta. Stappfull av hormoner er jeg nå blitt veldig redd for om jordmor har sagt feil kjønn. Har vært på flere UL i etterkant, men her har det ikke vært fokus på kjønn. 

Hvor vanlig er det å oppleve dette? Legger ved bilde av UL hvor jordmor var sikker på kjønnet, sånn i tilfelle noen av dere er gode å tolke. Bilde er forresten tatt under i fra. 

Og ja, dette er en utrolig teit bekymring, men en bekymring likevel. 

65B736FA-9E5A-4ECA-B6FA-ED1C2708331B.jpeg

Anonymkode: 255fc...ccf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd det en gang (av fire svangerskap). Fikk fortalt at det var jente på OUL, men ut kom en gutt.

Jeg fikk MEGASJOKK i akkurat 3 minutter, og deretter føltes det som den mest naturlige ting i verden å ha blitt guttemamma. At skapet var fullt av rosa klær osv var et helt håndterbart problem, og i dag er det en morsom historie vi flirer av alle sammen (inkludert gutten som nå er tenåring) :)

Anonymkode: 4cb0b...3b0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde å få vite feil kjønn ved ordinær ultralyd. Fikk vite jente, men ut kom en gutt😆 Jeg hadde heldigvis ikke kjøpt noe rosa, for jeg turte ikke og følte det kanskje kunne være feil. Hadde en gutt fra før. Kjenner ei til som opplevde det samme, men med motsatt. Tror ikke det er så veldig vanlig at de tar feil😊

Anonymkode: 891c6...0f3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det der er en gutt. Jeg har 20/20 syn, trenger ikke briller.

Anonymkode: 17853...647

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, de har rett dette er en jente uten tvil. Du ser jo de ytre kjønnsleppene helt tydelig.

Anonymkode: 08a42...eaa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har opplevd det en gang (av fire svangerskap). Fikk fortalt at det var jente på OUL, men ut kom en gutt.

Jeg fikk MEGASJOKK i akkurat 3 minutter, og deretter føltes det som den mest naturlige ting i verden å ha blitt guttemamma. At skapet var fullt av rosa klær osv var et helt håndterbart problem, og i dag er det en morsom historie vi flirer av alle sammen (inkludert gutten som nå er tenåring) :)

Anonymkode: 4cb0b...3b0

Oi. Hadde nok gjerne reagert på samme måte, men også blitt litt trist. Ettersom han nå er tenåring er dette jo en stund siden, så jeg håper litt på at UL er bedre nå, Hehe. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde å få vite feil kjønn ved ordinær ultralyd. Fikk vite jente, men ut kom en gutt😆 Jeg hadde heldigvis ikke kjøpt noe rosa, for jeg turte ikke og følte det kanskje kunne være feil. Hadde en gutt fra før. Kjenner ei til som opplevde det samme, men med motsatt. Tror ikke det er så veldig vanlig at de tar feil😊

Anonymkode: 891c6...0f3

Takk for svar, selv om det ikke hjelper på bekymringen. Tror heller ikke det er så vanlig at de tar feil, men man ser jo tydeligvis at det skjer likevel. 

AnonymBruker
Skrevet

Det der er en gutt. Jeg har 20/20 syn, trenger ikke briller.

Anonymkode: 17853...647

Ok, har en mistanke om at du prøver å tulle litt. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, de har rett dette er en jente uten tvil. Du ser jo de ytre kjønnsleppene helt tydelig.

Anonymkode: 08a42...eaa

Ja, jeg synes også det ligner på kjønnslepper. Men, så leser man jo da, om andre som har sett og opplevd samme. Stakkars lille gutten min med mikropenis 😂 og rosa klær og utstyr. 

• Liker 4
Skrevet

Skuffet fordi det var en jente! Vet du hva! Det du burde heller være glad for er at du får et friskt barn, uavhenging av kjønn! Tenk også på alle de som sliter med å få barn, som aldri får!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, tussi84 said:

Skuffet fordi det var en jente! Vet du hva! Det du burde heller være glad for er at du får et friskt barn, uavhenging av kjønn! Tenk også på alle de som sliter med å få barn, som aldri får!

Jadajada, noen har ikke mat heller, og noen dør i krig. Skal man ikke kunne ha noen "bekymringer" selv, fordi noen andre garantert har verre ting de sliter med? 

Anonymkode: 2ac53...67e

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jadajada, noen har ikke mat heller, og noen dør i krig. Skal man ikke kunne ha noen "bekymringer" selv, fordi noen andre garantert har verre ting de sliter med? 

Å bli skuffet over at det er feil kjønn, er usmakelig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, tussi84 said:

Å bli skuffet er en helt normal reaksjon når man får vite at noe ikke blir slik du har sett for deg. Dessuten skriver TS at hun NESTEN ble skuffet, og at hun ble innstilt på denne jenta og har funnet navn.
Kanskje du har andre ting du skulle gjort enn å peke fingre i harmløse tråder? 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er jente. Har selv to gutter, ingen av de så sånn ut på ultralyd 😄

Anonymkode: 5462e...d8f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du ikke ha jente? 

Anonymkode: a658f...314

AnonymBruker
Skrevet

Da min tante var gravid ble det sagt at det var gutt, ut kom ei jente. Det skjer jo i blant.

Anonymkode: 90b17...2a4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er en jente. To lepper og strek i midten

Anonymkode: 68afa...8c1

AnonymBruker
Skrevet

Når jordmor sier hun er sikker, og fikk et så tydelig bilde mellom beina, så er det nok ingen tvil her :) Jeg kjenner noen som fikk vite at det var gutt på OUL, og jente på 3D-ul seinere (det var jente). Men der lå navlestrengen mellom beina, så selv om jordmor hadde sagt at "jo, dette er en gutt", hadde hun ikke fått sjekket det så godt. Vi fikk også vite at det var jente uten tvil, og så det egentlig selv, mens jordmoren målte lårbeina. Det så likt ut som på bildet over, man så kjønnslepper og ingen penis. 

Og dette med å bli skuffet når man får vite kjønn. Det er faktisk veldig vanlig og naturlig når man har en forestilling på forhånd. Det betyr på ingen måte at man ikke blir like glad i barnet, eller ville byttet det bort. De finnes noen få som reagerer sånn (som ei gammeltante av meg som alltid sa til jentene sine at en av dem skulle vært gutten hennes). Men hun hadde andre store problemer. 

Anonymkode: 51492...9a7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var syk i mitt forrige svangerskap og hadde ganske mange UL. På alle var jordmødrene (og en fødselslege) sikre på at det var ei jente. Men dagen før fødsel hadde vi siste ultralyd for vekstestimering, og da hadde testiklene falt ned i pungen og det ble veldig tydelig at det var en gutt. Dette er noe som kan skje både seint i svangerskapet og etter fødsel, og frem til det kan gutter og jenter se ganske like ut på UL. 

Anonymkode: 90c1a...d45

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, tussi84 skrev:

Nei. Det er menneskelig og kan skje den beste. Man har jo gjerne tanker og forventninger, og hvis de ikke stemmer og man må innstille seg helt på nytt, så blir man ofte skuffet. Jeg ble både skuffet og lei meg da min «jente» var en gutt. Var helt overbevist om at jeg skulle få en datter og hadde gitt henne navn og begynt å se henne for meg osv. Jeg gråt, til og med! To dager senere var jeg 100% ferdig med «drømmesorgen» og mentalt innstilt på gutten.

Hvorfor har du et problem med hva andre føler? Om du er sint fordi du eller noen du kjenner ikke har friske barn, så trenger du å prate om det, og ikke dømme folk på internett.

Anonymkode: 82852...3ab

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...